Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Metalen kronen etc. Deel 1

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Metalen kronen etc. Deel 1

Berichtdoor Susan » wo jul 28, 2010 12:41 pm

Beste allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen weten over mijn situatie.
Ik zal mijn verhaal zekerheidshalve in twee delen vermelden.

Ik (42) heb al vele jaren gezondheidsklachten. Ik heb o.a. de diagnose ME/CVS. Ik ben al bij vele artsen/therapeuten geweest, zowel in het reguliere als alternatieve circuit.


Mijn gebitsverleden:

-Mijn gebit is verkleurd (ondanks "de bleekbehandelingen") door de vele Tetracycline die ik als kind heb moeten slikken.

-Vanaf mijn 7e jaar zijn er diverse amalgaamvullingen geplaatst.

-Van mijn 11e tot 13e jaar heb ik een beugelbehandeling gehad van mijn bovengebit (waarvoor er 2 kiezen zijn getrokken).

-Op mijn 15e is er iets aan een boventand gedaan. Er is een soort schildje op geplaatst.

-In 1986 heb ik de eerste metalen kroon gekregen (op de 3.6). Waarschijnlijk zit er onder die kroon nog amalgaam. (Mijn toenmalige tandarts werkte in die jaren nog met amalgaam).

-Ongeveer een week (?) na het plaatsen van de genoemde kroon in 1986 kreeg ik 2x achter elkaar griepachtige klachten waar ik beide keren van de huisarts antibiotica voor kreeg. Vervolgens kreeg ik darmklachten die vreemd genoeg nooit meer zijn overgegaan. Binnen korte tijd keeg ik er allerlei klachten bij. O.a. zeer snel na het eten alweer honger hebben. Ook die klacht heb ik nog steeds. De daarop volgende jaren kwam van lieverlee de moeheid die steeds erger werd.

-In 1987 is er op een andere kies (2.6) een metalen kroon geplaatst. Ook onder deze kroon zit waarschijnlijk nog amalgaam.

-In 1990 zijn al mijn 8 amalgaamvullingen in 1 zitting met verdoving verwijderd en vervangen door composiet. De tandarts heeft toen helaas geen cofferdam gebruikt. In die tijd kreeg ik van een alternatief arts Chelodinium en Solidago. Verder moest ik gedurende korte tijd homeopathische granules gebruiken in verband met de verwijdering van het amalgaam. Verder heb ik geen ontgifting gehad...

-In 1991 kreeg ik een inlay (op de 4.6) die in 2002 is vervangen door een metalen kroon. Onder deze kroon zit volgens mij geen amalgaam.

Overigens hebben de 3 kiezen waar een kroon opzit, géén zenuwbehandeling ondergaan.

In 2006 ben ik bij de Belgische professor dr. Maes geweest die heel uitgebreid bloed- en urine onderzoek deed in verband met de de ME/CVS. Er kwamen diverse afwijkingen uit, waaronder veel te hoge waarden in mijn urine van de stoffen: kwik, nikkel en goud (!).
De professor dacht gelijk aan gebitskronen. Hij wilde de MELISA-test laten doen. Doordat het ziekenfonds de gehele behandeling in Belgie niet wilde vergoeden, was ik door financiele reden gedwongen te stoppen met zijn behandeling.

Verder ben ik een aantal jaren geleden één keer bij een tandarts geweest die met bio-resonantie werkt. Hij meette o.a. "zware metalen". Er staat o.a. genoemd "kwik, nikkel en amalgaam".

Onlangs ben ik bij een tandarts geweest die werkt met electro-acupunctuur. Volgens hem storen de drie kronen. Hij meette belastingen van o.a. "palladium, zilver, cobalt".
Hij raadde aan de kronen te vervangen door keramische kronen. Volgens hem zal mijn gezondheid met de huidige kronen nooit verbeteren. Echter, hij kan ook geen garantie geven dat na vervanging van de kronen het met mijn gezondheid beter zal gaan.

Deel 2 volgt.
Susan
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma jul 26, 2010 11:52 am


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron