Spiritoo alternatief sociaal netwerk

kofferdam

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

kofferdam

Berichtdoor haaii » za maart 23, 2013 3:32 pm

Ik zit hier dus met 1 amalgaam vulling. Heb er destijds 3 gehad toen ik een knaap van nog geen 11 levensjaren oud was. Dacht een jaar geleden, nadat ik deze site ontdekt had, dat ik geen amalgaam vulling meer had. Ik heb nog eens grondig gekeken en tot mijn grootste verbazing zag ik een grijze glimmend dingetje. Was hier even door aangedaan. Als ik hem eerder had gezien had ik er iets aan kunnen doen.

Vooraleer ik jullie onderwerp aan wat vragen ga ik mij eerst eens voorstellen.
Ik ben een man van 19 jaar. Heb sinds mijn 16 vermoeidheidsklachten ontwikkeld. vervolgens kreeg ik nog respectievelijk te maken met, gewrichtsklachten, duizeligheid, cognitieve achteruitgang en hoofdpijn plus leeg hoofd gevoel. Overgevoelig aan externe prikkels etc. Kwamen allemaal boven water in de loop van de afgelopen 3 jaar.


Wil nu mijn vulling laten saneren. Het treft dat er juist in mijn klein en gezellige gemeenten zo'n biotandarts is die hier op de lijst staat. Er stond echter wel bij dat dit met zo'n kofferdam gebeurt. Is dit echt schadelijk? Ook wanneer je maar 1 vulling wilt verwijderen. Heeft iemand ervaring met de biotandarts in peer die in de lijst opgenomen is?

En vooral:

wat zijn zoal de beste alternatieven voor een amalgaam vulling? En welke zijn middelmatig en welke zijn als het ware 'not done'.


Vriendelijke groet.

Raf.
Avatar gebruiker
haaii
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr maart 22, 2013 9:45 pm

Berichtdoor haaii » za maart 23, 2013 3:38 pm

Ben al één vraag vergeten :roll:



Hoeveem microgram kwik kan er ingenomen worden bij 1 bescheiden amalgaamvulling.
Avatar gebruiker
haaii
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr maart 22, 2013 9:45 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di maart 26, 2013 10:31 pm

Dag Raf, welkom hier op het amalgaamforum.

Sorry dat het even duurde voor mijn reactie.

Ivm verwijdering: een cofferdam is zeker positief, maar beschermt niet tegen de kwikdampen. Daarvoor dient men een sterk afzuigsysteem te hebben.

De meest courante alternatieven voor amalgaamvullingen zijn composietvullingen. Hoewel daarover de meningen verdeeld zijn en er mogelijke hormonale effecten zouden kunnen zijn, indien het niet goed wordt uitgehard (licht). Als men de compatibiliteit met je lichaam kan uitmeten, des te beter. Een biotandarts gaat normaal in overleg de beste vulling voorstellen. Soms kan dat bv. ook keramisch zijn.
Iets slechters dan amalgaam hebben we nog niet kunnen vinden. ;-)

Als een grote amalgaamvulling tot ± 1 gram kwik zou bevatten, laat ik het aan jou over in te schatten hoeveel dat kan zijn voor je kleine vulling. De hoeveelheid die wordt uitgescheiden door de vulling en in het lichaam terechtkomt is afhankelijk van heel veel factoren en dus moeilijk in te schatten.

Ik hoop dat je nog reacties krijgt van mensen met ervaring met deze tandarts.
Vergeet zeker niet zelf nadien op de site www.biotandarts.be je evaring te vermelden als je wil. Wij en anderen zullen je dankbaar zijn.

Veel succes!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron