Spiritoo alternatief sociaal netwerk

allerlei klachten na plaatsen van titanium/aluminium implant

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

allerlei klachten na plaatsen van titanium/aluminium implant

Berichtdoor Aleyna31 » zo apr 20, 2014 12:18 pm

Dag allemaal,

Ik doe mijn verhaal hier om te zien of er mensen gelijkaardige ervaringen hebben, en mogelijk wat advies in te winnen...

Ik was voordien een gezonde jonge dertiger, en heb ongeveer 9 maanden geleden in Turkije een implant laten inbrengen in mijn bovenkaak, vervaardigd uit titanium en mogelijk aluminium. Dit om een verloren tand te vervangen met een kroon. Ongeveer een week na het inbrengen van het implantaat, kreeg ik allerlei neurologische (brandende pijnen in ledematen) en bot-klachten. Verscheidene MRI's toonden letsels aan in mijn gewrichten en aantasting van botweefsel in mijn ruggewervels en nek. Op zeer korte tijd veranderde ik van gezonde actieve persoon naar bedlegerig en kon enkel nog lopen mbv. krukken. Ondertussen kreeg ik de diagnose Lyme, maar ik blijf me afvragen of het toeval was net na de tandheelkundige ingreep al deze klachten te krijgen... In mijn onderkaak heb ik een amalgaam vulling zitten die zich net onder het implantaat bevindt.

Is er iemand gekend met een verhaal van plotse klachten na een implantaat? En weet er iemand of er zich in Belgie tandartsen / chirurgen bevinden die eventueel bereid zouden zijn een implantaat terug te verwijderen?

Hartelijk dank voor jullie advies. En aan alle forumgebruikers veel beterschap en een goed herstel gewenst!
Avatar gebruiker
Aleyna31
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo apr 20, 2014 10:16 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma apr 21, 2014 8:37 pm

Beste,

Welkom hier op het amalgaamforum.

Dit lijkt me geen eenvoudig probleem, maar je komt er met veel geduld wel achter.
Natuurlijk kunnen we hier niet even over jouw toestand oordelen, maar misschien wel enkele nuttige aandachtspunten geven.
Het is in ieder geval wel frappant, die tijd-parallel.

Het idee dat een implantaat op zich al deze symptomen zou veroorzaken is iets wat me niet direct bekend voorkomt. Er bestaat wel een site www.implantaatpijn.net hierover, maar dat gaat dan toch meestal over pijnen die erdoor veroorzaakt worden en niet wat jij vermeldt. Maar misschien is het een nog onbekend effect?
Titanium wordt algemeen beschouwd als een van de "veiligste" metalen. Misschien is het een legering met titanium en aluminium (en vanadium)?
Wel is gebleken dat diverse metalen en combinaties in de mond galvanische stromen kunnen teweegbrengen. De vraag is dan of de bestaande amalgaamvulling (50% giftig kwik) mogelijk reageert met dat implantaat. Om dat uit te klaren zou je een electro-acupunctuur-test kunnen overwegen.
Overigens is een amalgaamvulling op zich al in staat tot het veroorzaken van grote, veelvuldige gezondheidsproblemen (zie symptomenlijst en video's op onze site).

Anderzijds is de ziekte van Lyme niet zo gemakkelijk te diagnosticeren als men soms doet voorkomen. Zowel positieve als negatieve test-uitslagen zijn al fout gebleken. M.a.w. moeilijk zekerheid over te krijgen. Hier is meer lyme info in het Engels.

Vooraleer het implantaat terug te laten verwijderen, kun je allicht best goed informeren.
Mogelijk vind je op onze site www.biotandarts.be iemand die dat kan/wil doen, maar we hebben dat niet gespecifieerd in de data.

Ik hoop dat er nog mensen reageren met soortgelijke ervaringen.
In ieder geval wens ik je veel succes met je zoektocht. Wie zoekt die vindt.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Aleyna31 » ma apr 21, 2014 9:01 pm

Dag Pieter,

Hartelijk dank voor je reactie en de nuttige tips. Ik heb mijn tandarts in Turkije gecontacteerd en hij gaat me de samenstelling en het merk van het implantaat doorgeven. Dan ga ik op zoek naar een test voor allergieen tav de metalen waaruit het implantaat is samengesteld. Heb je enig idee of dit testen zijn die je bij een reguliere arts kan doen? Ik heb via google alvast een labo gevonden die metaal allergieen test: http://www.melisa.org/metals-disease/metals/titanium. Hierbij staan ook getuigenissen van andere implantaat-slachtoffers, en systemische klachten staan er ook tussen, dus wie weet??

Ik ga ook eens een bloedonderzoek laten doen bij mijn huisarts, om ijzer, calcium, en vitamine D waarden te meten. Deze waarden zouden verstoord kunnen zijn in het geval van een aluminium / andere metalen vergiftiging.

Het is inderdaad een zoektocht, en mogelijk is er geen verband, maar ik vind het tijdstip van ziek worden te verdacht om deze piste niet even na te gaan.

En inderdaad, wie zoekt die vindt :)
groetjes!
Avatar gebruiker
Aleyna31
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo apr 20, 2014 10:16 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma apr 21, 2014 11:14 pm

De electro-acupunctuurtest (EAV) waarover ik het had gaat niet enkel over allergie, en is omstreden, net zoals homeopathie, wegens "niet bewezen". Ik vind het wel zeer waardevol en volgens mij zijn er al veel mensen mee geholpen, maar dus bij een reguliere arts of tandarts ga je dat niet vinden. Sommige biotandartsen doen dit wel. De eav-test kan nog veel meer verduidelijken, ook ivm sterkte/zwakte van organen e.d.

Veel sterkte en succes!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron