Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Mijn verhaal

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Mijn verhaal

Berichtdoor Inge_s » vr feb 05, 2016 8:02 pm

Hallo,
Ik ben Inge, 27 jaar en al enkele jaren aan het sukkelen met mijn gezondheid.

Alles begon in 2010
Ik kreeg een onverklaarbaar raar gevoel in voeten en onderbenen. Deze werden overgevoelig. Schoenen dragen was bijna niet mogelijk, mijn benen konden niet onder de deken s nachts. Deze voelde als kilo's gewicht op mijn benen. Soms schokte mijn been zonder dat ik dit wou. Dit alles met vele slapeloze nachten tot gevolg.
Meerdere neurologen bezocht en nooit een oorzaak gevonden. Ms en dergelijke werden getest en uitgesloten. Na een uitzichtloze periode richting spoed omdat ik het niet meer aankon. Na een onderzoek van 10 minuten, een schouderklopje en een voorschrift voor redomex stond ik alweer buiten. Ik moest even volhouden, redomex nemen en alles zou wel in orde komen.

Deze periode heeft gelukkig maar een maand of 7 geduurd en is gelukkig spontaan weggetrokken. Sindsdien blijven de voeten gevoeliger dan normaal, maar geen grote problemen.

In maart 2012 merkte ik stilaan dat ik slechter begon te zien. Ik dacht, niet abnormaal, ik zit op het werk heel de dag achter de computer. Ik nam contact met mijn oogarts en kon in september ( 6maanden later) op controle. Ik wachte af tot ik in juli serieus metkte dat het toch te moeilijk werd en daardoor alvast naar de opticien ging. Deze stuurde me vervolgens onmiddellijk door naar de oogarts waarmee hij samenwerkt. Ik moest zo snel mogelijk geholpen worden. De oogarts stelde vast dat er druk op mijn oogzenuw stond en nam onmiddellijk contact op met de neuroloog en liet me onmiddellijk via spoed opnemen in het ziekenhuis. Daar deden ze 2x een ruggenmergpunctie om het teveel aan hersenvocht onmiddellijk af te laten. Bij controle van de druk op dit vocht, bleek dat de druk toch niet zo hoog was. Diagnose' pseudo tumor cerebri.( symptomen van een tumor die er toch niet zit.)Na een weekje in het ziekenhuis, mocht ik naar huis in de hoop dat mijn zicht zich zou herstellen.

Dit gebeurde echter niet. Van oogarts naar oftalmoloog, naar uz Leuven naar Uz Gent. Ik heb al heel wat professoren bezocht en heel wat testen ondergaan.
Met telkens dezelfde conclusie: we zien dat de oogzenuwen beschadigd zijn, en dit zal wss komen door de pseudo tumor.
Enkel de Oftalmoloog blijft twijfelen aan de diagnose en is ervan overtuigd dat er nog iets anders aan de hand is, maar weet ook nog niet wat. Hiervoor heeft ze me ook doorverwezen naar Uz Leuven en Gent, maar zonder resultaat.

Ik ben momenteel al een stuk zicht kwijt, ik kan al jaren geen ondertitels lezen en heb een aangepast scherm om mijn werk te kunnen doen. Ik kan me nog meer schade niet permitteren.

Afgelopen woensdag had ik een controle en hieruit bleek dat de scan van de ogen toch weer achteruit gegaan is ( wat haar vermoeden van een andere oorzaak alleen maar bevestigd).
Ik vertelde haar over de info die ik hier op de website gevonden had en ze raade me inderdaad aan ale amalgaam vullingen te laten verwijderen.

Is er iemand die ervaring heeft met een Belgische tandarts die deze vullingen correct verwijdert en waar ik terecht kan voor de nodige testen en ontgiffing?

Is er ook iemand die ook zichtproblemen heeft hierdoor, ik wil hier graag mee in contact komen.

Groetjes

Inge
Inge_s
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr feb 05, 2016 6:16 pm

Re: Mijn verhaal

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di feb 09, 2016 10:25 pm

Dag Inge,

Welkom hier op het amalgaamforum.
Je hebt een treffend verhaal en ik hoop dat je snel achter de oorzaak komt van deze problemen. Natuurlijk is dat niet zo eventjes uit te maken of het van de amalgaamvullingen komt. Maar wat we wel weten is dat het gif (amalgaam = 50% kwik) steeds langzaam maar zeker in het lichaam terecht komt en dat het "samenwerkt" met andere factoren. Dat maakt het moeilijk exact te detecteren wat juist waarvan komt. Wij vinden dat het gezond verstand zegt dat dit gif niet thuishoort in het lichaam. Ook weten we dat kwik nefast kan zijn voor aspecten van het zenuwstelsel (zie de video's ook op onze videopagina). Nu is de procedure om amalgaam goed te verwijderen niet zo eenvoudig en daarom wordt algemeen aangenomen dat men hiervoor best ten rade gaat bij een "biotandarts". Dit is geen wettelijk bepaalde benaming, maar de bedoeling is wel dat deze tandartsen de nodige maatregelen nemen om vrijkomen van giftige kwikdampen te vermijden bij het verwijderen van amalgaamvullingen en zoveel mogelijk andere natuurlijke maatregelen nemen voor de gezondheid van de patiënt en zichzelf. We hebben deze proberen bijeen te brengen op http://www.biotandarts.be maar stel zeker de nodige vragen vooraleer behandeling aan te vatten.

Even zien of er nog iemand ervaring met oogklachten had en hier wil reageren.
Intussen, kijk misschien eens naar dit bericht:
viewtopic.php?f=2&t=279&hilit=ogen

Natuurlijk is een gezonde leefwijze ook bevorderlijk om alle soorten klachten te vermijden, vermits de "standaardvoeding" in onze maatschappij bulkt van de giftige stoffen (bovenop milieu, enz.).
Hoe meer je je hierover verder kunt informeren hoe beter voor je gezondheid in de toekomst denk ik.

Succes gewenst met je zoektocht in ieder geval en hou ons hier op de hoogte als je wil.
Bedankt.
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Mijn verhaal

Berichtdoor Inge_s » zo maart 20, 2016 8:01 pm

Hallo

Ondertussen zijn we even verder en kom ik even een update geven:

Ondertussen heb ik voor mezelf uitgemaakt om mijn vullingen niet te laten verwijderen, maar om mijn tanden volledig te laten trekken. Ik wil liever geen risico nemen om eventueel nog meer kwik op te nemen en misschien mijn zicht nog meer achteruit te laten gaan. Ik heb momenteel 7 amalgaamvulingen.

Afgelopen woensdag had ik eindelijk mijn afspraak bij biotandarts Daphne Hermans. Haar heb ik gevonden via jullie website http://www.biotandartsen.be
Zij verwijdert zelf geen vullingen meer aangezien ze niet meer wenst blootgesteld te worden aan de kwikdampen, maar ze kon me wel heel wat advies geven. Het feit alleen al dat ik niet vreemd bekeken werd, was al een opluchting.

Ze heeft me doorverwezen naar dr. Jo Linmans om een programma op te stellen om te ontgiften. Dinsdag 22/03 kan ik hier terecht.

Heeft iemand van jullie ervaring met chelatietherapie?

Groetjes Inge
Inge_s
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr feb 05, 2016 6:16 pm

Re: Mijn verhaal

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di maart 22, 2016 11:34 am

Het feit dat een tandarts geen kwikvullingen meer wenst te verwijderen om gezondheidsredenen is veelzeggend. Ze moeten zichzelf inderdaad ook beschermen.

Chelatietherapie is heel veelzijdig.
Methodes vind je op onze site http://www.amalgaam.be/ontgifting.php en voorbeelden op dit forum.
Uit de praktijk blijkt dat er een drietal basismethodes zijn:

1. Chemische chelatie (DMPS e.d.), met stoffen die nogal agressief zijn en waar we al veel miserie hebben van gehoord. Niet "lichaamsvriendelijk".

2. Suppletie met natuurlijke stoffen (o.a. Trias-C e.d.) wat zowel voor als na de verwijdering kan, mits goed geïnformeerd en in overleg met een begeleider.

3. Bio-natuurvoeding. De zachte, langzame manier met de minste nevenverschijnselen. Ook al kan je daarmee soms nog te snel ontgiften en de lever en nieren overbelasten.

Succes!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Mijn verhaal

Berichtdoor Inge_s » wo maart 23, 2016 9:10 pm

Hey Pieter

Bedankt voor de extra info.

Ik heb inderdaad wel mijn bedenkingen over de chemische chelatietherapie.

De tweede optie is een andere optie.

Gisteren bij de homeopaat geweest en nu een uitgebreide bloedtest laten nemen.

Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop dat er nog mensen zijn die dit lezen en hieruit misschien conclusies trekken.

Groetjes inge
Inge_s
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr feb 05, 2016 6:16 pm

Re: Mijn verhaal

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo maart 23, 2016 9:31 pm

Nog even dit, Inge:
Een bloedtest is voor veel dingen erg nuttig, maar om kwik te meten zegt het niet veel, vermits het lichaam vol kwik kan zitten zonder dat dit in het bloed aanwezig is.
Er wordt zelfs beweerd dat weinig kwik in bloed en urine dikwijls juist wil zeggen dat het niet goed wordt uitgescheiden.
De belangrijkste testen voor kwik vind je hier: http://www.amalgaam.be/kwiktesten.php
Homeopatisch zijn er inderdaad ook mogelijkheden tot ontgifting. Had ik nog niet echt vermeld.
Bedankt voor je relaas. We blijven het volgen ...

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron