Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Goedkope tandprothesen uit China giftig?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Goedkope tandprothesen uit China giftig?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za sep 20, 2008 10:10 am

Meer en meer worden ook in onze streken tandprothesen uit China gebruikt. Deze zijn veel goedkoper, maar zouden giftige stoffen bevatten, zoals magnesium, lood, zink. Ze zouden ook minder degelijk zijn.

Misschien geen slecht idee om bij je tandarts naar de herkomst te vragen van kronen en bruggen.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » za sep 20, 2008 11:48 pm

Dat vind ik vreemd.

Als de tandarts in het buitenland gaat shoppen, is dat slecht. Als wij in het buitenland gaan shoppen, is dat goed, zoals in de reportage in Volt onlangs.

De waarheid zal wel in het midden liggen zeker? Er zullen zowel goede als slechte tandartsen zijn in Turkije en er zullen zowel goede als slechte techniekers zijn in China.

Laat ons gewoon niet hysterisch doen, want ik ben ook niet zeker van de kwaliteit van onze Belgische labo's.
Gast
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo sep 21, 2008 9:55 am

mY, dit heeft niets met hysterie te maken en het is geen vaag geruchtje. Als beheerder van deze site plaats ik enkel berichten die op reële informatie berusten. Ik hoop van de leden van dit forum hetzelfde. Er is een interpellatie geweest bij de minister van Volksgezondheid hieromtrent en een onderzoek is lopende. Serieus genoeg om te vermelden dunkt me.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » di sep 23, 2008 12:51 pm

Ik kan niet geloven dat iedere prothese uit China vergiftigd is, dat gaat in tegen het gezonde verstand.
Gast
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di sep 23, 2008 1:43 pm

Misschien niet elke prothese, maar er zijn al wel meer problemen geweest met kwaliteitsnormen van producten uit China: speelgoed, auto's (staan afgekeurd te verkommeren in de Antwerpse haven), antischimmelmiddel in zetels, kinderkleding, schoenen, ...
China is zodanig economisch actief, dat ze in sommige gevallen moeite hebben met het tijdig op punt stellen van deze normen.

Maar zelfs al zou het "slechts" 10% van de protheses betreffen, dan willen we dat nog niet in de mond.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor berg444 » do sep 25, 2008 9:02 pm

Bedankt dit topic onnder de aandacht te brengen. Interessanter zou zijn wat de uitslag van dat onderzoek is. Mijn eerste gedeeltelijke prothese is verkeerd gemaakt waardoor ik op het kunsttandvlees een heel gat is gebeten en stukje afgebroken. Daar is het niet voor gemaakt. Dus ik heb dagelijks van dit kunststof binnen gekregen. En volledig opknappen doe ik ook al niet. Mijn nieuwe prothese houdt het goed. En hoop ik wel langer mee te doen dan die enkele jaartjes van de eerste prothese waarvan de tandarts zei dat het niet mogelijk was er een te maken zonder metalen delen gezien te weinig houvast in mijn gebit. Dat bleek dus onzin want mijn nieuwe prothese bevat helemaal geen metalen onderdelen en blijft prima op zijn plek. Misschien heeft iemand er iets aan.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Gast » do okt 02, 2008 9:16 am

Met andere woorden: dat weet dus niemand.
Gast
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do okt 02, 2008 10:46 am

Geduld is een mooie deugd.
Ik moest even antwoord afwachten vanuit de politiek.
Het komt erop neer dat Minister Onckelinx heeft geantwoord dat ze het zal laten onderzoeken, maar tot op heden is daar nog geen resultaat van. Dus inderdaad weten we nog niet om hoeveel % het gaat en ook niet wanneer we dat wel zullen weten. :(

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » do okt 02, 2008 12:51 pm

Dus het kan gaan om een eenmalig geval tot 100% van de protheses?
Gast
 

Berichtdoor Dolfijn » zo okt 03, 2010 8:30 pm

Er zijn ook verscheidende berichten over vergiftigde kleding uit China: enige oplettendheid lijkt hier dus wel op zijn plek.

Gezien het feit dat we en niet kunnen controleren wat er in China gebeurd en dat het gaat om het plaatsen van iets erg belangrijks, zou ik het risico niet nemen.
Ziek dankzij de gezondheidszorg.
Waar rook is is vuur.
Wat patienten ervaren betekent zoveel meer dan wat artsen claimen.
Avatar gebruiker
Dolfijn
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr sep 03, 2010 8:08 pm
Woonplaats: De noordzee



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron