Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Melisa-test

Goed om te weten waar je staat ...

Moderator: admin-amalgaam.be

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr jul 15, 2005 10:10 am

Ja het kan wel handig zijn, maar ik wou na de verwijdering gewoon blijven ontgiften tot alle symptomen weg zijn en ik me kiplekker voel. Of lijkt dat een te simpele redenering?

Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo okt 05, 2005 10:42 am

Ja Laura, ik moet toch zeggen dat ik mijn visie ivm testen enigzins moet herzien. Na diverse gesprekken met mensen uit de praktijk, denk ik dat het verwijderen soms problemen kan geven ivm het immuunsysteem, dat er zodanig slecht aan toe kan zijn dat dit eerst verbeterd moet worden. Daarom heb ik nu eerst een afspraak gemaakt voor een EAV acupunctuurtest. Benieuwd wat dat geeft ...

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor dock » zo dec 11, 2005 5:05 pm

en ik laat weer de andere zijde van de medaille zien :


een substract:


[The 'memory lymphocyte immunostimulation assay' (MELISA) is useless for the detection of metal allergy]

[Article in Dutch]

Koene RA.

For the past several years, there has been an advertising campaign, especially focused on dentists, to promote the so-called 'memory lymphocyte immunostimulation assay' (MELISA) for the detection of metal allergy. A study of the sparse scientific literature reveals that, as a consequence of the high number of false-positive results, this test is of no use for the diagnosis of metal allergy. Moreover, the claims of the developers of the test that metal allergy plays a role in several immune-mediated diseases, metabolic diseases and neurological or mental disorders are not based on sound scientific evidence.

PMID: 16201597 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Ned Tijdschr Geneeskd. 2005 Sep 17;149(38):2090-2.


mvg.

Dock
dock
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 12:57 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma dec 12, 2005 10:38 pm

Dit lees ik op onze eigen website:

Melisa test
Deze test meet enkel je immunologische gevoeligheid voor bepaalde metalen (bv. kwik), via de lymfocyten in het bloed. Speciale bloedtest met levende bloedcellen. Het geeft dus geen uitsluitsel over de aanwezigheid van kwik in je lichaam.

Dus persoonlijk zou ik er ook niet veel van verwachten. De ganse amalgaam-problematiek draait niet zozeer om immunologie of allergie, maar om het feit dat kwik gewoon supergiftig is en steeds in mindere of meerdere mate in het lichaam komt. De een krijgt wel sneller problemen dan de andere ...

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Vorige


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Kwiktesten en andere testen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron