Spiritoo alternatief sociaal netwerk

hoe/waar allergietest uitvoeren

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

hoe/waar allergietest uitvoeren

Berichtdoor Kimmeke » wo okt 29, 2008 3:07 pm

Dag,

Ik heb al veel rondgesurfd zowel op het net als in mijn omgeving rond de mondgezondheidproblematiek. De aanleiding hiervan was dat ik na hervulling van 2 kiezen met amalgaam volgens mij duidelijke aanwijzing was dat het hervullen met mijn gezondheidsklachten te maken had.

Ok, ik ben er dus van overtuigd dat o.a. door die amalgaam mijn gezondheid een dreun heeft gekregen.

Ok, ik wil dan ook op een verantwoordde manier van de kwik vanaf.

Maar, ik heb enorm veeeeeeel schrik om deze, ondanks al mijn opzoekingswerk en ingewonnen informatie, te laten vervangen door iets waar ik dus ook allergisch aan blijk te zijn. En dus misschien wel verlost van het ene vergis maar dit vervangen door een ander "voor mij" slecht iets.

Want, ik ben er ook van overtuigd dat diegene die tegen witte vullingen zijn omdat ze daar last van hebben tot zelfs eczeem en dergelijke er niet over liegen.

Wat kan je zelf doen/nagaan/laten_testen om toch enige zekerheid te hebben dat je ook niet allergisch bent voor andere stoffen :?:

Volgende is er al gebeurd de laatste weken:
- spanningstest door biotandarts_1 waarbij waarde tussen 2 recent gevulde kiezen (linksboven - rechtsboven) 800, Een 3 tal andere lagen ook boven de 200. Volgens tandarts vind zij alles boven 50-60 te veel. Volledige foto van gebid werd ook genomen en composietvulling gelegd op 24 omdat hier volgens haar een carrie was. Voor ontgifting mocht ik al beginnen met chlorella en knoflook 2 dagen voor ik begon met de verwijdering.

- elektroaccupunctuurtest door biotandarts_2 (doorverwezen door biotandarts_1). Resultaat volgens hem: Ik reageer inderdaad niet zo goed op de amalgaam en dan uit de samenstelling enkel niet goed op het kwik. Volgens hem zou mijn mond er nog redelijk tegen kunnen maar mijn organen (lever, milt, darmen werden getest omdat ik al aangaf dat deze niet goed werken) zeker niet. Volgens hem zou ik dus wel tegen goud-zilver kunnen en ook de cementen en composieten die hij getest heeft.

- vervanging van amalgaam uit tand 46 & 47 door composiet bij biotandarts_1. Persoonlijk had ik liever tand 25 of 26 of 35 omdat ik al 4 maanden pijn aan mijn tanden heb linksachter en ik vermoed die 3 vernoemde, dus niet die 24 waar ze een carie zag :( . Maar aangezien ze op de foto een groot gat zag in 46 (onder de grote laag amalgaam) heeft ze die maar eerst gedaan, ze vreesde er zelfs voor om de zenuw te raken. Er zijn 3 spuiten nodig geweest om voldoende te verdoven (waaronder de laatste zeker met adrenaline omdat ik dat op de doos zag staan waaruit ze die genomen heeft, die andere 2 weet ik niet) maar ze heeft voorlopig de zenuw nog niet moeten verwijderen. Laat ons hopen dat dit de eerste jaren ook niet zal nodig zijn alhoewel dat ik dus nu wel wat last heb van die tand. Die volle 2 uur in die stoel en op randje van hyperventilatie heb ik dus weer overleefd :?

-het weekend daarop (dus verleden weekend) Paradontax gekocht zonder fluoride en dus reeds 4 dagen daarmee gepoetst. Verder ook Selenium gekocht. Dus neem nu chlorella, knoflook, selenium & vit E

- volgende tandartsafspraak is binnen 2 weken. Ik ben ook van plan om bij mijn vorige tandarts na te vragen welke tanden ze de laatste jaren zoal heeft gevuld. Kan ik eens kijken of er de laatste jaren tanden zijn die meerdere malen behandeld zijn en waar ik nu nog pijn aan heb.

Bij mijn orthodont moet ik dat niet navragen, das gewoon zeer simpel tussen mijn 13-14 jaar 9 vulling met amalgaam. Op die 2 jaar dat ik daar geweest ben heeft hij niet alleen mooie blinkende blokjes op mijn tanden geplaatst maar achteraan er ook nog eens overal amalgaam op gelegd. Geluk dat ik 3 tanden te kort heb dan kon hij daar al geen amalgaam op leggen. Bij mijn zus heeft hij dat ook gedaan (11-12 jaar). Mijn moeder kan ik dit moeillijk verwijten dat ze dit heeft toegelaten want door kalk te kort heeft ze zelf vanaf haar 17de al haar tanden al kwijt (ze beet ze gewoon stuk).

De biotandarts was niet echt voorstander om nu reeds porseleinen vullingen of kronen te plaatsen want die gaan volgens haar ook niet heel mijn leven mee omdat ik nog maar 30 ben en ze behoorlijk duur zijn i.v.m. andere. De kans bestaat er ook nog in dat na het verwijderen van de amalgaam vullingen en herleggen door iets anders nadien kan blijken dat ontzenuwing nodig is omdat er verschillende vullingen vrij diep liggen.

Ik hoop dus een verantwoorde betaalbare duurzame keuze te maken voor zover dit mogelijk is.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo nov 02, 2008 12:18 pm

Dag Kimmeke,

Eenvoudig is het niet hé, om de juiste beslissingen te nemen. Maar normaal kun je dat toch best doen in overleg met je behandelende bio-tandarts.
Voor specifieke reacties op beschikbare vullingen, kun je normaal terecht bij die andere, met de electro-acupunctuurtest. Misschien best eerst bij tadarts_1 informeren welke materialen ze normaal ter beschikking heeft (benaming vragen), en die dan laten testen door de EAV electro-acupunctuur, als dat al niet gebeurd is, want je vermeldt toch ook composiettesten?
Wel opletten met goud en zilver, want dat zijn ook steeds samenstellingen en bovendien zijn combinaties van metalen ook niet alles.
Ik heb begrepen dat je dus al een aantal composietvullingen hebt laten plaatsen.

Over Chlorella nog het volgende: sommige mensen reageren er sterk op en kunnen de ontgifting niet altijd vlot verwerken (lever, nieren). Zij voelen zich belabberd na gebruik van Chlorella, dus in die gevallen is het geen bruikbare oplossing. Opletten dus.

Succes met het vervolg, en bedankt om ons op de hoogte te houden,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Kimmeke » di nov 04, 2008 5:54 pm

idd simpel is het niet en zeker niet als je zo'n eeuwige twijfelaar als ik bent :?

Vandaag nog eens gebeld naar de tandarts die de elektroaccupunctuur test heeft gedaan. Aan hem gevraagd of de tandarts best contact kan opnemen met hem om te vragen welke composieten te gebruiken. Dat was niet nodig heeft hij gezegd, mijn bio tandarts moet normaal perfect weten welke composieten waar te gebruiken in de mond en de test die hij heeft gedaan was eigenlijk een algemene test naar de stoffen die de composieten bevatten (vooral acrylaten). Dus eigenlijk zou ik voor geen enkel composiet op die basis allergisch mogen zijn.

Wat die opmerking van Chlorella betreft merk ik tot nu toe geen bijwerkingen ook al werkt mijn lever niet goed. Ik ben uit voorzorg wel gehalveerd met het supplement. Ik drink ook wel regelmatig artisjok thee 's morgen ter bevordering van mijn lever. Ik heb wel het gevoel dat mijn biotandarts me niet echt gaat kunnen helpen met het ontgiften omdat ze van die ontgiftingsproblematiek volgens mij te weinig kent. Mijn homeopaat heeft er ook geen ervaring mee heeft ze al laten weten. Ik zal dus misschien wel eens moeten zoeken naar iemand in de Kempen die me daar wel mee kan helpen.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr nov 07, 2008 6:40 pm

Normaal zou je hier iemand moeten kunnen vinden met ervaring in ontgifting van kwik:
http://www.amalgaam.be/begeleiders.php

Succes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Michele » do mei 28, 2009 1:27 pm

Hallo Kimmeke

Heb ook al een spanningstest bij bio-tandarts laten doen.
Maar ik zou ook graag een elektroacupunctuurtest laten doen om na te gaan in welke organen er belast zijn...
Kan jij me dat adres van die bio-tandarts bezorgen aub?
En hoe gaat het verder met je...?
Alvast bedankt
Groetjes
Michèle
Michele
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do mei 21, 2009 9:38 am

Berichtdoor Kimmeke » do mei 28, 2009 3:48 pm

Michele,

Dit adres heb ik volgens mij al eens aan de administrator doorgegeven.
Deze tandarts wenste echter niet op de lijst te worden opgenomen.

Hoe het met me gaat: Eigenlijk heb ik voorlopig nog niet zoveel veranderingen/verbeteringen gemerkt. Wat ik wel vind is dat ik sinds alle vullingen vervangen zijn 's nachts minder paniek aanvallen heb gehad. Of dit nu enkel te wijten is aan de vervanging van de vullingen weet ik niet maar ik ben wel blij dat ik hier minder last van heb.
Maar het is ook nog maar enkele maanden dat ik alle vullingen laten vervangen heb.
Hopelijk merk ik stilletjesaan wel meer en meer verbeteringen.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron