Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Tandarts Nederland (Noord-Holland) en info composiet

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Tandarts Nederland (Noord-Holland) en info composiet

Berichtdoor Suzanne » wo dec 29, 2010 11:19 pm

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een heel erg nuttige site vind! Heel erg goed dat dit er is want ik heb hier veel informatie vandaan kunnen halen.

Ik ben Suzanne en ik heb gelezen en gehoord over de schadelijkheid van amalgaam en wil nu eigenlijk zo snel mogelijk mijn 7 vullingen eruit laten halen. Omdat ik op internet verhalen heb gelezen over niet hygienische en niet preciese (niet alles weggehaald) tandartsen durf ik niet zomaar een bio tandarts op te bellen. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een goeie tandarts in Nederland (liefst Noord-Holland).

En weet iemand ook iets meer over composiet vullingen? Ik heb ergens gelezen dat deze kankerverwekkend zijn maar keramiek vullingen zijn best duur dus denk ik erover tijdelijk composiet te nemen en over een aantal jaar te laten vervangen door keramiek. Maar of composiet nou beter is dan amalgaam weet ik dus niet (en er schijnen verschillende soorten composiet te zijn???).

Ook wil ik graag zwanger worden (beginnen proberen te worden over paar maanden) en twijfel wat beter is: erin te laten zitten tot na de bevalling of nu een paar maanden voor de zwangerschap eruit laten halen met dus veel vrijkomend kwik (maar dan wel eruit met de zwangerschap). Ik weet niet in welk geval er meer kwik in mijn lichaam zit tijdens de zwangerschap..

Ik hoop dat iemand hier meer vanaf weet. Ik heb al heeeel veel uurtjes op internet gezeten en hier kom ik niet uit.

Alvast heel erg bedankt.

gr Suzanne
Avatar gebruiker
Suzanne
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di dec 28, 2010 11:46 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr dec 31, 2010 1:52 pm

Welkom op het amalgaamforum Suzanne,

Dit forum is inderdaad uitgegroeid tot het staandaardforum voor de amalgaamproblematiek in Vlaanderen en Nederland, wat aantoont hoe groot de nood is en hoevelen met deze problemen kampen.

In ieder geval is het goed om niet overhaast tewerk te gaan bij het laten verwijderen van 7 vullingen. De meeste bio-tandartsen zullen dit in stappen doen, zodat het lichaam de kans krijgt om te recupereren en te ontgiften.
Ik hoop dat iemand je hier ervaringen met bio-tandartsen in Noord-Holland kan geven, maar anders zijn er nog altijd de lijsten voor Nederland, waarvan je links vindt op onze site www.amalgaam.be. Je kunt een tandarts ook bellen met vooraf-vragen, wel met respect voor haar/zijn vakkennis. Of een advies-raadpleging zonder "actie" zou toch ook moeten kunnen, niet?

Ivm composiet kan er weinig twijfel bestaan dat het beter is dan amalgaamvullingen, omdat amalgaam uit ± 50% kwik bestaat! Kwik is bijna het giftigste materiaal dat je op deze aardbol kunt vinden. Het is ook overvloedig aangetoond dat je daarvan kwikdampen in de mond krijgt bij kauwen en anderszins (zie onze site, ook de video's).
Over composiet zijn er veel discussies. De kwaliteit en hardheid is wel verbeterd, maar er zouden toch minimale hoeveelheden hormoon-gelijkende bisphenol-stoffen inzitten, die enigszins zouden kunnen vrijkomen in het lichaam. Indien het goed wordt aangebracht zou dit nadeel minimaal zijn. Maar het ideale vulmiddel zal wel niet bestaan. Als we op het punt zijn dat de tand beschadigd is en we willen die toch behouden, moet er wel iets gebruikt worden. Hoe gemotiveerder je tandarts is, hoe beter die samen met jou zal zoeken naar de minst schadelijke oplossing, die dan ook nog betaalbaar moet zijn. Ideaal is ook als de tandarts je kan testen met electro-acupunctuur om het beste materiaal te kiezen.

Ivm zwangerschap is het uiteraard het beste om dit te overleggen met je natuurgeneeskundige of gezondheidsbegeleider.
Wat we wel weten, is dat kwik uit je lichaam wordt doorgegeven aan de baby voor de geboorte via de placenta en na de geboorte via de moedermelk. Dat is veelvuldig aangetoond. Nadat borstvoeding lang werd gebagatelliseerd, is men er nu eindelijk terug achter dat het heel belangrijk is voor de latere ontwikkeling en gezondheid van de baby (wat ik al decennialang beweer). Dus als je je kind niet wil belasten met kwik, lijkt het evident om zware metalen zoveel mogelijk uit je lichaam te verwijderen alvorens zwanger te worden. Het verband tussen kwik en o.a. autisme is ook aangetoond door diverse internationale studies. Bij het verwijderen van amalgaamvullingen op de juiste manier, zul je in principe maar weinig kwikdampen binnenkrijgen. Natuurlijk is je lichaam dan nog kwikbelast, maar dan zijn die 7 kranen tenminste dichtgedraaid.

Het is in deze maatschappij absoluut niet evident om een gezonde baby ter wereld te brengen, maar die kan je inspanningen later wel appreciëren, weet ik uit ervaring. :-)

Succes!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Kwikbelasting na verwijdering meer dan bij laten zitten vull

Berichtdoor Suzanne » zo jan 02, 2011 10:41 pm

Dank je wel voor je reactie Pieter. Hier heb ik heel veel aan! Mij was niet duidelijk of de kwikbelasting in je lichaam na verwijdering hoger was dan als de vullingen er nog in zaten. Mij was dit door andere mensen verteld (geen artsen of tandartsen). Ik lees het dan toch goed dat dit niet het geval is als je het goed laat weghalen op een verantwoorde manier?

Ook las ik op deze site ergens (weet niet meer waar) dat als je gezond bent de vullingen er in 1x kan laten uithalen of zou jij evengoed het in delen doen. Zo ja, hoeveel tijd moet er dan tussen zitten ongeveer?

Alvast bedankt!

gr Suzanne
Avatar gebruiker
Suzanne
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di dec 28, 2010 11:46 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo jan 05, 2011 11:49 am

Kwikbelasting is een moeilijk aan te tonen kwestie, want het gaat in de beenderen en hersenen zitten en zolang het daar blijft is het niet aan te tonen. Kwiktesten zijn dan ook dikwijls omstreden omdat ze enkel kunnen meten wat er vrijkomt in het bloed, urine of haar.
Na het verwijderen van de amalgaamvullingen wordt er geen kwik meer toegevoegd aan je lichaam, behalve mogelijk een minieme hoeveelheid bij het deskundig verwijderen zelf, door de kwikdampen.
Natuurlijk is je lichaam dan nog niet kwikvrij door de jarenlange kwik-opstapeling en zou je een niet agressieve ontgiftingsprocedure kunnen volgen (zie "ontgifting" op onze site) alvorens zwanger te worden.

Je kunt best met je bio-tandarts overleggen ivm aantal sessies, maar 7 vullingen in 1 keer lijkt me toch ongebruikelijk. Wie is "gezond"? Ik heb al meermaals vernomen dat mensen erg ziek kunnen zijn van teveel ineens te laten doen.

Ja, het is niet eenvoudig allemaal he. Geduld komt hier zeker te pas.
Het blijft ook steeds je eigen verantwoordelijkheid, want niemand kan je de perfecte oplossing verzekeren.
Maar met je te informeren kun je enkel wijzer en gezonder worden. :-)

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Suzanne » do jan 06, 2011 9:46 pm

Beste Pieter,

Je hebt helemaal gelijk! Heel erg bedankt voor je informatie, ik weet nu ongeveer wat ik kan doen. Ik slik toevallig al ruim 1 jaar Chlorella en ruim 1/2 jaar zink en magnesium dus die ontgifting na het tandarts bezoek zal inderdaad dan niet veel heftiger worden omdat ik al veel van deze middelen slik denk ik. Alleen een homeopatisch middel voor zware metalen neem ik nog niet.

Die ontgiftingsprocedure die op jullie site staat is toch de milde? Of moet ik hier nog iets van verminderen?

bedankt!

gr Suzanne
Avatar gebruiker
Suzanne
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di dec 28, 2010 11:46 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do jan 06, 2011 10:49 pm

Hello Suzanne,

De procedures die op onze site staan zijn er verschillende en het is wel belangrijk dat het is aangepast aan jouw specifieke situatie. Je kunt ook te snel ontgiften, want o.a. de lever moet het allemaal kunnen verwerken en die heeft meestal al veel werk (met kwik o.a. maar de meeste levers zijn ietwat overwerkt). Er zijn mensen die zelfs geen Chlorella kunnen verdragen omdat het te hard gaat.

Best is meestal om een goede begeleider te zoeken voor deze zaken.

We kunnen hier onmogelijk inschatten wat jij nodig hebt. Elk lichaam is verschillend. En experimenteren met supplementen kan gevaarlijk zijn, waarmee niet gezegd is dat je iemand anders blind moet vertrouwen.
Ons lichaam is op zichzelf wel heel intelligent, maar de kunst is om er objectief naar te luisteren. ;-)

Het lukt je wel.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Suzanne » zo jan 09, 2011 10:45 pm

Hai Pieter,

Bedankt voor je reactie!
Ik slik Chlorella etc onder begeleiding. Ik slik deze gewoon elke dag ipv een multivitamine. Magnesium en zink is tijdelijk (zij kan zien of ik dit tekort heb).

Ik ga morgen 2 bio tandartsen in Amsterdam bellen die ik op de site heb opgezocht. Allebei ontgiften ze en eentje is ook bezig met elektro accupunctuur en orthomuleculaire dingen. Al ben ik dan wel een beetje bang of hij de tandarts behandelingen wel goed en secuur uitvoert (hij heeft de laatste jaren bijna alleen nageschoold in deze dingen).

Nogmaals bedankt voor alles!

Groeten Suzanne
Avatar gebruiker
Suzanne
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di dec 28, 2010 11:46 pm
Woonplaats: Amsterdam



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron