Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Gouden kroon blijft vieze luchtjes/smaakjes produceren

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Gouden kroon blijft vieze luchtjes/smaakjes produceren

Berichtdoor GerardZ » di apr 05, 2011 5:32 pm

Nieuwe gouden kroon blijft vieze luchtjes/smaakjes produceren, wat zou dat kunnen zijn...

Ik proef de vieze smaak bij het monddouchen van de kroon en soms bij het eten.

In november j.l. brak er een stuk kies met amalgaanvulling af.
Er zat al een wortelkanaalbehandeling onder.
Het amalgaan is eruitgehaald en een gouden kroon erop gezet.
Naast de gouden kroon staat een titanium implantaat en daarnaast twee met amalgaam gevulde tanden.

Ik ben een paar keer bij de tandarts langsgeweest en de adviezen zaten in de hygienische hoek; flossen, stokeren, rageren en monddouchen, mondspoelen, perioaid etc.
Helaas maakt dat allemaal niet veel uit, en helaas gaat het probleem niet vanzelf weg.

Inmiddels is een afspraak gemaakt om bij twee naburige tanden het amalgaan voor composiet te vervangen.
Dat kan nooit kwaad lijkt me, maar of daarmee het probleem van de vieze smaak rond de goudenkroonrand oplost?

Ik ben wel benieuwd naar een oorzaak en heb al googelend een paar mogelijkheden op een rij gezet;

1, Kan het zijn dat de kroon niet 'luchtdicht' vastgeplakt zit.
Is daar een testje voor of moet de hele kroon er dan vanaf?

2, Er zit een flink potentiaalverschil tussen goud en titanium (ruim 3 volt tussen Au +1,63 en Ti -1,61 (Hg +0.6 V.) Zou kunnen dat er een stroom loopt door het tandvlees. Wat doet electrolyse in tandvlees?
Zou het een 'galvanisch' electrisch probleem kunnen zijn?

3, Invloed van amalgaam op de gouden kroon (had ik al genoemd).

4, Zou het kunnen zijn dat er nog amalgaan onder het goud zit en dat dat probleemen geeft?

Ik ben benieuwd naar de reacties!
Avatar gebruiker
GerardZ
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di apr 05, 2011 5:15 pm
Woonplaats: Achterhoek Nederland

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di apr 05, 2011 10:09 pm

Welkom op het forum Gerard.

Het is een bekend feit dat het combineren van verschillende metalen in de mond dikwijls problemen geeft door galvanische stromen.
Dat is te meten door de (bio-)tandarts.
Van amalgaam en goud weten we al dat het een slechte combinatie is, dus als er nog amalgaam onder het goud zou zitten ... :(

Ik vermoed toch dat het luchtjes-probleem van de baan kan zijn als de twee amalgaamvullingen verwijderd zijn, wat altijd al een goede zaak is, vermits supergiftig kwik niet in het lichaam hoort. Let wel op dat het op de juiste wijze gebeurt, zodat je niet nog meer gifdampen binnenkrijgt.

Titanium implantaten worden in het algemeen wel positief onthaald, maar ook daarover zijn soms discussies. Is ook wel metaal.

Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn. Hou ons op de hoogte als je wil.

Succes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor GerardZ » wo apr 06, 2011 9:29 am

Bedankt voor de reactie!

Ik weet niet hoe een biologische tandarts die galvanische stromen meet maar als echte (gezondheids-) 'doe het zelver' heb ik de multimeter maar eens gepakt en in de mond nagemeten (millivolt bereik).
De gouden kroon staat naast het implantaat en die staat naast een amalgaangevulde kies. Ik meet +160 mV. tussen goud en titanium en +140 mV. tussen amalgaan en titanium. Er is dus een spanningsval van zo'n 3 Volt (want Au +1,63 en Ti -1,61) wat betekent dat er stroom loopt. Zout water in de mond maakt voor de metingen niet veel uit dus loopt de stroom vooral door het tandvlees.
Helaas ontbreekt mij de kennis om hier conclusies uit te trekken.

Het vervangen van die twee amalgaanvullingen zal wellicht schelen maar ik heb nog een degelijk kunstwerk in m'n mond uit vroeger tijden, zit als een huis, over twee kiezen verspreid als één geheel: een enorme klont amalgaan! Ik zal serieus naar m'n spaarrekening moeten kijken want met composiet gaat dat niet lukken :?
Avatar gebruiker
GerardZ
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di apr 05, 2011 5:15 pm
Woonplaats: Achterhoek Nederland

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr apr 08, 2011 3:35 pm

Ja ik heb wel gehoord van het laten branden van een lampje hiermee, maar heb er nooit bewijs voor gezien (zie cartoon op onze homepage). :)
Moest dat iemand lukken, dan willen we dat wel op Youtube haha.

Ik wist niet dat je nog een andere amalgaamvulling hebt. De vraag is wat het dan geeft als je die twee eerste laat vervangen, terwijl er voorlopig nog amalgaam aanwezig blijft.

We horen het wel ...

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron