Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Wat als nog één amalgaamvulling overblijft?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Wat als nog één amalgaamvulling overblijft?

Berichtdoor Rena » di aug 15, 2017 10:15 pm

Vorige week heb ik mijn eerste amalgaamvulling laten verwijderen. Ik was voor de eerste keer bij deze tandarts. Na een foto te hebben genomen zei hij, dat één van de amalgaamvullingen te ver richting wortel/tandvlees gaat; hij zou deze vulling niet verwijderen: ik zou meer last dan profijt ervan hebben, omdat een verwijdering van het amalgaam tot ontstekingen zou kunnen leiden.
Ik moet zeggen dat hij me zeer vertrouwenswaardig leek; het leek een goede inschatting te zijn - maar wie ben ik om dit te beoordelen.
Toch ben ik een beetje teleurgesteld dat niet al mijn amalgaam zal verwijderd worden (ik heb zeven vullingen, waarvan nu de eerste verwijderd is). Tot nu toe heb ik geen grote klachten, ben voor mijn leeftijd (51) nog redelijk fit en gezond. Als problemen door amalgaam zie ik bij mezelf slecht zien (klein beetje dubbel zien, ook op elk oog apart) en slechter horen dan anderen. Ook merk ik dat mijn afweersysteem niet meer aankan dan het gewone, bv. als ik een kilootje wil vermageren is dat te veel en ik word ziek. Of als ik wil ontgiften (bv. met MSM) lig ik 's nachts uren wakker.
Nu is mijn vraag: Zal ik kunnen ontgiften als er nog één vulling overblijft? Zal het al beter gaan met 6 vullingen minder? Heeft iemand van jullie dit ook voor?
Rena
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di aug 15, 2017 9:43 pm

Re: Wat als nog één amalgaamvulling overblijft?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo aug 16, 2017 10:29 pm

Welkom hier op het amalgaamforum Rena.

Uiteraard moeten we hierbij het oordeel van je tandarts volgen. Hij is de enige die dat exact kan inschatten ivm afstand en gevolgen. Begrijpelijk dat je teleurgesteld bent, temeer omdat hoe korter de afstand van amalgaam tot de wortelpunt van je tand, hoe meer kwik allicht via die weg in je lichaam sijpelt. Maar via de andere kant (kauwvlak) bereikt het kwik sowieso je mond. Kauwen en warme dranken helpen hierin mee, wat door proeven bewezen werd.

Toch lijkt het me logisch dat die zes verwijderde vullingen je dagelijkse "dosis" dus met zowat 6/7 zal verminderen. Allicht een goede zaak.
Waarschijnlijk kun je vooral met "zachte" ontgifting je voordeel doen. Men vergeet dikwijls dat gezonde voeding, donkergroene groenten, e.d. ook een ontgiftende werking hebben. Zie ook onze pagina "ontgifting" op de site. En geduld zal nodig zijn.

Bepalen welke klachten juist van amalgaamvullingen afkomstig zijn is uiterst moeilijk. Meestal is het een combinatie van factoren. Al zijn er wel typische symptomen ... Het gaat dikwijls zo traag en verborgen. Van waar komen al de kwalen bij oudere mensen? Men weet het niet zogenaamd, maar kwik speelt daar volgens mij wel een grote rol in, naast andere factoren, die ook op grote schaal genegeerd worden, bv. bewaarmiddelen in voeding, om er maar eentje te noemen.

51 jaar is nog jong. :) Zeker de moeite om aan de gezondheid te werken en je immuniteits-systeem moet nog heel lang mee en kan blijkbaar veel beter.

Als je wil, hou ons hier op de hoogte van het verloop, want het kan een interessant voorbeeld zijn voor anderen die ook hiervoor staan — met die uitzonderingssituatie van één tand.

Bedankt en succes met je "parcours".
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wat als nog één amalgaamvulling overblijft?

Berichtdoor Rena » wo aug 16, 2017 11:07 pm

Bedankt, Pieter, voor je reactie en bemoediging!

Ik zal mijn bevindingen later schrijven, maar dit zal nog enkele maanden geduld vragen.

Groetjes,
Rena
Rena
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di aug 15, 2017 9:43 pm

Re: Wat als nog één amalgaamvulling overblijft?

Berichtdoor Info » zo aug 27, 2017 2:57 pm

Hallo,
Ik had 3 ontzenuwde tanden, waarvan 2 gevuld met amalgaam. Ik heb ze alle 3 laten trekken. Ontzenuwde tanden zijn zo wie zo bacteriehaarden en dan nog eens gevuld met amalgaam ....
Als ik jou was zou ik die tand laten trekken. Het wordt afgeraden om te ontgiften als je nog kwik in je tanden hebt, want het enige dat je zal doen is nog meer kwik in je lichaam brengen door de disulfide of zwavel in je de supplementen of voeding. En je zal je slechter voelen.
De beste manier om amalgaam te laten verwijderen, is om na uitboring van een paar tanden een Bite-wing foto te laten maken om te zien of er nog kleine stukjes achter gebleven zijn in de tanden. Daarna pas de nieuwe vulling te plaatsen. Elk klein stukje amalgaam dat er nog is, zal je gezondheid doen verslechteren bij ontgifting, gewoon omdat je de kwik uit je vulling in je lichaam trekt.
Voor meer info : Andy Cutler Chelation Support Group op FB.
Gewoon mijn mening hé.
Succes.
Avatar gebruiker
Info
 
Berichten: 13
Geregistreerd: wo jun 08, 2016 11:22 am
Woonplaats: Limburg (België)

Re: Wat als nog één amalgaamvulling overblijft?

Berichtdoor Rena » zo sep 03, 2017 11:33 pm

Hallo
Bedankt voor je raad!
Ik heb besloten om bij een orthomoleculaire arts te gaan om hem om raad te vragen. Een tand laten trekken is ook niet optimaal.
Het uitboren gebeurde onder microscoop, dat lijkt me proper gedaan te zijn.
Groetjes,
Rena
Rena
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di aug 15, 2017 9:43 pm

Re: Wat als nog één amalgaamvulling overblijft?

Berichtdoor Info » ma sep 04, 2017 1:59 pm

Veel succes Rena. Groetjes. :D
Een goede gezondheid is de beste rijkdom
Avatar gebruiker
Info
 
Berichten: 13
Geregistreerd: wo jun 08, 2016 11:22 am
Woonplaats: Limburg (België)



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron