Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Wat kun je je (bio)tandarts vragen

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Wat kun je je (bio)tandarts vragen

Berichtdoor Kimmeke » ma sep 01, 2008 4:18 pm

Hallo,

Volgende week ga ik voor de eerste maal eens naar een bio tandarts. Er is toch nog een vulling gebarste heeft mijn huidige tandarts gemeld.

Nu heb ik naar de biotandarts gebeld en gezegd dat ik vermoedde dat ik mogelijk niet goed tegen die amalgaam kan, er nog een vulling moet veranderd worden en ik gehoord heb dat ze amalgaam probeert te vermijden.

Ik kreeg dadelijk bevestiging dat ze idd geen amalgaam gebruiken.
Ook heb ik gevraagd of dit zou kunnen dat ik niet tegen de amalgaam kan en of dit op een of andere manier onderzocht kan worden. Daarop kreeg ik het antwoord dat ze dit kunnen meten.

Dus nu vraag ik me af (zodat ik goed voorbereid naar de afspraak ga) wat ik zoal kan vragen en welke antwoorden ik kan verwachten:

- Als ze praat over meten zal dit dan vermoedelijk een Vega test zijn? Kun je uit een meting zien of je gevoelig bent voor amalgaam of vooral welke tand het meeste belast is?
- Kunnen ze ook meten/bepalen voor welke eventuele alternatieve vulling je mogelijk de minste last gaat hebben
- Is het een probleem om te melden dat je voor de eerste afspraak vooral informatie wil zodat je nog kan beslissen wat je wil doen met je tanden. Zonder dat de tandarts in zijn eer gekrenkt is?
- Is het een goed idee om te melden met welke symptomen je vooral kampt? Ik heb het meeste last van onnodige stress (bijvoorbeeld wakker worden van de stress en geen enkel idee hebben waarom je stress hebt) Men zou kunnen denken dat ik de zotste dingen probeer om van de stress af te komen, maar mogelijk zijn het juist de minder opvallende symptomen die wel door de kwik veroorzaakt worden.

- Welke dingen kan ik bijvoorbeeld nog verwachten die je bij een standaard tandarts niet tegenkomt?
- Welke vragen lijken jullie nog opporteun te stellen?
- Mag ik verwachten dat de tandarts met volgens haar "beste" oplossingen naar voor komt of zal ze eerder gewoon die amalgaam willen verwijderen omdat ik te kennen geef dat ik er eigenlijk vanaf wil?

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor Kimmeke » zo sep 14, 2008 3:11 pm

Voila, ik heb dus 10 sept 2008 mijn eerste bezoek gedaan bij een bio tandarts.

Het is blijkbaar een groepspraktijk waar ze geen amalgaam meer gebruiken.

Eerste zin van de tandarts was: Ga maar in de stoel zitten.
gevolgd door de eerste vraag: Heb je ergens last van of is het gewoon een controle?

Daar dus vertelt: ik heb 18 aug een tand laten uitboren (tand 16) en opnieuw vullen met amalgaam en sindsdien heb ik moeillijkheden met de tekst op TV te lezen. In het donker is er rond de witte tekst enorm veel waas. Bovendien heb ik sindsdien weer enkele erge paniekaanvallen gehad. Ik heb eigenlijk een vermoeden dat dit misschien door de amalgaam zou kunnen komen en aangezien ik toch nog een andere kies zou moeten laten uitboren (tand 46) en opnieuw opvullen omdat de amalgaam gebarsten is zou ik dit liever door een ander vulmateriaal willen laten doen. Ik heb gehoord dat deze tandartspraktijk zoveel mogelijk amalgaam probeert te vermijden en dat kan getest worden tegen welk vulmateriaal ik niet alergisch zou zijn.

Reactie van tandarts: Wij gebruiken geen amalgaam en als je wil kunnen we inderdaad de amalgaam verwijderen. Ikzelf heb ook nog amalgaam vullingen want vroeger werd dat idd veel gedaan en heb deze zelf nog niet laten veranderen. De kans is zeer klein dat je allergisch bent tegen een composiet vulling en we kunnen dit zelf ook niet meten. Maar dit kan gemeten worden. Wat we wel kunnen meten is de spanning die op de tanden zit, dit kan nooit geen kwaad.

Zo gezegd zo gedaan: de spanning op mijn tanden werd gemeten. En dat de waarde bij nieuwe vullingen hoger is is normaal volgens haar.
Er werd ook een OPG (foto van gehele gebit) genomen. Hier heeft ze ook gezien dat ik blijkbaar 3 tanden heb laten trekken en 1 niet wat ze raar vond want nu is mijn gebit niet in evenwicht. Hierop heb ik geantwoord dat ik enkel weet heb dat er 1 tand is getrokken omdat er bij mij 1 tand ontbreekt. Dus volgens tandarts zullen er dus zowel onder als boven een tand ontbreken en heeft de orthodont slechts 1 tand getrokken om de tanden goed te krijgen. Dit even ter zijde.

Ik heb ook gezegd dat ik momenteel van die gebarste vulling geen last heb maar nog wel van die nieuwe en aan de andere kant als ik in een bepaalde richting op de tand druk.

Daar was volgens haar dus wel een gaatje een aangezien ze niet zoveel tijd had heeft ze enkel die tand behandeld, ook omdat dit slecht klein gaatje was en niet veel composiet nodig is. Eenmaal thuis gekomen heb ik gezien dat ze tand 24 heeft behandelt en ik vermoeden heb dat tand 25 pijn doet.

Na de behandeling heb ik gezegd dat ik toch eerst wilde laten testen of ik niet allergisch ben voor de composiet. Zelf wist ze niet wie dat kon en dat moest ze aan Erna Andries vragen. Erna heeft me een adres doorgegeven van een tandarts die elektroaccupunctuur doet en kan testen of ik ergens allergisch voor ben. Daar kan ik 22 oktober pas terecht :?

Toen zij de tandarts ook tegen Erna dat ze al wel een spanningsmeting heeft uitgevoerd. Waarop Erna het papier onder ogen kreeg. Hierop zij Erna dat ze er normaal vanuitgaat dat ze probeert alle waarde boven de 60 te vermijden en dat er bij mij enkele (4 als ik me niet vergis) waarde boven de 60 waren. Dus 4 waarden van 200 tot 800 waarbij de meeste t.o.v. de laatst met amalgaam hervulde kies. Ze kon niet met zekerheid zeggen dat het wassige zicht daar van zou komen maar het was volgens haar mogelijk. Je zenuwen geven immers ook impulsen door was haar reactie.

Ik hoop dus op 22 oktober te horen of ik allergisch ben voor sommige composieten en in welke volgorde ik het beste mijn tanden laat behandelen. Verder hoop ik natuurlijk ook dat mijn zich ondertussen niet achteruit blijft gaan :cry:

Aangezien ik al zoveel geprobeert heb om andere symptomen die ik heb te genezen denken sommige dat het waarschijnlijk gewoon tussen mijn oren zit. Ik hoop die personen dus ooit te kunnen meedelen wanneer ik genezen ben wat de oorzaak was. Ik hoop dus dat die amalgaam verwijdering zal bijdrage tot mijn genezing.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor Kimmeke » wo nov 12, 2008 9:29 pm

OK ik ben nu al wel eens geweest maar volgende dingen lijken me interessant te vragen of te weten te komen. Dus misschien interessant voor mensen die dit lezen voor hun eerste bezoek.

- Gebruikt de tandarts een kofferdam indien amalgaam moet uitgeboord worden.
- In hoeveel behandelingen dient de verwijdering te gebeuren? (Misschien kunnen er tanden gelijktijdig behandelt worden
- Welke medicatie dien ik te nemen indien nodig (voorbeeld als je al wil beginnen met ontgiften)
- Vraag naar mogelijkheid van spanningsmeting? Als je toch volledig van de amalgaam afwil kan dit misschien wel de volgorde aangeven.
- Laat een allergietest uitvoeren (vb via elektroaccupunctuur) om na te gaan dat je ook niet allergisch bent voor iets anders composiet, cement, ..
Misschien kun je ook vragen of ze allergische reactie op verdoving kunnen testen???
- je kunt ook vragen om indien mogelijk te verdoven zonder adrenaline of articaïne

Veel moed en sterkte,

Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo nov 12, 2008 11:45 pm

Dag Kimmeke,

Sorry voor deze late reactie.

Er zijn verschillende soorten testen die gedaan kunnen worden. Vooral met electro-acupunctuur.

Als men over spanning spreekt gaat het m.i. over electrische spanning (galvanische stromen), veroorzaakt door de metalen in de amalgaamvulling en de combinatie met andere metalen of vullingen in de mond.

Een subjectieve definitie van bio-tandarts vind je op onze site: http://www.amalgaam.be/biotandartsen.php

Slecht tegen stress kunnen is heel typisch bij kwikbelasting, want kwik slaat snel op de zenuwen.

Het zit niet tussen je oren! Hoewel toch ook wel, letterlijk dan, want kwik gaat door de bloed-hersenbarrière en is slechts zeer langzaam uit de hersenen te verwijderen (geheugenverlies, Altzheimer, ...).

Behalve de Cofferdam is een sterk afzuigsysteem m.i. nog belangrijker, want kwikdamp is veel schadelijker dan harde amalgaamstukjes. Brokjes die vrijkomen tijdens het boren worden in principe redelijk snel uit het lichaam afgevoerd. De dampen gaan bliksemsnel en dieper in het lichaam.
Zuiver kwik verdampt al bij kamertemperatuur.

Bedankt voor al je bijdragen. :)

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron