Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Sanering van 8 stuks...

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Sanering van 8 stuks...

Berichtdoor Erkan » zo jan 30, 2011 7:32 pm

Hallo allemaal.

Mijn naam is Erkan,.. ben 44 jaar en loop al jarenlang (zo'n 25 jaar) met amalgaamvullingen in mijn mond.
Door de jaren heen is het aantal AG.vullingen opgelopen tot 8. Al jaren loop ik met vage klachten zoals:
slechte concentratie, duizelingen, strak gespannen gevoel in mijn hoofd, slecht (korte termijn) geheugen,
hartkloppingen, nerveusheid, snel geirriteerd zijn, kortademigheid, metaalsmaak in mijn mond, soort van
electrische spanning in mijn mond bij de AG-vullingen, last van schouder/bovenrug, etc.
Enkele maanden geleden heb ik zelfs een paar maal hyperventilatie aanval gehad. Uit onderzoek bleek dat
mijn schildklier een iets verhoogde werking heeft.

Jaren geleden was ik bij de tandarts en had ik weer een gaatje. Ik verzocht mijn tandarts toen om
geen amalgaam meer te gebruiken omdat ik vermoedde dat het niet goed is voor de mens. Ondanks mijn verzoek
had ze toch weer amalgaam gebruikt. Die tandarts heb ik dus verlaten.

Later werden mijn amalgaam vullingen ook een keer gepolijst (nu weet ik dat dat enorm slecht is!).
Zagen er mooi glimmend uit. Maar onlangs viel het mij op dat sommige AG-vullingen ruw aanvoelden.
Duidelijke erosie/aantasting van de vullingen!

Ik heb ook steeds meer moeite met kauwen op bepaalde kiezen. Dat geeft meer pijn, ook met koude of warmte.
Intussen ben ik verhuisd en zit ik bij een andere tandarts. Enkele weken geleden brak er een stuk van een
kies af, tijdens de lunch op mijn werk. Bij de tandarts aangekomen eerst een x-ray foto gemaakt en bleek dat
er onder de kies (met AG-vulling) een ontsteking zat! Het amalgaam was door erosie gaan lekken en er waren
dus bacterien onder gekomen, gevolg: ik moest een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Heb toen meteen het
besluit genomen om al mijn AG vullingen te laten verwijderen.

Nu is mijn huidige tandarts een uitstekende beoefenaar van zijn vak, echter is hij niet erg bekend met de
gevaren van het verwijderen van Amalgaam, omdat hij bij het verwijderen van het AG van de gebroken kies niet
de extra maatregelen heeft genomen die voor deze handeling aangeraden worden.
Bij mijn volgend bezoek zal ik hem daar dus op wijzen en verzoeken deze voortaan wel te gebruiken.
(Volgend bezoek wordt de noodvulling verwijderd en komt er een composiet/keramische vulling in. Hiervan heb
ik er ook al twee). Mocht hij daarmee instemmen, dan zal ik de sanering bij hem voortzetten, anders zal ik
op zoek gaan naar weer een andere tandarts...

Intussen heb ik veel informatie gewonnen over verwijderen van amalgaam. Op het internet zijn vele artikelen
en ervaringen te lezen en op youtube zijn zelfs filmpjes te zien hoe het hoort.
Ook over ontgiften van zware metalen is veel te lezen en te zien. Soms kom ik ook tegenstrijdigheden tegen.
Uit alle informatie probeer ik nu een pakket middelen samen te stellen, ter voorbereiding van de sanering en
ook voor nabehandeling.

Voorlopig ben ik ter voorbereiding en aansterking begonnen met:


's morgens met het ontbijt:
1 x theelepel Schindele's mineralen in een drank (thee)
1 x 1000mg vitamine C (calcium ascorbaat, niet de zure variant!) (Pharma Nord)
1 x vitamine E (E-400 ie van Vivre)
1 x Knoflook dragees (knoflook vitaal van Vivre)
1 x lijnzaadolie capsule (arcocaps)


's middags bij de lunch:
1 x Bio-anti oxidant (pharma Nord)
1 x Knoflook dragees (knoflook vitaal van Vivre)
1 x lijnzaadolie capsule (arcocaps)
1 x Selenium-200
1 x Calcium + magnesium + zink


's avonds bij diner:
1 x Multivitamine/mineralen (Multivitaal van Vivre)
1 x Bioactive Q10 (Pharma Nord)
1 x Knoflook dragees (knoflook vitaal van Vivre)
1 x lijnzaadolie capsule (arcocaps)
1 x calcium + magnesium + zink


Verder gebruik ik enkele druppels van een kruidenmix extract voor versterking van lever en nierfuncties in
elk glas drank (meestal thee of vruchtensap).
Alle tap-water filtreer ik eerst in een filtreer-kan met actieve koolstof en -hars (vb. Marella Brita).
Gebruik ik zo veel mogelijk biologisch voedsel.
Ik eet sinds kort geen vlees en vis, maar vroeger wel licht vlees (kip). Vis blijkt steeds meer beladen te zijn met kwik!
Vermijd ik zo veel mogelijk suiker en zoetmiddelen (vooral aspartaam!), behalve Stevia: natuurlijk en
plantaardig zoetmiddel (veilig).
Tanden poetsen doe ik met een bio-tandpasta, absoluut geen fluoride tandpasta gebruiken, zeker zolang je
amalgaam vullingen hebt!
Erkan
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za jan 29, 2011 1:14 pm
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor pascalibi » ma feb 13, 2012 2:47 pm

Hallo Erkan,

Mijn klachten zijn heel gelijkend op de jouwe.. zelf 3 jaar last gehad van hyperventilatie (paniekstoornis) en nu vooral die druk in het hoofd en duizelingen sinds een jaar... sta ook aan de vooravond van sanering...

Kan jij mij vertellen welke veranderingen er op vlak van die klachten zijn opgetreden bij jou en binnen welke tijdspanne na verwijdering amalgaam?

Hartelijk dank !
Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron