Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Diamond

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Berichtdoor Annelies » di jun 10, 2008 1:34 am

Laura,

Het plaatsen van een composiet-vulling duurt al minstens drie keer zo lang als een amalgaamvulling. Langer nog, denk ik, uit ervaring.
Plaatsen van composiet en andere vulmaterialen vergen een deskundigheid en apparatuur die niet elke tandarts heeft.
Vlgs. mij is dat ook de reden, waarom amalgaam nog steeds gebruikt wordt: snel, goedkoop en duurzaam. Dat zijn nl. de enige woorden die ik in al mijn onderzieken ben tegengekomen.
Ik heb nog NOOIT 1 onderzoek gezien, waaruit blijkt, dat amalgaam veilig is.
Steeds kwamen deze drie woorden terug.

Nooit eerder heb ik van Diomond gehoord tot nu.
Ergens heb jij dan die informatie vandaan.

Hoe ben je aan die info gekomen en wat heb jij gedaan om antwoorden te krijgen op jouw vragen?
Verder kan ik het alleen maar met Geert eens zijn.
Heb je spijt nu, dat je die vullingen hebt laten aanbrengen? Heb je , afgezien van de kosten, er klachten over?
Ik ben Nederlandse , Laura, ik begrijp niet, waarom er een andere prijs op de declaratie-nota staat. Kun je me daar iets over uitleggen?

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Kimmeke » ma sep 01, 2008 3:09 pm

Enkele bemerkingen:

Van Annelies:
Had je je wel goed van tevoren voor laten lichten en zelf onderzoek gedaan?
Dat zou ik nl. wel doen, bij een mij onbekende behandeling.


Je kunt je alleen maar voorbereiden op dingen waar je aan gedacht hebt en waar je info hebt over kunnen verzamelen. Ik probeer ook steeds vooraf wat info in te winnen maar heb ook al enkele keren gemerkt dat ondanks je info inwint men je soms toch beetneemt. En ja, dat gebeurt ook door personen waarvan je verwacht dat men weet waarover men praat.

Van Jaap uit post met gelijkaardig onderwerp:
De tandarts draagt de verantwoordelijkheid in de keuze van de door hem te gebruiken materialen.


OK, dit zou ideaal zijn. Maar veel personen ook al worden ze dan vakmensen of deskundige genoemd weten ook niet alles en personen die hun verantwoordelijkheid opnemen (tenzij ze door de wet gedwongen worden) die zijn zeer in de minderheid. En ik ben er zeker van dat het uitzonderlijk is dat je naar een deskundige gaat en die weet dat een collega (concurrent) je eigenlijk beter kan helpen je dadelijk zal verder verwijzen. Meestal zullen ze eerst zelf enkele pogingen doen, waarbij je dan ook nog telkens moet betalen. Dus verantwoordelijkheid is ver zoek en zeker bij de medische beroepen.
Ik ben nog nooit naar een arts geweest waar je de 2de keer niet moet betalen omdat je niet genezen bent.

Tot hier mijn bedenkingen, zonder specifieke personen te willen beschuldigen. Want uitzonderingen op de regel zullen er natuurlijk ook wel zijn.

Groetjes,
Kim
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor Gast » ma sep 15, 2008 4:38 pm

Laura Duflou schreef:Ik betaalde bijna 150 euro voor zo'n Diamondvulling...!!!

Uiteraard stond op het ziekenkasbriefje niet het correcte bedrag ingevuld....waardoor ik dus maar een beperkt bedrag kon recupereren.

De biotandarts had dus weer rijkelijk zijn zakken gevuld.


Ik dacht dat je voor elke vulling evenveel terug kon krijgen, amalgaam, witte vulling of andere. Ik heb een porseleinen vulling en die kostte mij een veelvoud van de zilveren, maar ik kreeg evenveel terug.

Volgens mij is je tandarts niets te verwijten, koken kost geld en je verwacht toch niet dat hij eraan verliest?
Gast
 

Berichtdoor Gast » ma sep 15, 2008 4:40 pm

Annelies schreef:Ik ben Nederlandse , Laura, ik begrijp niet, waarom er een andere prijs op de declaratie-nota staat. Kun je me daar iets over uitleggen?


Er staat geen prijs, er staat enkel "ja" als ik geweest bent.
Gast
 

Vorige


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron