Spiritoo alternatief sociaal netwerk

amalgaam

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

amalgaam

Berichtdoor joke.schouten » vr nov 25, 2016 3:42 pm

Hallo, ik ben Joke, volgende maand 73 jaar en kom uit Alkmaar, Nederland.
Ik ben al jaren van plan mijn amalgaamvullingen eruit te laten halen. Ik heb een goed bio-tandarts, vlakbij mijn woonplaats. O ja, ik ben dus nieuw op dit forum. Kon geen forum in Nederland vinden, wel diverse sites o.a. amalgaanvrij nederland. Nu is het geval dat ik 4 a 5 jaar geleden behoorlijk ziek ben geworden, daarom bleef ik amalgaanverwijdering uitstellen.
Ik heb eindelijk na 4 jaar een diagnose gehad. Ik heb interstitiele cystitis (IC) dit is een ontsteking aan de blaaswand, zonder dat er een bacterie zit. Bijna niemand heeft hier ooit van gehoord.
Ik heb heel veel op internet gegoogeld en veel geleerd van de patientenvereniging in Amerika.
Ik ben o.a. glutenvrij gaan eten en het voedingssupplement Pea Pure (op basis van cannaboiden) gaan slikken. Biologisch at ik al. Ik ben zeker voor 60 a 70 % opgeknapt. Ik hoor van mensen uit de V.S. dat er bij IC ook vaak een amalgaanbelasting is.
Maar ja wat nu, is het verstandig om op mijn leeftijd nog amalgaamvullingen te laten verwijderen. Ik weet niet of ik fit genoeg ben en ben ongerust voor allerlei ontgiftingsverschijnselen. Ik las ergens op jullie site dat amalgaam na verwijdering van de vullingen soms nog wel 10 jaar in je bloed of botten kan blijven zitten. Dat zou betekenen dat ik mijn hele leven moet blijven ontgiften. Hoewel ik ben van plan om 95 te worden ha,ha. Zo ie zo, als ik het doe, wil ik toch met 1 vulling beginnen. Ik heb 4 of 5 van die rotvullingen. Mijn orthomoleculair therapeut (zij is geen arts) adviseert me om nu al met Trios Heel te gaan ontgiften en dat heel langzaam op te bouwen. Ik slik wel al jaren Selenium en nog een zooitje andere supplementen. En hoe lang moet ik ontgiften voor ik mijn 1e amalgaamvulling laat verwijderen. Nou dit is wel een heel verhaal geworden. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. Lieve groet Joke
joke.schouten
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr nov 25, 2016 12:49 pm

Re: amalgaam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za nov 26, 2016 2:18 pm

Dag Joke,

Welkom hier op het amalgaamforum. We hebben hier ongeveer evenveel bezoekers uit Nederland als uit België, dus we zijn er voor het hele taalgebied.
Alvast geen algemeen symptomenbeeld dat je schetst inderdaad. Het is gebleken dat men van amalgaam zoveel verschillende symptomen kan krijgen, dat het bijna onbegonnen werk is om de link met zekerheid te kunnen leggen. Maar als de algemene gezondheid vermindert, wordt algauw de zwakste plek "aangevallen". Ik denk dat je gezondheidstoestand een belangrijker criterium zal zijn dan je leeftijd, om al dan niet tot vervanging van vullingen over te gaan. Maar er zijn twee situaties waar ontgifting wordt toegepast: 1) lange-termijn-kwikbelasting door de vullingen en 2) extra belasting door het verwijderen.
Wat 2) betreft, als je een bio-tandarts (of bio-energetische tandarts) hebt, zal die normaal uiterst zorgvuldig tewerk gaan om met de juiste procedures weinig kwik(-damp) te laten "ontsnappen".
Wat betreft 1) kan het inderdaad lang duren vooraleer alles weg is uit je lichaam. De natuurlijke manieren duren langer, maar er kan ook veel ontgifting door gezonde voeding gebeuren. Selenium, wat extra verbruikt wordt door het lichaam bij amalgaambelasting, neem je al.
Waarschijnlijk kun je best in overleg met je biotandarts een planning maken en ook over ontgifting spreken. Sommigen zijn daar ook goed in thuis. In overleg met je orthomoleculair therapeut zul je wel tot de beste ontgiftings-oplossing komen allicht.
Succes en hou ons op de hoogte hoe het gaat, als je wil.
73 is niet oud hoor. :)

Beste groeten,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron