Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Diamond

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Diamond

Berichtdoor vdd » di mei 20, 2008 8:07 pm

Hallo,

Iemand een idee welke firma de Diamond vulling maakt, en waar deze dus te bestellen is ?

Groeten
Dirk
vdd
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:38 am

Berichtdoor Annelies » do mei 22, 2008 12:36 am

Geen idee. Wat is een Diamond-vulling?
Het klinkt, alsof het een vulling van een diamant is. Waarvan ik denk, dat dat zeer duurzaam is zolang het goed , erg goed vastgezet wordt.
Ik ben het nergens tegen gekomen in mijn onderzoeken.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » do mei 22, 2008 12:45 am

Hai Dirk,

Ik weet nu wat je bedoelt. Ik had er nooit eerder over gehoord en nergens iets over gelezen.
Ik denk, dat je jouw vraag beter kunt stellen aan tandarts-organisatie's.
Wij richten ons voornamelijk op kwik in amalgaam-vullingen.
Neemt niet weg, dat ik dit verder ga onderzoeken als evt. alternatief voor amalgaam.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Diamond van Biodent

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do mei 22, 2008 8:56 am

Uiteraard was dit een interessant product, vermits het als alternatief werdt gebruikt voor de intussen klassieke composietvullingen, waarover toch het laatste woord niet gezegd is, ivm mogelijke verstoring van de hormonen.

Zover ik weet waren er over Biodent wel uiteenlopende meningen en was het succes gering.

Meer informatie vind je hier op ons forum.

Waarschijnlijk is het hier niet meer verkrijgbaar. Andere informatie en ervaringen welkom.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor vdd » do mei 22, 2008 11:59 am

Pieter, ik heb even navraag gedaan bij www.biodent.nl betreffende Diamond.
Ik heb een mail terug gehad, wij kunnen u daar helaas niet mee helpen...
Biodent.nl, is iets anders dan het vroegere biodent.be vermoed ik, en de Diamond vulling is dus blijkbaar spoorloos...
vdd
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:38 am

Berichtdoor Annelies » za mei 24, 2008 2:47 am

Dirk,

Ik heb ernaar gezocht en er niets over gevonden.
Zoals ik al zei, in al mijn onderzoeken ben ik het nog nooit tegengekomen.
Ik hoop, dat je een goed alternatief zult vinden.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Diamond

Berichtdoor Van Moerbeke » zo jun 01, 2008 11:24 pm

Wat diamond betreft, wil ik voor de geïnteresseerden laten weten dat ik nog steeds met dit overigens uitstekende vulmateriaal werk.

Geert Van Moerbeke
Wanneer zal men eens een grondig onderzoek doen naar een eenvoudig toe te passen, degelijk alternatief?
Van Moerbeke
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za mei 31, 2008 10:45 pm
Woonplaats: Sint-Michielslaan 37a

Berichtdoor Annelies » ma jun 02, 2008 12:16 am

Hallo en welkom Geert,

Dat noem ik nu geweldig nieuws. Ik kan er nl. heel erg weinig over vinden. Echter, omdat het een alternatief voor amalgaam is, is het voor ons belangrijke informatie.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je voor onze site een stukje kunnen schrijven daarover?
Zijn er meer collega's die er ook mee werken?
Wat is het precies? Duurzaamheid tov. andere vullingen, enz. enz.

Heel graag zou ik er een stuk over plaatsen.
Bij voorbaat veel dank.

Groeten van Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Laura Duflou » vr jun 06, 2008 1:43 pm

Ik betaalde bijna 150 euro voor zo'n Diamondvulling...!!!

Uiteraard stond op het ziekenkasbriefje niet het correcte bedrag ingevuld....waardoor ik dus maar een beperkt bedrag kon recupereren.

De biotandarts had dus weer rijkelijk zijn zakken gevuld.
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Diamond

Berichtdoor Van Moerbeke » za jun 07, 2008 5:30 pm

Annelies schreef:Hallo en welkom Geert,

Dat noem ik nu geweldig nieuws. Ik kan er nl. heel erg weinig over vinden. Echter, omdat het een alternatief voor amalgaam is, is het voor ons belangrijke informatie.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je voor onze site een stukje kunnen schrijven daarover?
Zijn er meer collega's die er ook mee werken?
Wat is het precies? Duurzaamheid tov. andere vullingen, enz. enz.

Heel graag zou ik er een stuk over plaatsen.
Bij voorbaat veel dank.

Groeten van Annelies


Beste Annelies,

Ik beloof je van zodra ik wat door mijn veranderingen ben, ongeveer binnen een tweetal maand, dat te doen. Het normale werk moet ondertussen ook doorgaan en er komt zoveel op mij af voor het ogenblik, dat ik mij zeer goed moet organiseren om alles rond te krijgen.
Wat ik ook nog even kwijt wil, is dat jullie niet mogen vergeten, dat het plaatsten van hoogwaardige "witte" vullingen, dat wil zeggen, deze vullingen nauwkeurig plaatsen, laagje per laagje en telkens uitharden, zodat ze lang goed blijven, vraagt veel geduld en preciesie en is dus een tijdrovende bezigheid. Tijdens het werk mag de tand niet vochtig worden of de hechting is om zeep. Dat vraagt dus bijna om het werken met een assistente. Het gevolg is, dat het plaatsen van composietvullingen, of het nu gaat om diamond of om een acrylaat composiet, volgens de regels van de kunst geplaatst, langer duurt, dan een amalgaam vulling, die men er in één tijd kan inpersen of zoals in vaktaal gezegd condenseren en afwerken.
Het jammere is dat de ziekenkas daar geen extra tussenkomst voor voorziet in hun budjet. Ik vrees dat er eerst nog meer druk van onderuit, van jullie die er het meest gevoelig aan zijn, nodig zal zijn om de politici en verantwoordelijken de ogen te openen en wakker te schudden.
" Pas als de laatste boom zal zijn geveld, dan pas zal de blanke man beseffen, dat hij zijn geld niet kan opeten!"

Geert
Wanneer zal men eens een grondig onderzoek doen naar een eenvoudig toe te passen, degelijk alternatief?
Van Moerbeke
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za mei 31, 2008 10:45 pm
Woonplaats: Sint-Michielslaan 37a

Berichtdoor Laura Duflou » za jun 07, 2008 7:28 pm

Twee opmerkingen in verband met wat tandarts V.M. hier aanhaalt :

of je nu een gewone composiet vulling plaatst, of een diamond vulling :
de manier van werken blijft dezelfde !
Waarom dan bij de ene biotandarts 150 euro betalen en bij de andere slechts de helft ???

Ik ben nadien bij nog andere biotandartsen langs geweest en allen vonden ze het schandalig dat ik voor de diamondvulling zoveel had moeten betalen.

Er werd mij ook gezegd dat zo'n diamondvulling eigenlijk minderwaardig materiaal zou zijn. De firma Biodent is trouwens niet meer op het internet...

By the way : de firma werkte samen met biotandartsen en met ...
C.Bolijn (nu geschorst in Nederland). Oppassen dus...!!!
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Annelies » zo jun 08, 2008 12:17 am

Hallo Geert,

Uiteraard gaan de werkzaamheden voor.
Ik ben al heel blij, dat je deze informatie voor ons hebt en geloof me, over twee maanden bestaat de site ook nog, hoor .-))
Het is zoals je zegt, er is genoeg werk voor ons te doen nog.
Maar als je de artikelen over de Codex Alimentarius leest, zul je zien, dat we echt geen enkele invloed hebben. Een van de oprichters in 1962 was Fritz ter Meer, een voormalig in Nuerenberg veroordeelde NAZI.
Het enige zou zijn om de wereldwijde actie's tegen de CA te bundelen
Hoezo "democratie" ?
Laten we dan maar doen wat we kunnen, vind ik. In de jaren 60 hebben we toch ook mooie resultaten geboekt.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » zo jun 08, 2008 12:20 am

Laura,

Had je je wel goed van tevoren voor laten lichten en zelf onderzoek gedaan?
Dat zou ik nl. wel doen, bij een mij onbekende behandeling.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Van Moerbeke » zo jun 08, 2008 10:04 am

Laura Duflou schreef:Twee opmerkingen in verband met wat tandarts V.M. hier aanhaalt :
of je nu een gewone composiet vulling plaatst, of een diamond vulling :
de manier van werken blijft dezelfde !
Waarom dan bij de ene biotandarts 150 euro betalen en bij de andere slechts de helft ???

Ik ben nadien bij nog andere biotandartsen langs geweest en allen vonden ze het schandalig dat ik voor de diamondvulling zoveel had moeten betalen.

Er werd mij ook gezegd dat zo'n diamondvulling eigenlijk minderwaardig materiaal zou zijn. De firma Biodent is trouwens niet meer op het internet...

By the way : de firma werkte samen met biotandartsen en met ...
C.Bolijn (nu geschorst in Nederland). Oppassen dus...!!!

Beste Laura,

1) Waarom ga je dan niet eens naar deze tandarts terug en vraag hem op de man af uitleg over dit probleem?
2) Over welke vulling gaat het een kleine vulling in één vlak, in twee vlakken (bovenkant en zijkant van de tand), in drie vlakken (twee zijkanten en een bovenkant), een grote vulling in één of meerdere vlakken, een vulling in vier vlakken (ook de knobbel van de tand ontbreekt) of een hele tandopbouw? Dat maakt allemaal een imens verschil uit.

3) Diamond, in light en in crown versie verkrijgbaar, is een universeel universitair uitgetest super vulmateriaal, in België en in Nederland helaas niet meer verkrijgbaar. Eén probleem, de invoerder is van de producent verplicht tot een maandelijks afname van 5000 dolar en dat heeft de weliswaar met veel idealisme gestarte Jaap de das omgedaan. Toen heb ik geïnformeerd om het zelf te importeren en kreeg een contract aangebpden van 5 bladzijden met omzetverplichting van 5000 dolar per maand. Na informatie bij een vriend advocaat heb ik gezien dat dit een onbegonnen zaak was en laat het nu in kleine hoeveelheden meebrengen.

4) De reden van de slechte naam is

Ten eerste omdat je over een krachtige uithardingslamp moet beschikken om het uit te harden: toen een Plasma lamp (kostprijs: 4000 euro, die alle vijf jaar aan vervanging toe is) of nu met de laatste nieuw AUtofocus lamp lukt het ook)

Ten tweede omdat de laatste leveringen van de eerste importateur de vervaldatum nabij waren..
Wanneer zal men eens een grondig onderzoek doen naar een eenvoudig toe te passen, degelijk alternatief?
Van Moerbeke
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za mei 31, 2008 10:45 pm
Woonplaats: Sint-Michielslaan 37a

Berichtdoor Van Moerbeke » ma jun 09, 2008 6:45 pm

Van Moerbeke schreef:
Laura Duflou schreef:Twee opmerkingen in verband met wat tandarts V.M. hier aanhaalt :
of je nu een gewone composiet vulling plaatst, of een diamond vulling :
de manier van werken blijft dezelfde !

Antwoord:
OK maar daar gaat het juist om: Om een composiet vulling te plaatsen, volgens de regels van de kunst, moet je het composiet aanbrengen laagje per laagje: één laagje aanbrengen en uitlichten, tweede laagje aanbrengen en telkens weer uitlichten....dit is een tijdrovende, nauwkeurige bezigheid. Doe je het in te weinig lagen, dan heb je krimp met het gevolg dat je vulling er na verloop van tijd gewoon uitvalt of er komt tandbederf tussen vulling en tand...

Besluit je kunt geen goede witte composiet vulling zetten in dezelfde tijd van een amalgaam of grijze vulling of ze zijn van minderwaardige kwaliteit.
De geconventioneerde, ziekenkas tarieven zijn op amalgaam gebazeerd en dekken geen serieus werk met composieten. Vandaar ongetwijfeld de duurdere prijs. Natuurlijk moet alles in verhouding zijn.

Het is ook heel moeilijk om over wie dan ook iets te zeggen, vandaar dat ik heel voorzichtig en genuanceerd in die dingen ben...

Geert

Waarom dan bij de ene biotandarts 150 euro betalen en bij de andere slechts de helft ???


Antwoord:

Het is ook heel moeilijk om over wie dan ook iets te zeggen, vandaar dat ik heel voorzichtig en genuanceerd in die dingen ben...

Ik ben nadien bij nog andere biotandartsen langs geweest en allen vonden ze het schandalig dat ik voor de diamondvulling zoveel had moeten betalen.

Er werd mij ook gezegd dat zo'n diamondvulling eigenlijk minderwaardig materiaal zou zijn. De firma Biodent is trouwens niet meer op het internet...


Antwoord:

De reden van de slechte naam is

Ten eerste omdat je over een krachtige uithardingslamp moet beschikken om het uit te harden: toen een Plasma lamp (kostprijs: 4000 euro, die alle vijf jaar aan vervanging toe is) of nu met de laatste nieuwe Autofocus lamp lukt het ook)
Gevolg: de meeste tandartsen die het gebruikten hebben de kost niet gedaan om een plasma lamp aan te schaffen bij dezelfde firma. Heo kun je dan over het vulmateriaal oordelen? Dit is een dieselauto kopen en er benzine in doen?

Ten tweede omdat de laatste leveringen van de eerste importateur de vervaldatum nabij waren..

Geert


By the way : de firma werkte samen met biotandartsen en met ...
C.Bolijn (nu geschorst in Nederland). Oppassen dus...!!!


Beste Laura,

1) Waarom ga je dan niet eens naar deze tandarts terug en vraag hem op de man af uitleg over dit probleem?
2) Over welke vulling gaat het een kleine vulling in één vlak, in twee vlakken (bovenkant en zijkant van de tand), in drie vlakken (twee zijkanten en een bovenkant), een grote vulling in één of meerdere vlakken, een vulling in vier vlakken (ook de knobbel van de tand ontbreekt) of een hele tandopbouw? Dat maakt allemaal een imens verschil uit.

3) Diamond, in light en in crown versie verkrijgbaar, is een universeel universitair uitgetest super vulmateriaal, in België en in Nederland helaas niet meer verkrijgbaar. Eén probleem, de invoerder is van de producent verplicht tot een maandelijks afname van 5000 dolar en dat heeft de weliswaar met veel idealisme gestarte Jaap de das omgedaan. Toen heb ik geïnformeerd om het zelf te importeren en kreeg een contract aangebpden van 5 bladzijden met omzetverplichting van 5000 dolar per maand. Na informatie bij een vriend advocaat heb ik gezien dat dit een onbegonnen zaak was en laat het nu in kleine hoeveelheden meebrengen.

Geert
Wanneer zal men eens een grondig onderzoek doen naar een eenvoudig toe te passen, degelijk alternatief?
Van Moerbeke
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za mei 31, 2008 10:45 pm
Woonplaats: Sint-Michielslaan 37a

Volgende


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron