Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Enige oorzaak die overblijft: amalgaam?

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Enige oorzaak die overblijft: amalgaam?

Berichtdoor wim_houthoofdt » vr jan 14, 2011 9:01 am

Beste collega's ervaringsdeskundigen.

Ik ben verheugd (en eigenlijk ook verrast) dat er zoveel mensen zijn met problemen waarvan 'officieel' wordt aangenomen dat het tussen de oren zit.

Omdat ik heel wat vragen heb, en dus heel wat antwoorden en bevestiging zoek, heb ik me op deze site ingeschreven.

Laat mij zo vriendelijk zijn u te vragen om gerust te reageren op mijn berichten. Van mijnentwege zal ik zeker niet nalaten de berg informatie die door jullie allemaal hier is gepost te doorpluizen.

Waarom ik nu op deze site ben ingeschreven:
Ik ben 35 jaar en sedert mijn 18de begonnen mijn 'klachten'. Omdat die nog niet zo erg en zo groot en ook nog niet zo uitgebreid waren besefte ik dit pas eigenlijk jaren later, toen ik op de voorbije periode terugkeek.

Op heden heb ik last van geheugenstoornissen, gewrichtspijnen, spierpijnen, verdoofd voorhoofd, soms hoofdpijn, tandpijn, concentratiestoornissen, verstopt gevoel achter de neus, paniekerig 's nachts wakker worden, stemmingswisselingen, depressieve gedachten van tijd tot tijd, schommelend gewicht, jeuk na bad (zonder zeep) en in koud bed, reumatische klachten bij weersverandering, ...

Een hele periode heb ik gedacht dat veel klachten voorkwamen vanwege een slechte nachtrust (ik val goed in slaap, doch gedurende de dag vermoeidheidsklachten met alle gevolgen ...).

Wat ik heb geprobeerd:

Geslapen met ingenaaide tennisbal in rug van pyjamahemd.
Andere matrassen, andere slaapkamers, op grond slapen.
Op mijn 27ste amandelen laten weghalen in poging om ademnood weg te werken.
4x slaaplabo (in periode van 2002 tot en met 2010).
neustussenschot laten rechtzetten in poging meer adem te verkrijgen.
Bloedonderzoeken, endocrynologie, nieronderzoek, algemene interne: dit alles in UZ Gent.

Diagnose van abnormale vermoeidheid, van 100x wakker worden per nacht zonder te beseffen, doch geen oorzaak gevonden.
Diagnose van depressie. Voorschrift gekregen met relatine (dit was er voor mij over, mijn geloof begon te tanen).

Samen met het lezen over de werkelijke achtergrond over het financiële systeem, machten achter de schermen, grootindustrie, farmaceutische lobbygroepen, ... ben ik van mening dat zaken buiten de huis- tuin- en keukenklachten niet door de 'gewone' geneeskunde kunnen worden opgelost. Artsen zijn (net als politiekers dit doen) opgeleid om klachten te verhelpen, niet om oorzaken te vinden.

Gezien de 'gewone' geneeskunde mij niet kan verder helpen ben ik dan de alternatieve toer opgegaan.

Een urinestaal werd in Noorwegen gestest: verhoogde waarden op gluten exorfinen: Exorphin A5.

Voorschrift van glutendieet + nemen van Naltrexon gedoseerd in NaCl. Toestand is toch iets beter dan verleden jaar rond deze tijd, doch ik voel sedert september dat het terug bergaf gaat. Beangstigend, aangezien ik in april start bij een andere werkgever.

Ik heb mij altijd gegeneerd over mijn 'klachten', want het zat toch tussen de oren. Ge kent dat hé: je woont nog bij je ouders, begint nog maar te werken, en je zal je toch niet aanstellen zeker!

Nu ben ik een man die door het lezen van enkele prachtige boeken besef hoe je zelfstandig en waarachtig het leven kan aanvatten, ben gehuwd met een vrouw met wie je je problemen kan delen, evenals zij haar problemen met mij kan delen. Want met twee weet je meer en kan je elkaar raad geven of je mening of iets geven.

Concreet zoek ik (natuur)artsen (in West-Vlaanderen of Vlaanderen), zoniet in Nederland, die kunnen aantonen dat één of meerdere van mijn amalgaamvullingen (zowat de grote helft van mijn tanden) de oorzaak zijn. Ik heb hier geleerd dat er verschillende meettechnieken zijn, de één al betrouwbaarder dan de andere.
Dan zou ik natuurlijk graag een tandards raadplegen die onderlegd is om indien nodig één of meedere amalgaamvullingen op een verstandige wijze te verwijderen. Ook bekwame personen die dan een ontgiftingskuur kunnen starten.

Zo, indien jullie mij hierover kunnen advies geven, dank ik u nu al bij voorbaat.

Vriendelijke groeten.
Wim.
Plus est en vous!
Avatar gebruiker
wim_houthoofdt
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do jan 13, 2011 11:52 pm
Woonplaats: west-vlaanderen

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za jan 15, 2011 12:12 pm

Welkom hier op het forum Wim,

Jouw situatie klinkt wel typisch, hoewel ik hier zeker geen diagnose wil en kan stellen.
Het punt is dat amalgaamvullingen altijd kwik lekken en deze stof is een van de giftigste op aarde. De aanwezigheid van kwik in het lichaam is heel moeilijk sluitend aan te tonen. Het meeste kwik gaat namelijk naar de hersenen en de beenderen. Zolang het daar inzit is het niet aan te tonen. Pas als het loskomt, en dan nog is het moeilijk (in bloed, speeksel, haar, enz). Zie onze pagina kwiktesten.
Persoonlijk zou het me niet uitmaken welke hoeveelheid er juist kan aangetoond worden. Feit is dat amalgaamvullingen vergiftigend werken, zeker op lange termijn. Wat de juiste gevolgen zijn is ook al onduidelijk, vermits we doorgaans ook heel wat andere zware metalen en gifstoffen in het lichaam hebben. Met een cocktail aan gifstoffen is het eigenlijk heel normaal dat we klachten hebben. Dit zijn pogingen van het lichaam om er zo goed mogelijk mee om te springen.
Op een gezonde manier en weloverwogen onder begeleiding ontgiften is dus uiteraard iets wat elke natuurarts je zal aanraden. En natuurlijk een gezonde leefwijze, voeding, enz.

Je hebt al heel wat informatie gevonden.
Nu nog een passende begeleider en bio-tandarts vinden en je weg naar gezondheid ligt open. Deze lijsten vind je ook op onze site www.amalgaam.be .
Natuurlijk is het interessant om ervaringen van anderen te kennen ivm deze hulpverleners. Hopelijk komen hier nog suggesties.

Veel succes en hou ons hier op de hoogte als je wil,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron