Spiritoo alternatief sociaal netwerk

soorten biologische niet-allergene composietvullingen

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

soorten biologische niet-allergene composietvullingen

Berichtdoor Virilox » do feb 23, 2017 6:06 pm

1) kent iemand de namen van de courantste biologische niet-allergene composietvullingen die Belgische tandartsen hedendaags bij volwassenen gebruiken ? Ik heb reeds de VVT (Vlaamse Vereniging Tandartsen) aangeschreven, maar die doet alsof haar neus bloedt. Ook reeds 4 biotandartsen aangeschreven maar geen enkele doet zich de moeite om een antwoord te formuleren. De enige naam die mijn huidige (klassieke) tandarts vermeldde is ‘glasionomeer’ maar blijkbaar wordt dat eerder gebruikt als tijdelijke vulling of bij kinderen. Zie ook tandplaza.nl

2) waarom moet een composietvulling of glasionomeervulling fluoride afgeven ?
Ik dacht altijd dat fluor ook niet zo’n gezond goedje was ?
Virilox
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo feb 15, 2017 5:23 pm

Re: soorten biologische niet-allergene composietvullingen

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr feb 24, 2017 11:07 pm

Welkom hier op het "anti-amalgaamforum".

1) Voor ons is dit een moeilijke vraag, want er zijn veel producten in omloop en in ontwikkeling en ik zou niet weten of iemand echt een lijst hiervan heeft. De verdelers zullen enkel hun producten vermelden als je ernaar vraagt.

Heb je al gekeken op onze site hier? —> http://www.amalgaam.be/sanering.php

Bij composiet is het vooral belangrijk dat het verhardingsproces goed wordt uitgevoerd, maw met dunne laagjes en goed met licht uitgehard. Zo komen er veel minder ongunstige stoffen vrij (BPA).

De volkeramische vulling op zirkoniumbasis zou zowat het meest biocompatibel zijn. Buiten porselein.

2) Moeilijk algemeen te zeggen in welke specifieke vullingen fluoride zit. Het is inderdaad omstreden, net zoals BPA en andere.

Enkele opmerkingen:
• Steeds weer komen we uit op porselein als bijna enig volledig biocompatibel vulmiddel, maar dat is ook niet overal toepasbaar en niet goedkoop.
• Veel van de "schadelijke" stoffen uit moderne vullingen zoals composiet, worden gemiddeld vele malen meer opgedaan via de voeding, dan via deze vullingen. Een glas Coca cola bv. bevat vele malen meer formaldehyde dan je kunt binnenkrijgen via zo'n vulling. Maar ja, dat is dan ook niet echt drinkbaar ;-)
• De enige goede vulling is de originele, dus de gezonde tand. Al de rest zijn lapmiddelen, die hanteerbaar moeten zijn en keihard, zodat ze lang meegaan. Hoe dan ook een moeilijke opgave.

Niet gemakkelijk allemaal maar ieder moet proberen de beste en vooral gezondste keuze te maken.
Succes!
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron