Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Clean up en rubber dam

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Clean up en rubber dam

Berichtdoor Walnut » wo okt 15, 2014 9:08 am

Hallo,

Weet iemand waar ik Clean up en een rubber dam kan kopen? Er zijn rubber dams die geen klemmen nodig hebben, die wil ik hebben.

Ik wil deze twee dingen naar een tandarts in het buitenland brengen zodat ik daar redelijk veilig mijn vullingen kan vervangen.

Hier in NL kon ik geen goede tandarts vinden die alle twee gebruikt en ook lidocaine ipv articaine gebruikt. Erg frustrerend om keer op keer de lidocaine te vragen en niet serious te worden genomen. Ook wordt het hier bij de tandarsen de offerte toch twee keer zo hoog dan wat ze over de telefoon zeggen dat het zou kosten. Ik kan het dus niet echt betalen, en dan ook nog is het niet volgens mijn wensen.

Heeft iemand een tip?

Met vriendelijke groet,
Maria
Walnut
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo jun 25, 2014 1:56 pm

Re: Clean up en rubber dam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo okt 15, 2014 9:02 pm

Dag Maria,

Dat klinkt niet erg positief allemaal, en inderdaad frustrerend. Normaal wordt van bio-tandartsen verwacht dat ze op alle vlakken proberen gezonder te werken, dus ook qua verdoving. Er bestaat intussen voldoende informatie over de schadelijkheid van Articaïne.

Anderzijds lijkt het me wel moeilijk om naar een tandarts het te gebruiken gereedschap mee te nemen. Is dat ook niet psychologisch ... euh ... lastig? Deze zaken worden trouwens normaal niet aan particulieren verkocht.
Ik vraag me ook af of het geraadzaam is om bij een niet-bio-tandarts met deze gereedschappen aan te komen om dan toch maar veilig behandeld te worden. Ze zullen dan allicht andere fouten gaan maken.
Een gemotiveerde bio-tandarts gebruikt misschien geen Clean-up® maar een ander merk of gelijkwaardige wegzuigmethode. Hetzelfde geldt voor de rubberdam, wat volgens mij iedere tandarts in één of andere vorm in huis zal hebben. De sterke afzuigmethode (giftige kwikgassen) is wel belangrijker dan de rubberdam (stukjes amalgaam), omdat stukjes door je systeem normaal toch nog worden afgevoerd.

Indien je niet België bedoelt, waar toch wel goede biotandartsen zijn (zie http://www.biotandarts.be ), maar een goedkope trip naar een ver land, dan zou ik me zeker heel goed informeren, want er zijn mogelijk bedenkingen bij te maken, o.a. op gebied van nazorg, kwaliteit, enz.

Ik hoop dat je de beste oplossing vindt, die toch betaalbaar is.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron