Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Trekken van amalgaam en wortelkanaaltanden.

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Trekken van amalgaam en wortelkanaaltanden.

Berichtdoor Dolfijn » di nov 23, 2010 3:22 am

Na het zoeken naar veel informatie over vervangende witte vullingen heb ik toch sterk mijn twijfels of er ook echt veilige witte vullingen zijn. Het lijkt wel of elke vulling toch een probleem heeft, radioactief, giftige stoffen. Ik heb ook niet zoveel vertrouwen meer in tandartsen in het geheel, aangezien dit mensen zijn die in eerste instantie leren bij patienten GIFTIGE amalgaam te plaatsen en vervolgens ook nog eens meewerken om de risicos te verzwijgen. Na het lezen over wortelkanaalbehandelingen is het vertrouwen in de tandheelkunde alleen maar meer gezonken: hier worden mensen vaak ziek van, en er zijn meerder boeken over geschreven, en patienten die van het verwijderen zijn opgeknapt. Ook dit is uiteraard in de doofpot gestopt.
Ik heb 4 amalgaamvullingen en een wortelkanaaltand (ik had meer amalgaamtanden, de rest is uitgevallen want die zaten in melktanden, ik had toen ik jong was een tandarts die elke keer wel claimde gaatjes te vinden)
Ik ben ook al jaren erg ziek, en het gaat alleen maar achteruit. Alhoewel ik erg bang ben voor tandartsen, en echt geen vertrouwen in ze heb, heb ik er toch een nodig om de tanden te laten trekken. Ik heb het echt gehad met de twijfelachtige praktijken van gif in vullingen, gif hier, gif daar, nog meer smoesjes en alles maar verzwijgen.
Mijn vraag is, kent iemand een tandarts die verder "gezonde" tanden met amalgaam en wortelkanaalbehandelingen trekt, hoeveel amalgaam krijg je in je lijf bij trekken van amalgaamtanden? Ik heb de assistente van de tandarts Rene in Amsterdam gebeld, het was niet echt een vrolijke dame, en een duidelijk antwoord op mijn vraag, of hij trok kreeg ik niet. Is het gebruikelijk dat je een intake gesprek met een tandarts hebt? Ook vind ik discussies lastig, vroeger was ik sterk, maar de laatste jaren voel ik me zo beroerd, uitgeput en wazig in m'n hoofd dat het me niet lukt om een heel overtuigend pleidooi te moeten houden om zon tandarts te overtuigen. Heeft er iemand advies of ervaring?
Ziek dankzij de gezondheidszorg.
Waar rook is is vuur.
Wat patienten ervaren betekent zoveel meer dan wat artsen claimen.
Avatar gebruiker
Dolfijn
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr sep 03, 2010 8:08 pm
Woonplaats: De noordzee

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di nov 23, 2010 11:26 pm

Beste Dolfijn,

Veel tandartsen weten zelf niet hoe slecht amalgaamvullingen zijn, omdat ze geloven wat de vakorganisaties en gevestigde wetenschappers beweren. Toch zou het beter zijn als ze zelf eens grondig op onderzoek uitgaan, want de wetenschappelijke informatie ligt voor het grijpen. Maar dikwijls hebben ze "geen tijd" want de patiënten wachten. Droevig!

Wat betreft alternatieve vullingen kan ik je twijfels best begrijpen. Ik denk inderdaad niet dat er een echt 100% lichaamsvriendelijke vulling bestaat. Volgens de natuur zouden onze tanden een leven lang moeten meegaan, bij gezonde leefwijze. Maar als we dus toch gaatjes hebben moeten we wel naar de "beste" oplossingen zoeken. Een klassiek bezwaar van composietvullingen is dat ze bisphenol-A bevatten, wat hormoonverstorend zou werken. Maar als het in dunne laagjes wordt aangebracht en extra goed gehard (met licht), is het wel wat meer werk voor de tandarts, maar zou de afgave van bisphenol-A uiterst klein of onbestaande zijn. Is dat beter dan tanden verwijderen? Waarschijnlijk dikwijls wel, maar dat zou je dus op een objectieve manier met je bio-tandarts moeten kunnen overleggen. Ideaal gezien.

Over wortelkanaal-behandelingen en -problemen valt allicht nog veel te vertellen en we nodigen patiënten uit hierover verslag uit te brengen op ons forum hier.

Bij het trekken van amalgaamtanden op de juiste manier zou bij mijn weten geen kwik mogen vrijkomen.

Zoals je zelf al aangeeft is de keuze van een goede tandarts waarmee het "klikt" cruciaal. Persoonlijk zou ik gewoon een afspraak maken en daarbij zeggen dat ik eerst alleen een gesprek en evaluatie wil, voorlopig zonder behandeling. Je zult daarvoor allicht wat moeten betalen maar als je voordien een lange vragenlijst op papier hebt gezet denk ik dat het dat waard is. Bovendien kun je zo het (bij kwikbelasting klassieke) nadeel wat omzeilen van een wazige bewustzijnstoestand bij het gesprek. Je kunt na afloop afspreken dat je nog wel belt voor een volgende afspraak … Viel deze raadpleging tegen, dan zoek je een betere tandarts op dezelfde manier.
Maar hou er rekening mee dat een tandarts een vakmens is, die het niet leuk vindt om door een patiënt de les te worden gespeld wat wel en niet goed is. Je dient dus teweten te komen wat zijn/haar algemene visie is ivm natuurlijke behandelingen e.d.

Je zou hier op ons forum een nieuw bericht kunnen starten met een gerichte titel bv. "Bio-tandarts in Amsterdam gezocht + goede ervaringen"

In ieder geval niet de moed laten zakken (een Dolfijn doet dat nooit bij mijn weten ;-) ) want dat zou een overwinning zijn voor de gifstoffen. We moeten allemaal vanuit deze toestand extra omzichtig tewerk gaan om uit het dal van vergiftiging te geraken, op weg naar gezondheid.
Ik wens je dan ook een goede bio-tandarts toe waarop je voldoende kunt vertrouwen en de juiste keuzes!
Hou ons op de hoogte als je wil.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo dec 01, 2010 11:23 pm

Hier is nog een interessante link naar NVBT met de
bio-tandartsen in Nederland.

Succes!
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Dolfijn » ma dec 13, 2010 6:23 pm

admin-amalgaam.be schreef:Beste Dolfijn,

Veel tandartsen weten zelf niet hoe slecht amalgaamvullingen zijn, omdat ze geloven wat de vakorganisaties en gevestigde wetenschappers beweren. Toch zou het beter zijn als ze zelf eens grondig op onderzoek uitgaan, want de wetenschappelijke informatie ligt voor het grijpen. Maar dikwijls hebben ze "geen tijd" want de patiënten wachten. Droevig!

Dit is een gevaarlijke mentaliteit voor iemand die je zou moeten kunnen vertrouwen met je gezondheid. Met dokters en ME zijn er idem slechte ervaringen, wat de health professionals doen en zouden moeten doen zijn twee heel verschillende dingen. De huidige overheids gepropagandeerde behandeling maakt mensen met ME zieker, ondanks al jarenlange strijd met patientenvereniginge die de overheidspropaganda voor deze ziekmakende behandelingen willen stoppen. Een gezonder makende behandeling krijgen van de mensen die daarvoor zijn aangesteld is helaas niet vanzelfsprekend.

admin-amalgaam.be schreef:Wat betreft alternatieve vullingen kan ik je twijfels best begrijpen. Ik denk inderdaad niet dat er een echt 100% lichaamsvriendelijke vulling bestaat. Volgens de natuur zouden onze tanden een leven lang moeten meegaan, bij gezonde leefwijze. Maar als we dus toch gaatjes hebben moeten we wel naar de "beste" oplossingen zoeken. Een klassiek bezwaar van composietvullingen is dat ze bisphenol-A bevatten, wat hormoonverstorend zou werken. Maar als het in dunne laagjes wordt aangebracht en extra goed gehard (met licht), is het wel wat meer werk voor de tandarts, maar zou de afgave van bisphenol-A uiterst klein of onbestaande zijn. Is dat beter dan tanden verwijderen? Waarschijnlijk dikwijls wel, maar dat zou je dus op een objectieve manier met je bio-tandarts moeten kunnen overleggen. Ideaal gezien.

Het risico op een kleine afgave van bisphenol A is gezien mijn gezondheidstoestand voor mij niet acceptabel. Ook andere weggemoffelde risicos niet, zoals radioactiviteit in nu weer steeds meer vullingen. Was ik gezonder geweest dan was het het overwegen waard geweest, echter 24 uur per dag thuis zitten, compleet afhankelijk zijn en het elk jaar zieker worden maken geen enkel risico meer acceptablel, zeker van mensen die het vertrouwen toch meerdere malen wetend of onwetend beschadigd hebben. Of de tandarts in kwestie zich realiseert of niet dat hij kwaad doet maakt niet uit, het gehele orgaan van bedrijven + overheidscontrole + uitvoering hapert dusdanig dat ladingen mensen in nederland een van de sterkste vergiffen die er zijn in hun mond hebben namelijk kwik. Het vertrouwen van dit ziekmakende en haperende systeem heeft me al genoeg gekost, dit zal ik geen tweede keer doen.

admin-amalgaam.be schreef:Over wortelkanaal-behandelingen en -problemen valt allicht nog veel te vertellen en we nodigen patiënten uit hierover verslag uit te brengen op ons forum hier.

Bij het trekken van amalgaamtanden op de juiste manier zou bij mijn weten geen kwik mogen vrijkomen.

Zoals je zelf al aangeeft is de keuze van een goede tandarts waarmee het "klikt" cruciaal. Persoonlijk zou ik gewoon een afspraak maken en daarbij zeggen dat ik eerst alleen een gesprek en evaluatie wil, voorlopig zonder behandeling. Je zult daarvoor allicht wat moeten betalen maar als je voordien een lange vragenlijst op papier hebt gezet denk ik dat het dat waard is. Bovendien kun je zo het (bij kwikbelasting klassieke) nadeel wat omzeilen van een wazige bewustzijnstoestand bij het gesprek. Je kunt na afloop afspreken dat je nog wel belt voor een volgende afspraak … Viel deze raadpleging tegen, dan zoek je een betere tandarts op dezelfde manier.
Maar hou er rekening mee dat een tandarts een vakmens is, die het niet leuk vindt om door een patiënt de les te worden gespeld wat wel en niet goed is. Je dient dus teweten te komen wat zijn/haar algemene visie is ivm natuurlijke behandelingen e.d.

Een goede arts is wat mij betreft iemand die jouw gezondheid op nummer 1 heeft en het begrijpt dat je geen enkel risico wil als je al erg ziek bent. Andere artsen kunnen de pot op, ik heb genoeg van dat soort figuren gehad. Ik ben bekend met zogenaamde vakmensen die geen les gelezen willen worden; als je aan een zogenaamde ME-arts zegt dat je zieker wordt van een reguliere behandeling gaan ze je ook de les lezen en dan ligt het aan jou (en aan patientenverenigingen vol met van die andere 'lastige' patienten die ook zieker worden van dezelfde behandelingen). Diplomas of vakmanschap zijn geen garantie op een behoorlijke behandeling, de gezond verstand mentaliteit en wil om je beter te maken in plaats van veel geld te vangen van farmaceutische bedrijven van de arts is belangrijker. Want daar ontbreekt het toch vaak aan. Er zijn wel goede artsen met gezonde logica en verstand bovenop de papieren en een goede wil, het is alleen hard zoeken.

admin-amalgaam.be schreef:Je zou hier op ons forum een nieuw bericht kunnen starten met een gerichte titel bv. "Bio-tandarts in Amsterdam gezocht + goede ervaringen"

In ieder geval niet de moed laten zakken (een Dolfijn doet dat nooit bij mijn weten ;-) ) want dat zou een overwinning zijn voor de gifstoffen. We moeten allemaal vanuit deze toestand extra omzichtig tewerk gaan om uit het dal van vergiftiging te geraken, op weg naar gezondheid.
Ik wens je dan ook een goede bio-tandarts toe waarop je voldoende kunt vertrouwen en de juiste keuzes!
Hou ons op de hoogte als je wil.
Pieter

Ik ben benieuwd!
Ziek dankzij de gezondheidszorg.
Waar rook is is vuur.
Wat patienten ervaren betekent zoveel meer dan wat artsen claimen.
Avatar gebruiker
Dolfijn
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr sep 03, 2010 8:08 pm
Woonplaats: De noordzee



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron