Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Cerec - keramische inlays

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Cerec - keramische inlays

Berichtdoor Christina » zo jan 18, 2009 6:22 pm

Heeft iemand ervaring met keramische 'inlays' met Cerec systeem? Vind niet veel op net (wel het aanbod, geen feedback). Het ziet er wel goed uit...
http://www.dentaldynamic.nl/pages/defau ... SaTjiOeiRa

Ik heb een deel van de zwarte vullingen (meer vulling dan tand wel) laten vervangen door witte (met cleanup system en al) maar verdraag ze niet. Kan niet bijten en tandpijn. Volgens tweede Cerec-tandarts is het te moeilijk om grote gaten te vullen met witte vullingen.
Zie ook comments op
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic. ... 925#p81925
(via jullie forum gevonden)

Ook bang dat de tanden moeten ontzenuwd worden. Heeft iemand daar nog geniale alternatieven voor?
En moeten ze niet weer goeie delen tand wegboren om de witte vullingen eruit te halen en de tand klaar te maken?
Christina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za jan 17, 2009 9:17 pm

Cerec

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo apr 26, 2009 2:35 pm

Dag Christina,

Ik had gehoopt op enige reactie op je vraag hier, van iemand met ervaring met het Cerec-systeem. Blijkt dus niet het geval. :(
In zover ik informatie vind op het net, blijkt Cerec dus inderdaad een CAD-CAM-systeem te zijn voor tandvullingen. Veelbelovend, dat wel, maar ik zoek toch verder naar meer objectieve informatie en ervaringen.

Ook zou het handig zijn als we dergelijke systemen konden vermelden in onze lijst met bio-tandartsen. Daarvoor ga ik een oproep plaatsen op onze site.

Moest je het intussen toch laten toepassen, laat gerust iets weten hier.
Dank alvast.
Spijtig dat je nog niet meer info hebt gekregen op ons forum,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

cerec en vullingen

Berichtdoor Christina » zo apr 26, 2009 3:34 pm

mijn collega heeft cerec inlays. Zij is er best tevreden over (tandarts Etienne Spanoghe in Rixensart zag er ook wel een vakman uit). Maar mijn collega lijkt me sowieso nogal een stevig gebit te hebben. Wat niet helemaal mijn geval is.

Ik heb inmiddels nog steeds last van mijn composiet-vullingen van 4 maanden geleden. Eén tand is inmiddels dood en ik vrees het ergste voor de zenuw van de twee andere (begin altijd met één tand om te zien hoe je op de interventie reageert, zeker voor grote gaten!!!). De dode tand wordt binnenkort door een endodontoloog ontzenuwd. Hij werkt met natriumhypochloride om op te kuisen, met traumeel als ontstekingwerend middel en met guttapercha als vulling voor de wortels. Ik weet alleen dat traumeel natuurlijk is. De rest ken ik helemaal niet. Hangt ook af van de verdere samenstelling van die producten.
Volgens de Pratikadent (boek van Estelle Vereeck - zie ook www.holodent.com) is het natuurlijkst een pasta van essentiële olie van kruidnagel en 'oxyde de zinc' (zit soms ook in de guttapecha-bereiding).... Maar ben nog nooit tandarts tegengekomen die daarmee werkt (wil werken?)

Heeft iemand, voor de andere tanden, info over bio-compatibele vullingen die de zenuw niet irriteren of inspireren tot spontaan afsterven...? Ook hier wordt aangeraden om voor grote gaten in twee keer te werken en de eerste een compres (? .. un pansement) te zetten ....

Al deze info is nog zéééér onvolledig, is maar een piste om verder te zoeken. Wat een gedoe!

PS voor stoorvelden in de mond (electrogalvanisme door 2 verschillende vullingen) werden mij NT-injecties aangeraden (neuraal-therapeutische injecties = mengsel traumeel, lymphomyosot en lokaal anesteticum) in afwachting van het verwijderen van de oorzaken. Als ik het door iemand gedaan krijg hou ik jullie op de hoogte van het resultaat (als ik er zelf echt iets van merk).
Christina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za jan 17, 2009 9:17 pm

Berichtdoor Alex » do jan 20, 2011 11:22 pm

Beste Pieter,

Ik zie dat er al enige tijd voorbij is gegaan sinds het gesprek over Cerec-systeem. Ik heb gekeken of ik ergens anders op de site nog wat info kan vinden over verdere ontwikkelingen betreft dit systheem, maar heb niks kunnen vinden.

Weet jij toevallig hoe het vandaag de dag zit met Cerec-systeem?

Alvast dank,

Alex
Avatar gebruiker
Alex
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 15, 2011 10:41 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo jan 23, 2011 7:25 pm

Dag Alex,

Ik heb enkel deze intro-video (Engels) en de webste van de fabrikant: www.sirona.com .
Het lijkt me wel duidelijk dat dit een heel gesofisticeerde methode is die veel geld kost, dus een grote investering van rond de 80.000 euro :!: voor de tandarts of het labo, die dan ook moet terugverdiend worden.
Het heeft voor- en tegenstanders blijkbaar, zowel bij tandartsen als patiënten.
Met de juiste verzorging zouden deze Cerec-kronen 40 jaar meegaan volgens de fabrikant, maar dat kunnen ze natuurlijk nog niet bewijzen.
Ik zou vooral de beste tandarts zoeken en heeft die dan dat systeem, kun je nog verder overleggen.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor lemmensb » di maart 29, 2011 11:54 am

Hallo allemaal,
Ik heb sinds 2005 het Cerecsyteem. Het werkt uitstekend en heeft een perfectie die niet te evenaren is. Ik moet echter direct opmerken dat EUGENOL EN METAALVRIJE VULLING VIJANDEN ZIJN. Dat wordt vaak vergeten en heeft misslukking van de therapie tot gevolg. Eugenol, of beter gezegd Kuidnagelolie heeft een kalmerend effect op de tandzenuw. Het is een olie die in de zenuwkanaaltjes dringt en zo de zenuw "kalmeert" Maar het is een olie die op geen enkele manier te verwijderen is. Nu alle cerec-keramiek wordt met een bondingsysteem geplaatst die zich verbindt met de collagene vezels in de tand. Eugenol is ingedrongen en maakt een buffer waardoor de cerec er uit valt of breekt of erger nog waardoor de resterende knobbels van de tand afbreken, net zoals bij amalgaamvullingen.

Dat een vulling van cerec 40 jaar meegaat durf ik niet te zeggen. De metaalvrije techniek is nog niet zo oud en er waren vroeger (bijv. zoals hierboven vermeldt) heel veel problemen met breken, verkleuren van de tand etc. Nu is de techniek op punt gesteld en zijn behandelingen succesvol en soms zelfs spectaculair. Dit alles slechts wanneer men weet wat kan en wat niet kan.

Hopelijk brengt dit enige duidelijkheid?
Groetjes,
Bert
Ik ben tandtechnicus, geen tandarts maar wel dagelijks bezig met metaalvrije tandvullingen, kronen en bruggen. Heb er 15 jaar ervaring mee en heb zelf alle amalgaam laten vervangen. Ik ben ook homeopathisch behandeld en een zeer tevreden gelukkige mens.
Avatar gebruiker
lemmensb
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 6:16 pm
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor lemmensb » do maart 31, 2011 10:15 am

Hier kan je de samenstelling van Dentaal gutta percha vinden. De percentages kunnen iets afwijken afhankelijk van de producenten.
18 tot 22% in guttapercha polymeer = Koolwaterstof verbinding resulterend uit latex met (ik vermoed natuurlijke) was. Dit moet de thermoplastische eigenschappen geven om alle kanaaltjes perfect af te sluiten
59 tot 75% in zinkoxide is een antiseptisch (ontsmettend) component
1,1 tot 17,2% in bariumsulfaat is een röntgenopaak bestanddeel om wortelkanaalvullingen zichtbaar te maken op de röntchenfoto.

Groeten,
Bert
Ik ben tandtechnicus, geen tandarts maar wel dagelijks bezig met metaalvrije tandvullingen, kronen en bruggen. Heb er 15 jaar ervaring mee en heb zelf alle amalgaam laten vervangen. Ik ben ook homeopathisch behandeld en een zeer tevreden gelukkige mens.
Avatar gebruiker
lemmensb
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 6:16 pm
Woonplaats: Brasschaat



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron