Spiritoo alternatief sociaal netwerk

begin van de sanering

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

begin van de sanering

Berichtdoor Michele » wo jul 15, 2009 10:45 pm

Hallo iedereen

Al een tijdje geleden dat ik nog iets heb laten horen...
Midden juni heb ik een dmps test laten doen waaruit bleek de volgende metalen te hoog waren: kwik, lood, arsenicum, ijzer, nikkel, barium. En selenium te laag.
Op 30 juni heb ik de 2 eerste vullingen laten verwijderen (ik dacht dat de tandarts er maar 1 ging doen maar het werden er dus 2).
Dat ging vrij vlot, rubberdam geplaatst, traag geboord en de assistente gebruikte 2 afzuigers.
Een uurtje daarna naar dokter voor een dmps+dmta spuit...
De dag erna was mijn eerste werkdag en het ging niet en de dagen erna nog minder (ik moet nu wel zeggen dat ik er niet erg naar uit keek om terug te gaan werken omdat ik moe was..). Ik was ontzettend vermoeid, geraakte bijna niet vooruit en voelde me ontzettend gedeprimeerd.
Kan dit nu echt van die sanering en spuitjes???
Heeft er iemand al hetzelfde ervaren?
Ben er niet gerust in om de volgende tand te laten doen...ik weet wel dat ik er deze keer maar één ga laten doen en hoop dat een maand tussenpauze voldoende is!?
En ik vraag me ondertussen ook af of ik toch niet beter op een andere manier zou ontgiften? Maar hoe en wat dan weer?
Volgens de dokter die de dmps spuitjes zet is dit de enige manier om degelijk te ontgiften...
ik weet 't momenteel niet meer en ben bang voor wat nog komen moet...

groetjes, michèle
Michele
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do mei 21, 2009 9:38 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di aug 11, 2009 11:19 am

Hello Michèle,

DMPS wordt enerzijds gebruikt om vast te stellen hoeveel kwik je ongeveer in je lichaam hebt en anderzijds om te ontgiften. Dat zijn twee verschillende zaken.

1. Als test: hiervoor kan het zijn nut hebben, hoewel je enkel ziet wat er "loskomt" en niet wat er eigenlijk "inzit". Dat laatste is namelijk niet te meten zo. Dat is bij mijn weten bijna enkel mogelijk met Electro-acupunctuur (EAV).

2. Als ontgifting: dit is een omstreden manier, omdat het geen natuurlijk middel is en dus nogal gewelddadig het kwik losmaakt, zonder dat we eigenlijk een goed overzicht hebben van de mogelijke schade, wat steeds het probleem is met lichaamsvreemde stoffen. Maar sommigen redeneren dat het anders hopeloos lang duurt voordat het kwik weg is. Vergeet ook niet dat je lichaam die ontgifting moet kunnen verwerken. Verwacht dus inderdaad dat je je ziek kunt voelen van de stoffen die in je bloed vrijgelaten worden. Je lichaam had het namelijk heel intelligent geprobeerd weg te bergen op de plaatsen waar het de minste schade aanricht. Om te beginnen dus veel water drinken. Ook is ondersteuning van ontgiftingsorganen, zoals lever, nieren, e.d. belangrijk.
Andrew Cutler heeft hierover een Engels boek geschreven met een specifiek DMPS-ontgiftingsprotocol: http://www.noamalgam.com/.

Er zijn wel heel wat alternatieve mogelijkheden om (traag) te ontgiften. Voeding, homeopathie, ortho-moleculaire methoden, enz.

Het vervangen van amalgaam-vullingen is quasi onmogelijk zonder kwikdamp binnen te krijgen (ook voor de tandarts en assistent). Zij kunnen het enkel beperken. Het Cleanup-apparaat (dampen) is belangrijker dan de rubberdam (stukjes).

Selenium wordt meestal als supplement bijgenomen in geval van kwikbelasting, want kwik "kost" je lichaam veel selenium.

De tijd tussen behandelingen is individueel vast te stellen in overleg met je tandarts, maar als je nog niet hersteld bent lijkt het logisch om wat te wachten.

Spijtig genoeg zijn er zoveel verschillende meningen over de beste aanpak, dat we volgens mij wel verplicht zijn om onszelf zo goed mogelijk te informeren, om dan na goed overleg, ons vertrouwen te geven aan iemand die de sanering en ontgifting goed begeleidt, zonder nieuwe schade aan te richten, dus op een natuurvriendelijke manier. Dat is mijn persoonlijke visie.

Veel succes gewenst met je verdere informatie-zoektocht en het verloop van de sanering Michèle.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron