Spiritoo alternatief sociaal netwerk

tandvullingen zijn overbodig!?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Berichtdoor Andreas » wo jun 25, 2008 7:33 pm

Over een zwart op wit bewijs gesproken. Een dergelijk bewijs zou een foto kunnen zijn van dezelfde tand op twee verschillende momenten, met een gaatje en met een geheeld gaatje.
Een dergelije foto zou hier te zien zijn: http://www.curetoothdecay.com/Cure_Toot ... C_red3.jpg
Ik weet echter niet genoeg om te kunnen zien of dit echt is.
Avatar gebruiker
Andreas
 
Berichten: 12
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 11:11 am

Berichtdoor Gast » ma sep 15, 2008 4:46 pm

Ik heb ook al gehad dat ik opeens minder gaatjes had, maar dat had volgens mij eerder te maken met de kwaliteit van de tandarts.
Gast
 

Berichtdoor Dolfijn » zo okt 03, 2010 9:03 pm

Ik denk er ook over om deze boeken te bestellen. De gezondheidszorg in het westen is niet wat het moet zijn; waarom hebben wij slechtere tanden dan primitieve stammen?

Naturalnews is een betrouwbare site; waneer het zoveelste gezondheidsschandaal wordt weggedrukt vind je de informatie daar wel. (niet alleen amalgaam)

Ik ga zon 12 jaar al niet meer naar de tandarts en het bevalt me prima. Vroeger hebben ze meerder malen gaatjes gevonden, dichtgeboord met amalgaam, sinds ik niet meer ga heb ik nergens last van. Wat ook gek is dat mn eerste tandarts STEEDS gaatjes vond, en de tweede bijna nooit. (1x een vulling na een dode tand door ongeluk)

Ik wil naar een biotandarts om de amalgaam weg te krijgen, verder heb ik weinig behoefte aan een tandarts. Tandartsvrij bevalt me wel.
Ziek dankzij de gezondheidszorg.
Waar rook is is vuur.
Wat patienten ervaren betekent zoveel meer dan wat artsen claimen.
Avatar gebruiker
Dolfijn
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr sep 03, 2010 8:08 pm
Woonplaats: De noordzee

Berichtdoor Andreas » vr jul 01, 2011 10:46 pm

Ik ben eens terug gaan kijken naar dit topic dat ik 5 jaar geleden gestart ben. Er is hier niet veel veranderd.
Dolfijn, bedankt voor de interessante getuigenis. Let je op je voeding? Ik neem aan dat je in de Noordzee veel visolie binnenkrijgt maar ook redelijk wat kwik ;-)

Zelf ben ik ongeveer 5 jaar niet meer naar de tandarts geweest en mijn gebit voelt gezond aan. Dat is natuurlijk geen bewijs dat gaatjes spontaan kunnen genezen.

Ik denk echter dat ik in die tijd al wel gaatjes gekregen heb die spontaan zijn gedicht. Ik heb soms een week of zo lichte pijn gehad die dan vanzelf gestopt is. Enkele weken geleden had ik op een nacht zoveel pijn dat ik wakker werd en niet meer kon slapen. Toen was ik wel geschrokken. Ik ben toen op kamillebloemetjes beginnen kauwen. Ik had ooit eens gelezen dat dat helpt bij tandpijn. Ik werd er in elk geval rustig van en kon uiteindelijk terug in slaap vallen. De volgende dag deed het nog licht pijn en tegen het einde van de dag was het over. Zoals ik in mijn oorspronkelijke post schreef ga ik ervan uit dat de pijn komt op het moment dat de tand aan het genezen is, als je dat gelooft is het ook beter uit te houden.

Ik heb nog eens teruggekeken naar de site http://www.curetoothdecay.com/ over het boek Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel. Ook hier is in 5 jaar niet veel veranderd behalve dat er meer informatie gratis wordt weggegeven: 1 hoofdstuk, 4 uur radio-interviews en 19 e-mail lessen, getuigenissen.

Ik heb mijn dieet echter niet zo radicaal veranderd als in dit boek wordt aangeraden. Ik let er gewoon op dat ik voldoende groenten en fruit eet, liefst biologisch en weinig witte bloem en suiker en andere chemische rommel.
Ik hecht vooral belang aan de psychisch/emotionele component volgens de germaanse geneeskunde (zie http://www.gnm-nl.be)
Avatar gebruiker
Andreas
 
Berichten: 12
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 11:11 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di jul 05, 2011 5:49 pm

Bedankt Andreas om dit terug in de aandacht te brengen. Ik was deze draad een beetje kwijtgespeeld eerlijk gezegd.

Klinkt alleszins heel boeiend, hoewel het zelf regenereren van gaatjes natuurlijk bij velen kritisch onthaald wordt. Reden temeer om het verder te onderzoeken. Persoonlijk vind ik het niet raar. Zeker als het door gezonde voeding gebeurt.

Tegelijk wil ik ivm tandpijn toch benadrukken, dat het regelmatig zou voorkomen dat men een broeihaard van bacteriën heeft in het gebit zonder het te weten, waardoor het lichaam constant belast wordt, zelfs al voelt men geen pijn. Dus het verdwijnen van pijn hoeft nog geen bewijs te zijn dat alles ok is, niet?

Ik hoop hier binnenkort meer over te kunnen posten. Allicht na vakantieperiode.

Gezonde groet,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Andreas » wo jul 06, 2011 8:38 pm

Helemaal akkoord Pieter. De afwezigheid van pijn wil niet zeggen dat alles in orde is. Ik vermeldde het maar omdat dit volgens mij het enige is dat je zelf makkelijk kunt vaststellen i.v.m gaatjes.

Voor alle duidelijkheid: mijn ervaring is niet bedoeld als bewijs en ik promoot ook niet om niet meer naar de tandarts te gaan.

fijne vakantie!
:D
Avatar gebruiker
Andreas
 
Berichten: 12
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 11:11 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo sep 04, 2011 8:18 pm

Hier zijn we terug.
Het komt me voor dat genoemde Ramiel Nagel toch wel sterke argumenten heeft ivm regeneratie van het gebit door voeding.
Ook zijn er getuigenissen, maar bewijzen zijn dat niet echt. Ik denk ook niet dat het gemakkelijk is om te bewijzen.
Een belangrijke factor in het ontstaan van cariës zou volgens hem fytinezuur zijn. Fytinezuur (antinutriënt) in granen, noten en peulvruchten zou zelfs erger zijn dan suiker voor het ontstaan van cariës.
Het gehalte aan fytinezuur is enigzins te verminderen door granen te laten kiemen. Ook belangrijk: vitamine D.
Al bij al komt zijn argumentatie vrij overtuigend over vind ik. De enige manier om het zelf aan te tonen is waarschijnlijk zijn voedingsadvies in praktijk brengen. Dat is allicht niet zo gemakkelijk en ook Andreas schijnt het enkel "bij benadering" toe te passen. Ideaal zou zijn als iemand gewone foto's kan nemen "voor" en "na" een duidelijk herstelde caviteit. Laat dat hier zeker weten dan. De hiervoor vermelde röntgenfoto is, hoewel veelzeggend, misschien niet echt overtuigend, al zal men altijd kunnen schermen met grafisch bedrog.

Het feit dat Ramiel Nagel zijn boek en producten verkoopt op zijn site hoeft nog niets af te doen aan wat hij beweert. Die mens moet ook leven. Professionele informatie kost veel tijd en dus vind ik het logisch dat die vergoed dient te worden. En kritisch moeten we toch altijd blijven.

Alle reacties en ervaringen nog steeds welkom.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Tanden helpen zichzelf te regenereren?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo sep 11, 2011 1:04 pm

Ik wil hier de aandacht vestigen op een Engelstalig artikel over een nieuwe techniek in ontwikkeling, waarbij tanden worden gestimuleerd om extra tandweefsel aan te maken, zichzelf te regenereren dus. Dit door middel van een vloeistof: peptide P 11-4. Nu zijn we natuurlijk altijd sceptisch als de wetenschap met hulpmiddelen aankomt om de natuur een handje te helpen. De grote vraag is dan steeds wat de potentiële bijwerkingen zijn, ten gevolge van de mogelijk chemische en/of lichaamsonvriendelijke stoffen die worden toegepast. In de universiteit van Leeds die het systeem ontwikkelt, wordt het een natuurlijk procedé genoemd. Bovendien is de techniek gepatenteerd, wat voor een behandeling waarschijnlijk geen goede zaak is voor de patiënt.

Men is nog in de ontwikkelings- en testfase en de eerste resultaten zouden positief zijn.
Ik neem dus een afwachtende houding aan en word door het bedrijf in Zwitserland op de hoogte gehouden. Meer nieuws hierover later allicht.
Laatst bijgewerkt door admin-amalgaam.be op vr jan 06, 2012 12:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Fien » do jan 05, 2012 12:33 pm

Heb al het bovenstaande niet gelezen, maar het is zeker zo dat gaatjes ‘stabiel’ kunnen worden. Ik heb ergens een redelijk groot gaatje zitten aan de achterkant van een tand. Dat gat zit er al heel lang en heb er nog nooit last van gehad; mijn tandarts zei dat het ging om een stabiel gaatje; het is niet nodig dit te vullen… Tegelijkertijd had ik een ander gat dat haar wel actiever leek en dat ze wel nodig vond om te vullen.
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm

Vorige


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron