Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Clean up + porcelijnen vullingen in het buitenland?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Clean up + porcelijnen vullingen in het buitenland?

Berichtdoor arealrv » wo feb 03, 2010 1:16 am

Ik hoorde van iemand dat porcelijnen vullingen in marokko, tukije enz een pak goedkoper zijn. Graag had ik mijn amalgaam vullingen er daar laten uithalen en er dan porcelijn in laten steken/vullen. In belgie is het echt enorm duur, vandaar de vraag of iemand concreet een adres kent waar ze ook clean up gebruiken...
Veel dank. Lars
arealrv
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma apr 16, 2007 9:35 pm
Woonplaats: Antwerpen

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do feb 04, 2010 11:01 am

Dag Lars,

Ik vraag me af waarom het daar zo goedkoop is. Zijn de kwaliteit, degelijkheid en voorzorgen even goed als hier? Hoewel de CleanUp allicht het meest geschikte apparaat is, lijkt me de motivatie van de betreffende tandarts nog belangrijker. Dus ben ik heel benieuwd naar je ervaringen ivm hoe serieus ze daar het kwikprobleem nemen, of in hoeverre het misschien een lucratieve bezigheid is om "tandtoeristen" naar daar te halen. Nemen ze de nodige tijd om het lichaam te laten recupereren? Meestal wordt het hier in stappen gedaan met enkele weken tussentijd, vooral bij veel vullingen. Een hoop vragen die je kunt stellen ...
Veel succes met je zoektocht en laat hier zeker iets weten als je wil.

Bedankt,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor arealrv » vr feb 05, 2010 2:04 am

Hey Pieter,
Ik heb er nog geen ervaring mee maar had wel graag eens gepolst hier. Hier evengoed moet je ook wat chance hebben. Vorig jaar liet ik er een amalgaamvulling van een kies uitnemen in een practijk uit de bio-tandartsen lijst (limburg). De vulling is zo vlak als stilstaand water gelegd en vorige week barstte die tand stuk langs één kant.
Soit, ik betaal graag iets (meer) voor kwaliteit (materiaal/vakmanschap)juist om die reden dat je geen drie keer terugmoet om brokken te lijmen. Daarom zou ik oanderandere opteren voor porcelein (sorry voor eerdere schrijffout) maar prijs is wel een issue als je een mond vol tanden hebt. Je hebt gelijk hoor, het is een gok, hopelijk komen er toch een paar goeie referenties, we zien dan wel verder...
arealrv
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma apr 16, 2007 9:35 pm
Woonplaats: Antwerpen



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron