Spiritoo alternatief sociaal netwerk

amalgaam vulling vervangen voor composiet

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

amalgaam vulling vervangen voor composiet

Berichtdoor Andre » di maart 01, 2016 9:50 pm

Beste allen,

Ik ben Andre ,42 jaar en heb best nog wel wat amalgaam vullingen in mijn mond zitten.
nu heb ik eigenlijk vanaf mijn jeugd al klachten. daarvoor heb ik al in ziekenhuizen gezeten en onderzoeken laten doen maar nooit is daar iets uit gekomen.

in 2014 werd ik opeens erg duizelig na al enkele jaren af en toe evenwichtsklachten te hebben gehad en ben nog opgenomen geweest in het ziekenhuis.mri scan gemaakt en niks gevonden
ik heb in het verleden ook eens slik problemen gehad en vaak last van mijn keel.steeds hoesten ook en benauwd gevoel hebben.daarvoor ook naar het ziekenhuis geweest maar niks kunnen vinden

ondertussen heb ik de klachten nog steeds maar heb er mee leren leven

ook ben ik vaak neerslachtig en depressief,
ook voel ik mij vaak erg gespannen en ga snel zweten.

ik voel mij vaak gewoon niet lekker.ook geen zin om iets te ondernemen enz.

ik weet niet of dit van amalgaam kan komen maar ik wilde nu de oude vullingen laten verwijderen omday iok al een paar wkb heb gehad ivm het lekken van vullingen

mijn grootste angst is dat de zenuw het loodje gaat leggen door het aanbrengen van composiet.
in mijn grote kiezen heb ik nogal grote amalgaam vullingen namelijk.

kan iemand mij uitleggen of hele grote amalgaam vullingen over het hele oppervlak in grote kiezen en die best diep zitten nog te verwijderen zijn zonder na pijn en prikkeling van de zenuw?

heb het namelijk een keer meegemaakt dat de tandarts een kies behandeld heeft met amalgaam en daar een volledig composiet vulling voor terug gestoken heeft. en ik kreeg heftige pijnklachten voor zeker 2 weken lang .daarna was het nog wel gevoelig maar werd het gelukkig minder. vooral met zoete dingen eten en warm eten vlamde het zeer heftig op. de zenuw heeft het wonderwel overleefd maar ik wil dit niet nog een keer meemaken.

kan iemand mij iets vertellen of het ook zonder pijn kan? en hoe dan?

alvast bedankt...
Andre
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di maart 01, 2016 9:11 pm

Re: amalgaam vulling vervangen voor composiet

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za maart 05, 2016 7:34 pm

André,

Welkom hier op het Amalgaam-forum en sorry voor de late reactie.

Hoewel het onmogelijk is om van hieruit vast te stellen in hoeverre jouw klachten voortkomen uit het kwik van amalgaamvullingen — we kunnen en mogen hier sowieso geen medisch advies geven — noem je wel zaken die dikwijls typisch blijken voor amalgaamklachten. Het probleem is dat het dikwijls een combinatie is van diverse stoffen. Dat wordt ook zelden of nooit onderzocht bij geneesmiddelen, wat het effect is van gecombineerde stoffen.

Maar vermits het al veelvuldig aangetoond is dat amalgaamvullingen in principe ongezond zijn, begrijp ik dat je uitkijkt naar vervanging.
Het is onmogelijk algemeen te zeggen wat voor jouw specifieke mondsituatie het beste is. Door het feit dat een kies al grotendeels door een ander materiaal is vervangen, wordt het niet gemakkelijk. Dus ik kan je enkel aanraden om op zoek te gaan naar de beste bio-tandarts die je kunt vinden op http://www.biotandarts.be en na goed bevragen en overleg, samen met haar/hem te beslissen wat de beste oplossing is, zo mogelijk zonder pijn.

De zenuw van een tand is het leven van die tand. Indien die verwijderd wordt is de tand dood. Intussen zijn er veel overtuigende argumenten dat een dode tand in principe steeds bacteriën produceert, die je hele lichaam in bepaalde mate kunnen vergiftigen. Dit wordt nog door veel tandartsen genegeerd. Deze bacteriën zijn praktisch onbereikbaar in de kilometerslange (!), hyperdunne kanaaltjes van de tand, tenzij met ozongas.

Vraagje: Wat bedoel je met "wkb"?

Veel goede moed intussen en succes met het vinden van de gezondste oplossing.
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: amalgaam vulling vervangen voor composiet

Berichtdoor Andre » ma maart 07, 2016 2:32 pm

Hallo dank voor je reaktie terug,

Met wkb bedoel ik wortelkanaal behandeling. sommige mensen die een amalgaam vulling laten vervangen voor een witte composiet vulling krijgen zoveel last van de zenuw omdat die door het plaatsen van de witte vulling geirriteerd is geraakt dat de zenuw daarvan ontstoken raakt. dit heb ik gelezen.

ik heb zelf ook al eens veel pijn gehad bij het plaatsen van een composiet vulling. vandaar mijn vraag?
Andre
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di maart 01, 2016 9:11 pm

Re: amalgaam vulling vervangen voor composiet

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di maart 08, 2016 9:32 pm

Ik zie niet dat een specifiek vullingsmateriaal eerder voor ontsteking of irritatie van een zenuw zou zorgen. Natuurlijk is elke plaatsing van een vulling een flinke ingreep op de tand met mogelijk tijdelijke pijnlijke gevolgen nadien, afhankelijk van diverse factoren. Dit is individueel en voor elk geval door de biotandarts te beoordelen.

Wel is het zo dat bij amalgaamvullingen steeds ook een gedeelte van het nog goede tandmateriaal eerst wordt uitgeboord, dat dus verloren gaat en de tand verzwakt. :( Dit in tegenstelling tot veel andere vullingsmethodes. Zo komen we al snel aan de typische amalgaamtand die voor een groot gedeelte uit amalgaam bestaat.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron