Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Mijn ervaring met amalgaam

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Mijn ervaring met amalgaam

Berichtdoor Dakoina » do mei 05, 2011 11:58 am

Dit zijn mijn ervaringen sinds 2009:

Het is nog een "work in progress", maar ik ben zelf een onderzoek aan het voeren naar mijn rare symptomen en klachten die in 2009 ergens zijn begonnen, en ondertussen opnieuw, én waar mijn huisarts natuurlijk geen duidelijke oorzaak voor kon vinden.

Ik denk dat mijn eerste batch symptomen deze waren:
- het gevoel van een dichtgeknepen keel
- gevoel of er iets in mijn keel vast bleef zitten
- hyperventilatie als gevolg
- het moeilijker kunnen slikken, en snel verslikken

Er werd een gewone scan en een MRI gemaakt van mijn keelstreek gemaakt, maar nergens was er iets verkeerd zichtbaar. Ik kreeg allerlei siroopjes en dergelijke, maar die werkten amper. Gelukkig is het - na lange tijd wel - verminderd.

Andere symptomen die ik ook kreeg:
- fasciculaties (die irritante spiersamentrekkingen, zoals aan je oog bijvoorbeeld) maar dan heftiger in armen en benen waardoor ik mij moeilijk kon concentreren en in slaap vallen. Raar genoeg, was dit vooral aan de linkerkant van mijn lichaam.
- extra extra extra stressgevoelig
- zwaar emotioneel
- lichte depressie
- het gevoel van spierzwakte, terwijl ik eigen niet echt zwakker werd
- futloos

En het ergste was, dat ik een persoon kende, die ondertussen gestorven is aan ALS en ook zulke fasciculaties had. Dan ga je natuurlijk ook denken dat je ook die vreselijke spierziekte hebt. Met alle gevolgen van dien. Een neuroloog heeft me gelukkig kunnen overtuigen dat ik niet hetzelfde had. Schandalig dat je telkens zo lang moet wachten voor afspraken...

Ivm de fasciculaties, vermoedde ik eerst het restless legs syndroom, omdat vooral mijn benen gespannen voelden. Ik nam magnesium in, om de "zenuwen" te kalmeren, maar veel effect leek dat niet te hebben. Hoogstens 30%.

Het moet verschrkkelijk zijn voor mensen die al jaren deze symptomen hebben. Ik heb ze een paar maand gehad, en dat was ook helemaal niet leuk.

Lente 2010 was ik eindelijk van al die kwaaltjes verlost, en ik dacht dat ik vooral een groot tekort had aan vitamine D had tijdens de donkere winter maanden, en de stress geleerd aan mijn kennis met ALS.

Even een fastforward naar dit jaar:

Sinds eind januari, begon ik terug met sporten. Want ik was sinds mijn stressperiode (80kg > 72kg) terug sterk verdikt naar 85kg, en dat was teveel. Met kettlebell training én mijn veel gezondere levensstijl, tikte ik onlangs 77.5kg aan. Ik was veel energieker, meer kracht en had eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Buiten een beetje stress hier en daar.

Maar sinds eind vorige week, begon ik terug last te krijgen van een groot aantal irritante fasciculaties in benen en nek. Ik was verschrikkelijk vermoeid en heb zelfs nog steeds zin om te slapen. Toegegeven, deels was de vermoeidheid te wijten aan het onlangs witten van mijn garage, maar zo lang kan die gerelateerde vermoeidheid niet. Ik kon amper mijn kettlebell training afmaken, omdat er gewoon geen fut meer inzat, met de beste wil van de wereld. En dan waren het al minder zware workouts.

Dankzij een personal trainer, die aanraadde dat amalgaam slecht was voor de hormoonhuishouding in het lichaam (voor vetverlies), ging er plots een lichtje branden.

In/voor die ziekte periodes, ben ik naar de tandarts geweest, en zo ook vorige week, voor vullingen. Aha! Een mogelijke amalgaam of composiet dader gevonden? En ... Wow! Zoveel mensen met vergelijkbare problemen die amalgaam vullingen hebben op internet... toeval? More research doen Jan... will do...

En wat mogelijk de grootste reden was dat in de lente vorige jaar alles plots beter ging: een gevulde tand brokkelde af, en heb er bijna een jaar mee gewacht om te laten vullen. Jah, onlangs brokkelde er nog een stukje af en dat werd te pijnlijk scherp voor mijn kaken. Dus moest ik naar de tandarts. En toen begonnen de problemen deels opnieuw. Fasciculaties en vermoeidheid.

Ik heb contact genomen met mijn tandarts, en ze zal er morgen een nieuwe inzetten. Als in de komende weken alles terug normaal wordt, dan heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn dader gevonden...

Wat ik wel raar vond, is dat vroegere amalgaam vullingen uit mijn jeugd, amper een invloed hadden op mijn gezondheid. Zo denk ik toch. Of was mijn overgewicht toen al mogelijk te wijten aan amalgaam?

Alles is gewoon te toevallig, en dokters steken alles maar al te graag op stress...

Mijn dagelijkse groene smoothies zal ik binnenkort aanvullen met een mooie hoeveelheid chlorella en spirulina. Als ik de research mag geloven, is dit een veelbelovend hulpmiddel / superfood bij ontgifting.

Ik probeer jullie ook zoveel mogelijk op de hoogte te houden

Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Dakoina
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do mei 05, 2011 11:21 am
Woonplaats: Opwijk (België)

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr mei 06, 2011 10:04 pm

Welkom hier op het forum Jan.

Elke mens is verschillend en we kunnen en mogen hier natuurlijk geen advies geven. Daarvoor heb je toch een goede natuurtandarts en holistische dokter nodig.
Maar als je alle symptomen op een rij zet, klinken die wel weer typisch.
Het is wel zo dat een groot deel van het kwik meestal heel langzaam je lichaam binnendringt, waardoor het vele jaren kan duren vooraleer je last ondervindt. Ook probeert het lichaam zo lang mogelijk "zijn plan te trekken". Maar doordat er dikwijls ook een onmiddellijke stroom van kwik is in het lichaam, kunnen sommige symptomen direct ontstaan of ook snel weggaan bij verwijdering van amalgaam. De galvanische stromen (electrische) hangen direct samen met de aanwezigheid van amalgaamvullingen en/of andere metalen in de mond.

Sporten kan ook gif losmaken dat dan vrijkomt in het bloed.

Even terzijde: als je spreekt over het witten van je garage, kan dat mogelijk met lood bevattende verf zijn geweest? Dat zou ook nadelig kunnen werken.

Sommige mensen hebben flink last van het gebruik van Spirulina, of nog meer van Chlorella, omdat het te sterk kan werken en ook weer kwik losmaken, dat dan in het bloed komt en door verzwakte ontgiftingsorganen zoals lever en nieren, niet vlot uitgescheiden wordt. Dus misschien voorzichtig zijn daarmee?
Indien je nog amalgaamvullingen hebt, wordt dikwijls afgeraden om al met dergelijke ontgiftingen te beginnen, omdat het kwik dan uit die vullingen getrokken zou kunnen worden en opgenomen in het lichaam.
Op zich zijn die supplementen natuurlijk heel nuttig en worden beschouwd als "superfood".

Je hebt groot gelijk als je verder wil "studeren" hierop. Er zit voor ons, gewone mensen, niks anders op, vermits de gangbare medische wereld al zoveel miskleunen heeft opgestapeld en blijkbaar veel moeite heeft met kritische geluiden. Al meer dan 100 jaar zijn er protesten tegen amalgaamvullingen. :!:

Nog veel leerzame leesmomenten gewenst op onze site en forum.
Alvast dank om ons te updaten over je gezondheidsevolutie.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Dakoina » vr mei 06, 2011 10:47 pm

Sporten kan misschien inderdaad dingen vrijmaken, die al jaren in mijn vetlaagje opgeslagen lagen. Wie weet?

Ik heb een paar jaar geleden al eens een hele tijd spirulina, en ik denk wel dat het zal meevallen. Natuurlijk niet alles in een keer binnenwerken :)

Vandaag nog niet onmiddellijk mijn laatste amalgaamvulling laten verwijderen. Ik heb eerst een redelijk lang gesprek gehad met mijn tandarts, en vooralleer ik iets laat verwijder ga ik nog wa rondinformateren. Ik heb eigenlijk nog een moeilijkere keuze nu eigenlijk.

Die witte vullingen "kunnen" ook een invloed hebben gehad op mijn problemen. Volgens mijn tandarts zijn er heel veel collegas moeten stoppen, omdat ze allemaal ziek en allergies werden door veelvuldig contact met witte vullingen!

Zijzelf was nog niet op de hoogte van de BIO technieken, en die zirkonium (?) vulling is mij momenteel nog te duur :)

Ik heb wel al een lijstje met data + welk soort vulling gedaan werd. Nu eens langs de huisarts gaan, en mijn afspraken nacheckn, mss eens allergietesten voor composiet enzo laten doen
Avatar gebruiker
Dakoina
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do mei 05, 2011 11:21 am
Woonplaats: Opwijk (België)

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za mei 07, 2011 12:12 pm

Volgens mijn tandarts zijn er heel veel collegas moeten stoppen, omdat ze allemaal ziek en allergies werden door veelvuldig contact met witte vullingen!
Dit vind ik wel een "straffe" uitspraak. Natuurlijk moeten ze voorzichtig zijn met ongeharde materialen. Het deskundig leggen van witte vullingen is trouwens niet zo gemakkelijk als amalgaam. Maar ik hoor vooral van tandartsen en assistentes die ziek worden van het werken met amalgaam (kwikdampen), eerder dan van werken met composietmaterialen.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Dakoina » do mei 12, 2011 10:23 am

Pff, het is allemaal zo complex en veel te onduidelijk.

Ik heb ondertussen nog niets laten wegnemen, maar morgen ga ik naar mijn huisarts.

Ten eerste om mijn huidige symptomen vast te leggen, begonnen na de vullingen (voor mezelf en ook voor mijn werkgever, want mijn prestaties zijn ondermaats de laatste dagen).

Mijn fasciculaties zijn toegenomen, en ik ben ontzettend vermoeid. Ik probeer altijd ten laatste toch tegen 22u te gaan slapen. Maar ik word steeds verschillende keren wakker 's nachts. Ik herstel heel traag van mijn sport/kettlebell workouts, en moet nu al meer dagen tussen verschillende workouts plannen. Eens ik eraan begin, voel ik mij wel fit genoeg, maar naar het einde toe word ik dan weer sneller moe. De armen en benen voelen allemaal zwaar aan, en ze voelen als watjes aan. ik heb stijve spieren hier en daar en soms begint een bepaalde plaats of spier ineens pijn te doen... creepy. Begint allemaal stilletjesaan in de richting van CVS en fibromyalgie ofzo te wijzen ondertussen :s maar bon, laten we niet te snel overreageren. Verder ben ik zeer snel geïrriteerd en natuurlijk, denk ik veel te snel de ergste dingen.

Vooral dat laatste maakt het mij extra moeilijk. De eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik ook hypochondrisch ben. Dat ik soms denk dat ik een ziekte heb, terwijl ik ze niet heb (symptoomsgewijze reactie). Ik dramatiseer snel nogal veel, en heb dan schrik om mijn gezin in de steek te laten :(

Al die problemen had ik dus niet (meer) voor de nieuwe vullingen. Integendeel, ik was zoveel energieker :cry:

En dus, ten tweede: ik wil een overzichtje van mijn afspraken in het verleden. Ik heb al een deel van mijn schema opgesteld met mijn tandartsafspraken, en nu moeten er juist die van mijn huisarts nog eens bijkomen.

Hopelijk kunnen we daar met wat meer duidelijkheid uit afleiden wat de oorzaak echt is. Alleen, de witte en/of zilveren vullingen aanduiden als oorzaak zal minder makkelijk zijn, imho.
Avatar gebruiker
Dakoina
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do mei 05, 2011 11:21 am
Woonplaats: Opwijk (België)

Berichtdoor Dakoina » do mei 12, 2011 10:32 am

Om nog even terug te komen op de verf en spirulina/chlorella:

De verf was van Levis. De meeste verf bevat sowieso schadelijke stoffen denk ik, het "kan" allemaal een invloed hebben natuurlijk. Ook al heb ik zoveel mogelijk proberen te verluchten door de garage open te zetten.

Nu, ik neem dus ondertussen al wat van die spirulina & chlorella en ik heb de indruk dat het me nu en dan wel een boost geeft in energie. Langs de andere kant kan je misschien gelijk hebben dat er daardoor nog heel wat "brol" rondzwemt in mijn bloed en dat ik daardoor ook meer moe ben ondertussen.

Moesten we ons lichaam kunnen vervangen door een nieuw, het zou allemaal wat makkelijker zijn natuurlijk :shock:
Avatar gebruiker
Dakoina
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do mei 05, 2011 11:21 am
Woonplaats: Opwijk (België)

Berichtdoor Dakoina » za mei 14, 2011 5:13 pm

Gisteren naar de dokter maar eens geweest; data opgevraagd en bloed laten trekken.

Mijn bloeduitslag was blijkbaar normaal, zelfs geen indicatie van ontstekingen. En dat verwonderde me toch, aangezien ik overal pijn krijg en super moe ben :s zenuwpijnen misschien?

MAAR al mijn problemen ontstonden toch NA het bezoek bij mijn tandarts! Als ik ze vergelijk!

Mijn eigen dokter heeft ook wel een straffe uitspraak gedaan. Bij hem én zijn vrouw, viel het op dat ze beiden serieus ziek werden TELKENS NA een doktersafspraak. Zelfs na het veranderen van tandarts (of zelfs gewoon na het verwijderen van tandsteen). Tandarts was natuurlijk niet erg opgezet met zijn uitspraak.

Volgende stap zal dus inderdaad zijn: het zo snel mogelijk het zoeken van een goede bio tandarts en tenminste de twee laatste vullingen verwijderen. Witte en amalgaam.

Mensenlief, wat zijn die vermoeidheid en pijnen een hel. Deze ochtend boodschappen gedaan en soep gemaakt. Ik moest absoluut gaan slapen deze namiddag om er terug wat bovenop te komen.


// edit:
ik denk mijn chlorella (en nu blijkbaar zeker die spirulina) effe on-hold te zetten. Ik denk dat jullie idd gelijk hebben met die ontgifting. Ik heb te snel gehandeld. Waarschijnlijk ben ik daardoor gewoon extra moe nu :s
Spijtig genoeg, WIL hij mijn aandoeningen niet onmiddellijk linken aan amalgaam en/of witte vullingen.
Avatar gebruiker
Dakoina
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do mei 05, 2011 11:21 am
Woonplaats: Opwijk (België)

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma mei 16, 2011 10:24 am

Ik heb toch het gevoel dat je misschien inderdaad wat snel van stapel loopt Jan. Conclusies trekken over oorzaken is altijd moeilijk. Het is niet omdat er iets samenvalt dat het ook de oorzaak is. Mogelijk kun je best over langere tijd observeren alvorens tot actie over te gaan. Al kan ik je ongeduld begrijpen.
In ieder geval is het niet altijd in het bloed te zien wat er in de rest van het lichaam zit. Bv. kwik kan overvloedig in de hersenen of beenderen zitten zonder in de bloeduitslag tevoorschijn te komen. Dat is normaal en daarom wordt voor kwik eerder gewerkt met haaranalyse o.a.

Ik wou dat het allemaal eenvoudiger was, maar dat is het niet en dus probeert men meestal eerst tot een zo volledig mogelijke diagnose te komen, alvorens actie te ondernemen met succes. Experimenteren kan het probleem soms groter maken.

In ieder geval bij amalgaam spreken we over 50% kwik, wat supergiftig is, en bij composiet over mogelijk licht hormonaal verstorende stoffen. Ik vind dat toch een heel groot verschil.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron