Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaam en voorhoofdholte problemen

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaam en voorhoofdholte problemen

Berichtdoor conzelo » vr jan 27, 2012 1:03 pm

27-1-2012
Beste medepatiënten,
Ook wil graag mijn lange relaas even met jullie delen, temeer omdat ik na lang zoeken een oplossing heb gevonden voor mijn problemen. Na vele malen verkouden, voorhoofdsholte ontsteking en totaal geen reuk en smaak meer in mijn mond, heb ik na 2 kuurtjes bij de huisarts de verwijsbrief voor de KNO-arts gekregen. Na bloed- en een kijkonderzoek werd er een huisstof allergie vastgesteld met daarbij door slijmvliezen en poliepen overvolle holtes. Na een MRI scan kon men zien dat alle holtes compleet massief en vol zaten. Eerst maar proberen met de zwaarste antibiotica waarbij ik de maagtabletten bij kreeg geleverd. Dit had geen enkel resultaat en de KNO-arts zag maar een oplossing, operatief schoonmaken. Op de vraag van de arts wanneer ik een rustige tijd had op het werk antwoordde ik “dinsdag middag”. Dit bedoelde de arts niet helemaal en bedoelde deze periode meer in maanden. De operatie hield in buisjes naar de holtes weer open maken, slijm en andere troep schoon maken en poliepen verwijderen. De arts vermoede dat er holtes 10 tot 12 jaar compleet afgesloten zijn geweest. Na 1,5 uur operatie en 2 dagen ziekenhuis gingen de meters watten eruit en kon mijn herstel beginnen. Eerst met lepels zout water naar binnen snuiven en nadat de wondjes weer waren hersteld moest ik 2 keer daags flexonase snuiven. Na 6 weken herstel thuis ben ik weer langzaam aan het werk proberen te gaan. Dit ging echter zeer moeizaam en kon na eerst halve dagen langzaam weer langer gaan werken. Wat mij pas na de operatie duidelijk werd dat men over het algemeen 2 jaar rekent voor volledig herstel van deze ingreep. Ik ben de jaren erna zeer veel verkouden geweest met zeer veel en langdurig slijm en snot. Chronische bronchitis waarbij als uiterste hulpmiddel de antibiotica maar weer van stal werd gehaald. (ik had 2 gekneusde ribben van het hoesten). En zo vulde de 2 jaar hestel zich moeiteloos (met snot en slijm). Na een controle- kijk onderzoek in mijn holtes was de K&O arts zeer tevreden over het resultaat maar ik bleef ziek,slap en misselijk. Ik had me nog 1 jaar gegeven om te herstellen en in november braken er bij mij 2 kiezen af waarna de amalgaam vullingen begonnen te lekken. Dit met als gevolg enorme hoofdpijn. De tandarts vroeg naar mijn verdere fysieke gesteldheid en heb zo mijn lange relaas gedaan. Omdat amalgaam allergie in onze familie zit stelde hij voor mij bij een acupuncturist te laten testen op deze allergie. Na op 2 verschillende manieren te hebben gemeten kwam bij mij amalgaam gevoeligheid naar boven. Ik was veel gevoeliger voor amalgaam als voor huisstofmijt. Na maanden van vullingen verruilen en vervolgens ontgiften werden mijn slijmvliezen veel rustiger. Ik was bijna nooit meer verkouden en dit duurde dan een paar dagen. Ook mijn stoelgang werd veel beter. Bij navraag in het ziekenhuis of er verband bestaat tussen amalgaam en holte/slijmvlies problemen bleek dat dit nog nooit onderzocht is . Dit terwijl miljoenen mensen met amalgaam in hun mond lopen. Ik wil niet beweren dat alle KNO patiënten amalgaam gevoelig zijn maar misschien zijn er andere gevoeligheden waarop slijmvliezen reageren. Ik ben na een zoektocht van 3 jaar weer redelijk hersteld en wens jullie alle veel sterkte met de aandoening die ik als zeer vervelend heb ervaren. Ik hoop dat er een KNO-arts in opleiding het idee opvat om het bovenstaande te gaan onderzoeken.

Nogmaals strekte en blijf zoeken,

Gr. Conzelo
Avatar gebruiker
conzelo
 
Berichten: 1
Geregistreerd: di jan 24, 2012 5:10 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo jan 29, 2012 4:35 pm

Bedankt voor dit relaas. Heel interessant en goed om horen voor hen die twijfelen aan het gevaar van amalgaam.
We zijn er inmiddels achter dat ook mensen die geen allergie hebben voor amalgaam, er nadeel van hebben, zij het dan meestal niet zo duidelijk en snel. Vergeten we niet dat amalgaam zo'n 50% kwik bevat, wat een van de giftigste stoffen op deze aarde is. En dat elke amalgaamvulling kwik afgeeft!
Wat ook typerend is, dat zijn de effecten van kwikvullingen in de omgeving van het hoofd. De fysieke afstand die het kwik moet afleggen is namelijk kort, waardoor we gemiddeld meer klachten zien in die gebieden. Kwik heeft zelfs een specifieke aantrekking voor de hersenen en doorbreekt de bloed-hersenbarrière. Typisch is sufheid en later Alzheimer, e.d.

Als je over een acupuncturist spreekt die testen doet, bedoel je waarschijnlijk "electro-acupunctuur"?

Het gebrek aan objectief en erkend onderzoek in de amalgaamkwestie zorgt al decennia voor onnodige slachtoffers. Vandaar dit forum en deze website.
Nogmaals dank voor je bericht en ik hoop dat je regelmatig blijft langskomen. :-)

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron