Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Evaluatie enkele amalgaambewuste tandartsen

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Berichtdoor patrick » do sep 13, 2012 7:43 pm

Even verder medisch dagboek...

dag +1 na gedeeltelijke amalgaamverwijdering
overdag niks speciaals, noch fysiek, noch psychisch.
tegen de avond: ontstaan onduidelijke pijn in kaakbeen boven 2 aangepakte tanden.
wang lichte zwelling, pijnlijk punt binnen in mond bij drukken op tandvlees boven tanden en wortel, in de plooi waar kaakwand aansluit... ?

dag +2
- melding pijn aan tandarts: antwoord: is mogelijk van de verdovingsprik, wat een kleine kwetsuur kan zijn die diep in het tandvlees een klein hematoom (bloeduitstorting) kan geven. Ze had inderdaad 3x geprikt, kon niet voelen hoe diep, 1e prik was wschlk oppervlakteverdoving. Spaar toch nog even de twee tanden.
- psychisch: terugkeer klachten: licht angstig, licht onwerkelijkheidsgevoel, moe, slap. is dit de te verwachten 48u-dip ? (mogelijke verklaring : al opgeslagen kwik dat nu weer in de bloedbaan komt, omdat het zich reloceert door natuurlijk evenwicht/druk zoeken? Zie: Is Amalgam-Removal Dangerous - Michael C. Goldman, DDS http://www.mgoldmandds.com/isremovdanger.htm )
- ook bult onderaan rechterelleboog die erg jeukte 's ochtends voor het wakker worden, had al wel muggenbeet daar die al langer dan enkele dagen abnormaal jeukte ... ?
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren

Berichtdoor patrick » do sep 13, 2012 7:49 pm

Engelse holistische tandarts ontdekt die nadruk legt op ook verwijdering van de opgeslagen kwikdampen in de tandwortel en andere holtes, na amalgaamverwijdering. Wordt in hun praktijk zelfs getest met een Jerome vapor analyzer! Als dat apparaat om een of andere reden stuk is worden er simpelweg geen amalgaamverwijderingen gedaan. Uitlezing in tandholte moet 0 zijn, tout court.
En wij worden weggelachen als we de tandarts naar ruimteventilatie en patiëntbeademing vragen...
El Essawy Holistic Dental Care http://www.el-essawy.com
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren

Berichtdoor patrick » vr sep 14, 2012 11:27 am

Informatie over de in Düsseldorf gebruikte goud-gecoate beschermingsmaskers :
http://www.prophy-dent.com

Onder Daten & Fakten enkele PDF's met cijfermateriaal over toxiciteit bij blootstelling aan kwikdamp, maar helaas zonder bronreferenties.
Vreemd dat deze teksten toch nog hier en daar aangeven dat bepaalde "lage" dampconcentraties "geen" aantoonbare gezondheidsgevolgen hebben. WHO en EPA zeggen nochtans: er is geen drempel waaronder kwik geen nadelige gevolgen heeft, maw. zelfs de minste kwikblootstelling is toxisch.
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren

Bio-tandarts toegevoegd

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo okt 03, 2012 5:18 pm

Beste Mensen,

Ik heb hier nog een adres gekregen van een bio-tandarts juist over de grens in Nederland (Limburg).
Schijnt me zeer gemotiveerd en heeft in ieder geval een duidelijke filosofie ivm amalgaam. Werkt met goudmasker. www.bio-holistischetandheelkunde.nl
Ik zal die ook toevoegen aan onze nieuwe site met bio-tandartsen ... Volop aan bezig ... komt eraan in de komende weken. :!:

Benieuwd naar jullie reacties.
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Morgane » do okt 04, 2012 8:16 pm

Dag allemaal,

Ook ik ben tijdlang op zoek gegaan naar een tandarts die weet waar hij/zij mee bezig is als het om het verwijderen van amalgaam gaat. Daarnaast heb ik veel op internet zitten lezen, met als gevolg dat ik op een gegeven moment het bos door de bomen niet meer zag met alle tegenstrijdige opinies en ervaringen.
Volgend artikel vind ik wel interessant http://www.mgoldmandds.com/isremovdanger.htm
maar vraagt wel de opinie van iemand met kennis van zaken.
Hopelijk kan het dan heel wat angst rond het verwijderen van amalaamvullingen doorbreken.

Morgane
Avatar gebruiker
Morgane
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo okt 03, 2012 7:47 pm

Berichtdoor patrick » za dec 01, 2012 1:47 pm

Een kleine update. Ik ben sinds gisteren amalgaam-vrij, maar composietrijker...
de risico's van dit laatste zal ik nog moeten bestuderen.
- 2 van de 4 vullingen werden in september gemiddeld veilig verwijderd in Duitsland (Clean Up, rubberdam, goudgecoat masker, open venster voor ventilatie)
- wegens veel te duur voor wat het was (500 EUR, en kreeg niet de beloofde patiëntbeademing) heb ik de overblijvende 2 vullingen in 2 sessies met een maand tussen laten verwijderen door mijn reguliere tandarts in België. Die heeft daarbij rubberdam gebruikt (uit eigen initiatief) en de Clean Up set die ik haar geschonken heb (!).
Ik heb zelf tijdens de behandeling een goudgecoat masker opgehouden.
Er was geen ruimteventilatie.

Ze vond de Clean Up achteraf bekeken een werkbaar hulpmiddel en is bereid het in haar werkmethode te gebruiken, maar enkel op vraag van de patiënt. Ik vind het lovenswaardig dat iemand, die al 35 jaar in het vak zit en toch haar vaste behandelwijze heeft bepaald, nog open staat voor nieuwe technieken en hulpmiddelen, bovendien dan nog vanuit de patiënt aangebracht.

Kwa gezondheidstoestand gaat het me niet beter of slechter. Er is inmiddels allicht een stuk aanvaarding opgetreden denk ik. Doorlopende vermoeidheid en gebrek aan concentratie blijft, maar periodes met lichte angsten en derealisaties zijn heel zeldzaam geworden, gelukkig, want die vond ik het ergste. Nu ong. 1 week per maand. Ik neem wel doorlopend al 3 maand 1x Mercuclean per dag. Ik speculeer erop dat dit de neurologische effecten van aanwezig en eventueel loskomend opgestapeld kwik onderdrukt.

Uitgebreide bloed- en onderzoeken (september en november) brachten niks aan het licht. "Gezondheid perfect, meneer !" Enkel bij een echo van blaas/nieren/prostaat ontdekten ze vorige week een kleine niersteen 7mm. Die is vermoedelijk de oorzaak van 3x bloed in de urine de laatste maanden, meestal na een fysieke inspanning. De huisdokter legt verder helemaal geen link tussen de niersteen en de andere symptomen. Die komen volgens hem voort uit "stress, en hyperventilatie". Tsja.

Gisteren belde ik met een tandartsassistente van een niet echt bio-tandheelkundepraktijk, voor een informatief gesprek over iets anders. Die juffrouw legde onmiddellijk de link tussen de niersteen en de vermoeidheid. Niersteen = gekristalliseerde afvalstoffen, bloed veronderstelt beschadiging, veronderstelt dus ook ontsteking, dus voor haar was het evident dat er mogelijk afvalstoffen in mijn bloed circuleren vanuit de nier, met systemische ziekte of slechtbevinden als gevolg.

Dit is een verrassende denkpiste uit een verrassende hoek die ik zeker eerst ga volgen. Volgende week afspraak met uroloog voor bespreking behandelwijzen niersteen. Hopelijk verbrijzeling mogelijk. Natuurwinkel bood me ook plantenextracten Guldenroede + Berendruif aan, te nemen gedurende een week, zou de steen mogelijk oplossen.

Hm... de steen zit nu vast, heb er geen pijn van, maar als die losschiet kan je in helse pijn komen als de steen komt vast te zitten in de urinewegen. Stel dat die plantenextracten écht de steen deels oplossen, en hij weekt los en gaat in beweging door spoeling, maar is nog te groot om te passeren en komt toch vast te zitten met de pijnen als gevolg. Dat wil ik toch liever vermijden precies, puur om mechanische redenen, want ik sta best open voor natuurlijke geneeskunde.
Laatst bijgewerkt door patrick op za dec 01, 2012 1:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren

Berichtdoor patrick » za dec 01, 2012 1:50 pm

By the way, Morgane, razend interessant artikel wat je daar aanhaalt inderdaad, ik had het ook al eens ooit gevonden.
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za dec 01, 2012 4:36 pm

Patrick, toch een positieve ontwikkeling bij jou blijkbaar, hoewel de nieren blijkbaar zorg nodig hebben. Misschien inderdaad een goed idee om goed te informeren over alternatieve oplossingen voor nierstenen. Vraag is ook of die verbrijzelingsmethode wel zo gezond is. Hier is een online boek (Eng.) over zuivering van de nieren van Dr. Schulze. Hij is wel resoluut, maar heeft een sterke reputatie.
Benieuwd wat jij ervan vindt.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Biotandarts.be online!

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma dec 10, 2012 10:02 pm

Even melden dat de nieuwe website BIOTANDARTS.BE nu online is. :idea:

Onze oproep naar iedereen die biotandartsen kent of er ervaring mee heeft, om op de nieuwe site die ervaringen en beoordeling te plaatsen bij de betreffende biotandarts aub.

Meer bijzonderheden over werkwijze van deze tandartsen, of als er eentje ontbreekt, graag melden aub: pieter@ één van deze domeinnamen.

Veel dank van alle toekomstige zoekers.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor patrick » wo jun 19, 2013 1:11 pm

Een kleine update, om het forum toch in leven te houden.
Mijn amalgaam werd verwijderd sept/okt/nov 2012, 4 kiezen.

Medicatie: sindsdien dagelijks een capsule Mercuclean

Evolutie symptomen:
- alle onmiddellijk neurologische symptomen die ik toen had zijn geleidelijkaan vrijwel volledig verdwenen: lichte irrationele angsten (incl. claustro-, agorafobie), benauwdheid tussen mensengroepen, lage mentale weerbaarheid, lage alertheid/brain fog
- nieuwe/verergerde symptomen :cry: : met periodes vermoeidheid, lusteloosheid, depressieve gevoelens.

Hiernaar ben ik nu op onderzoek uit.
Kan met de te lange winter te maken hebben, maar ook met een tandwortelontsteking die ik aan een van de amalgaamtanden heb, en een stukje metaal dat blootlag aan een ooit heropgebouwde gebroken tand.

1. tandwortelontsteking
Eind vorig jaar was van een van de nog-te-saneren amalgaamtanden een stukje afgebroken, had toen enkele dagen acute tandpijn (=vermoedelijke irreversibele pulpitis door ingedrongen bacteriën = afsterven tandzenuw). Tand is nu vermoedelijk dood, reageert niet meer op koudetest met ijs, maar boven de tand thv. het kaakbot is sinds vorig jaar een bobbel (cyste?) die pijnlijk is als je er op drukt en pulseert bij fysieke inspanning.
Wat mij ongelooflijk tegen de borst stuit is de kwakkele medische diagnostiek hiervan door doordeweekse artsen !! Heb deze bobbel uit wetenschappelijke nieuwsgierigheid aan 4 tandartsen en 1 kaakchirurg voorgelegd. Volgens 1 was het een bloeduitstorting tgv. narcose naaldprik. Volgens 2 anderen was het "niets", mijn tandarts weet niet wat het is maar het is nog geen tijd om er iets aan te doen (?), en volgens de kaakchirurg was "endo aanbevolen" = vullen wortelkanaal en daarmee was de kous af, of bedoelde hij ook ineens apexresectie ? Zelfs over of het "element nog vitaal is" heb ik nog geen enkele sluitende diagnose gekregen! De ene hield er een ijskoud stukje materiaal tegen, de andere klopte er eens heftig tegen met zijn metalen instrument. Wat is de methodiek hier zeg ? Als ik het uitroep van de pijn, is het element dan nog vitaal ? Of net andersom ? Ongeraffineerde beulen denk ik wel eens.

2. blootliggend metaal... 2 puntjes van een 37j oud ijzeren geraamte van een opgebouwde gebroken tand zaten al een paar maanden door slijtage bloot.
Geen tandarts of huisarts die hier bij stilstaat ! Koop en lees echter Toxic Dentistry Exposed van Munro-Hall http://www.amazon.com/Toxic-Dentistry-Exposed-between-Chronic/dp/0955220718, en het is duidelijk dat elk metaal in de mond potentieel gezondheidsgevolgen heeft. Ik liet dus mijn tandarts deze twee puntjes terug bedekken (eigen idee!!) met composiet, en vanaf de volgende dag voelde ik me prompt 20 jaar jonger, met energie voor 3 ! Helaas was dit van vrij korte duur en heb ik me wellicht miskeken. Ik had nl. dezelfde dag een afspraak bij de osteopaat voor die lusteloosheid en depressieve gevoelens. Zij heeft toen "gewerkt" op mijn gevoelscentrum o.i.d. Tot op vandaag weet ik dus niet of die weeklange energiestoot die ik ervaarde dankzij de tandarts was of dankzij de osteopaat.

Intussen werd het eindelijk lente. Energiedips bleven echter duren, met ups en downs, maar in dalende lijn, werden dus erger. Ik hield (en hou) nog rekening met een nog altijd voortdurend gevolg van kwik, zij het directe blootstelling toendertijd tijdens onveilige amalgaamverwijdering, zij het historisch opgstapeld en nu loskomend in mijn lichaam, maar zocht toch naar meer directe korte-termijn oorzaken.

Heb me toen parallel verdiept in mondhygiëne/parodontale aandoeningen (gingivitis, parodontitis). Ontstoken tandvlees is blijkbaar bij 80-90% van de bevolking aanwezig, meestal zonder symptomen, en de grootte van alle sulcus samen is de grootte van een handpalm. Dit is dus te beschouwen als een potentiële open wonde een handpalm groot. Geen wonder dat zulk een infectie een potentiële aanslag is op het immuunsysteem, zelfs in lichte vorm. Ben toen maniakaal mondhygiëne beginnen doen: poetsen met zout water, Oral-cal producten, monddouche (Waterpik), flossen. Het klinisch uitzicht van tanden en tandvlees lijkt nu gestabiliseerd. maar niet echt verbetering kwa doorsnee energiepeil.

Volgende insteek: de darmwerking. Al lang last van onvaste en onregelmatige ontlasting. Lees grondig het boek van Munro-Hall: de werking van de darm is primordiaal voor omgaan met ziekte en ontsteking. Daarom sinds enkele weken Colon Clean poeder aan het nemen, 1 eetlepel per dag. Dit reinigt de darm, zorgt voor regelmatige stoelgang, voedt de goeie darmflora. Schijnbaar (altijd rekening houden met andere parallelle processen in je lijf, zoals nog steeds de zomerse temperaturen, mentaal meer optimisme, meer sport, betere voeding etc.) heb ik nu terug meer energie in doorsnee, ben ik op een hoger plan beland.
Ik zou zeggen: bijna normaal, behalve sommige dagen werkelijk nog below 0, geen zin om bed uit te komen, geen fut, vooral na vrij zware sportinspanningen.

Om alles uit te sluiten heb ik toch contact gezocht met Munro-Hall in UK. Samen met een vriendin die zwaar CVS gediagnoseerd is zijn wij in oktober geboekt voor inleidende consultatie in de UK. We krijgen ieder 1 uur bij GM-H zelf, en indien nodig een Cavitat scan om de botdensiteit te onderzoeken op de plaats waar ooit extracties gebeurden (ik 3, zij 8 ). Kostprijs is niet mals, 200 à 800 EUR afhankelijk van uitgebreidheid van het onderzoek, maar het is nu of nooit, want over niet al te veel tijd stoppen Graeme en Lilian Munro-Hall met hun praktijk. Praktijk zal wellicht worden verdergezet door andere artsen die daar nu al samenwerken, maar kan niet hetzelfde niveau zijn.

Afhankelijk van wat uit dat onderzoek komt gaan we dan kijken wat en waar we dit laten behandelen. Ik "hoop" (tsja) dat die vriendin een of meerdere cavitations zal blijken te hebben en dat dan vervolgens na chirurgisch schoonschrapen haar gezondheid met grote schreden zal vooruitgaan. Voor mezelf denk ik eerder aan toxines in mijn bloedbaan tgv. die sluimerende tandwortelontsteking/cyste, maar blijkbaar kan mijn immuunsysteem dat grotendeels wel aan als ik het voldoende ondersteun met goeie darmwerking... ik laat dat voorlopig onbehandeld en hoop het zo uit te zweten tot in oktober...

Wordt vervolgd,
Patrick
Laatst bijgewerkt door patrick op vr jun 21, 2013 11:13 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr jun 21, 2013 10:55 am

Bedankt Patrick, voor je uitgebreide verslag.
Heel interessant, ook voor andere "zoekers".

Ik herken er zelf veel in, maar inderdaad het is heel moeilijk om tot een juiste diagnose te komen en je hebt weer eens aangetoond dat onze behandelende gezondheidswerkers het zelf zelden eens zijn. Hoe moeten wij het dan weten en hoe kunnen en we dan veel vertrouwen hebben ... Toch zit er niets anders op dan te werken met wie we hebben, plus eigen inzicht.

Een typische situatie van hoge concentraties toxische stoffen lijkt te zijn dat men na sportinspanningen flink vergiftigd wordt, omdat deze stoffen daardoor vrijkomen in het bloed. Soms is het effect pas de dag nadien te voelen. Dan moeten o.a. de lever en nieren weer aan het werk om alles te verwerken.
Ik vermoed dat dit ook kan spelen bij mensen die niet tegen hoge dosissen chlorofyl kunnen, zoals bij tarwegras, chlorella, e.d. Deze werken dan gewoon ziekmakend. Ook te lang slapen kan m.i. ± dit effect hebben.

Graeme Munro-Hall heb ik enkele jaren geleden op een congres ontmoet en die maakte een zeer bekwame en integere indruk.
Dus ik duim voor jullie dat er meer duidelijkheid komt en dat het positief evolueert.
Ben benieuwd ...

Dank en tot later,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Vorige


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron