Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaan niet volledig weg na behandeling, oke of niet?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaan niet volledig weg na behandeling, oke of niet?

Berichtdoor diamant » zo feb 24, 2008 11:55 pm

IK had met mijn tandarts een afspraak gemaakt dat hij beginnend met 2 kiezen (er zijn er nog 5 te doen) het amalgaam helemaal zou weghalen en vervangen door wit spul, composiet of porselein, dat weet ik niet meer. Het was iemand die overigens beslist niet geloofde dat amalgaam schadelijk kon zijn: "Onzin". Ik hoop nu een beter passende tandarts te vinden.

Hij heeft vervolgens overduidelijk niet al het amalgaan weggehaald - het zwart schijnt door de witte bovenlaag heen en vervolgens begon juist uit DEZE 2 kiezen extra amalgaam te lekken via een ontstaan zijspleetje Dan kwam er ineens een stuk zwart amalgaam uit, alsof het onder dat witte bovenlaagje juist extra broeirig was geraakt, want tegelijk en speciaal na of met salades gaven deze 2 kiezen smerige metaaldampen af, in mond en keel en alsof het zo je hersenen in stijgt, ik voelde mij hier niet goed bij.Nu zijn er in zeer korte tijd 3 stukken amalgaam losgekomen, samen met afgebroken delen v/d kies, de laatste zo groot dat ik nu nog een halve kies over heb, terwijl die voorheen dus nog compleet was.

IK vraag mij af waarom die tandarts niet alles heeft weggehaald en hij zijn werk wel goed heeft gedaan, de afspraak was immers dat alle amalgaam weg zou zijn, of is zoiets niet altijd mogelijk?

Groet; diamant :shock:
diamant
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo feb 24, 2008 12:50 am

Berichtdoor Annelies » ma feb 25, 2008 3:21 am

Allemachtig Diamant, wat vind ik dit erg !!!!!!
Jouw wens was, dat alle amalgaam verwijderd zou worden en dat is dus niet gebeurd !!!
Het gaat jouw tandarts feitelijk niets aan, waarom jij die verwijderd wilt hebben, maar jij hebt jouw wensen kenbaar gemaakt en heeft daar niet aan voldaan.
Ja, bekend is, dat amalgaam een werkend materiaals is, waardoor er fracturen makkelijk ontstaan. Een erkend feit in de Tandheelkundige wereld.
Zoals ik jou nu lees, is het een verloren element en je hebt nog steeds jouw amalgaam-vullingen.

Diamant, dit is niet jouw tandarts!! Hij heeft geen respect voor jouw wensen en dus niet voor jou.
JIJ bepaalt wat er met en in jouw lichaam gebeurt, niet jouw tandarts.

Je kunt nu twee dingen doen, Diamant: je gaat op jouw strepen staan of je gaat naar een andere tandarts. Zelf ben ik niet voor conflicten met een tandarts :lol:

Het is niet om te lachen, dit is erg.

Jij hebt jouw redenen om jouw amalgaam-vullingen te laten verwijderen en dat zou gerespecteerd moeten worden.
Zoek aub een tandarts die zijn/haar patienten respecteerd, Diamant.
Op de home-page zul je het tab-blad bio-tandartsen vinden. Er zit er vast één bij jou in de buurt.

Wees niet bang, kom voor jezelf en jouw gezondheid op, Diamant.
Ik hoop nog van jou te horen.

Groeten en sucses gewenst,
Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » ma feb 25, 2008 3:26 am

Diamant,

Als jij 5 amalgaam-vullingen hebt en geen gezondheidsklachten, dan kunnen alle amalgaam-vullingen in 1 keer verwijderd worden.
Composiet is dan het alternatief. Een witte vulling.
Als jij wel gezondheidsklachten hebt, Diamant, laat het ons weten dan, aub.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor diamant » di maart 11, 2008 1:41 am

Hallo Annelies,

Bedankt voor je reactie.

Er is wat tijd overgegaan, deels omdat ik nog even een ziekenhuisbezoek heb afgewacht.
Voor het 1e bezoek was ik trouwens 1 week te vroeg, dus vervolgens ging er nog 1 overheen. Er volgt nu nog een uitnodiging voor een second opinion en waarschijnlijk volgt er een operatie.
Hiernaast zijn er nog andere klachten.
IK ben deels al verbeterd middels aanvullende, klassieke homeopathie, maar nog geen 100%. Raak vrijwel elke dag enkele keren diep bewusteloos.
Mijn 1e wens is dat dit binnen redelijke snelle tijd eens voorgoed over is.
Want ik kom wel weer bij, toch is het niet fijn zoiets.
Hoewel ik er nog niet toegekomen ben om een beter passende tandarts te vinden, heb ik toch het liefst dat al het overgebleven amalgaam zsm er uit gaat.
Mogelijk dat hier in mijn woonplaats te Holland een geschikte zit die hierin met mij op 1 lijn zit, d.w.z. biologisch werkt, wat natuurlijk het ideaal is.
Als dit klopt, zal ik hier erg blij mee zijn. Als die ten minste nog vrij is.
IK "ontdekte" ook een Oostenrijkse, maar die is helaas vertrokken.
Na de operatie wil ik graag z.s.m. met de aanvullende behandeling verder en bevrijd zijn van al dat gif. Die behandeling combineert mogelijk niet goed met de nodige verdovingen (ik laat altijd alles verdoven).
Daarom vroeg ik mij af of ik hier vooraf al mee zou kunnen beginnen, zij het dat er mogelijk ook 1 keer een kaakchirurg nodig is. Nog geen idee hoe snel ik terecht zou kunnen. Qua tijd zal ik dit wel niet redden.
En hoe meer kiezen er per keer tegelijk te doen zijn, hoe beter wat mij betreft. IK zie alleen op tegen die 2 kiezen die gebroken zijn. En dan nog de 5 overige. Overigens heb ik al veel gehad aan alle info. hier.


Groet: diamant :wink:
diamant
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo feb 24, 2008 12:50 am

Berichtdoor Annelies » wo maart 12, 2008 1:30 am

Hallo Diamant.

Wat een ellende dat je zomaar bewusteloos raakt.
Weet je ook hoe dat komt?

Gelukkig hebben we hier een hele lange lijst met biologische tandartse in Nederland. Daar is er vast wel 1 voor jou bij .-)) Anders help ik je graag zoeken naar iemand in jouw omgeving.

Als ik jou was, zou ik een biologische tandarts zoeken en al jouw problemen voorleggen. Laat je ook voorlichten over evt. voor en nadelen van composiet. Mijn tandarts waarschuwde me voor een paar dagen lang pijn, omdat het composiet gaat krimpen. Ik heb helemaal geen pijn gehad, niet 1 dag.

Nu neem ik alle vitaminen en mineralen, ijzer, chlorofyl. Ik voel me wonnderbaarlijk goed.
Soms, als ik het gevoel heb dat ik niet vooruit ga, lees ik mijn pc-dagboek van vorig jaar weer. Dan realiseer ik me, hoe ontzettend veel ik vooruitgegaan ben in 1 jaar.
Ik begrijp je, Diamant, het kan nooit snel genoeg gaan, he?

Nog even dan is het weer lente, kunnen we naar buiten, de zon in. Dat zal ons ook goed doen.

Ik ben blij dat je iets aan onze site hebt gehad en zou het geweldig vinden als je me op de hoogte houdt van jouw ontwikkelingen.

Ik wens je heel veel sterkte en in gedachten schrijven we over een half jaar hier weer en ben jij al veel beter, hoop ik.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron