Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Tandarts die veilig amalgaam verwijdert in Zuid-Holland?

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Tandarts die veilig amalgaam verwijdert in Zuid-Holland?

Berichtdoor Elsbeth79 » wo dec 22, 2010 5:14 pm

Geachte medemensen,

Ik moet enkele amalgaamvullingen laten verwijderen. De tandarts waar ik normaal gezien heen ga boort de vullingen er gewoonweg uit, geen cofferdam, geen clean up.

Aangezien ik mij zorgen maak om de mogelijke effecten die ik daarvan zou ondervinden ben ik op zoek naar een tandarts die wel veilig amalgaamvullingen verwijderd en wel in de omgeving van Den Haag, Delft of Rotterdam of anders ten minste in de provincie Zuid-Holland.

Tussen haakjes, mij is ook nog steeds niet duidelijk of de clean up wel te verkiezen is boven de cofferdam, aangezien ik las dat sommige tandartsen teruggekomen zijn van het gebruik van de clean up daar deze niet genoeg zuigkracht zou bezitten. Ik wil natuurlijk niet dat er amalgaamresten blijven zitten. Bij voorbaat dank.

Elsbeth
Avatar gebruiker
Elsbeth79
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di dec 21, 2010 8:52 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo dec 22, 2010 11:00 pm

Dag Elsbeth,

Alvast welkom hier op het forum.
In verband met het gebruik van cofferdam en Cleanup, die hebben allebei verschillende functies. Het ideaal zou zijn zowel te gebruiken:
    cofferdam (een kunststof lapje over de tand, dat de mond beschermt)
    Cleanup (een overkapping van de tand met afzuigsysteem)
    trage boring (minder kwikdampen)
    inademingsbescherming (tot zelfs zuurstoftoediening)
Men gaat ervan uit dat de kwikdampen schadelijker zijn dan eventuele stukjes, omdat amalgaamfragmenten in principe door het lichaam worden afgevoerd.
Eens te meer zal de perfecte werkwijze niet bestaan. Het belangrijkste is volgens mij de motivatie van de tandarts om het zo veilig mogelijk te doen en je zo goed mogelijk te beschermen. Het is hun vak om te proberen de beste keuze van technieken en materialen te maken.

In geval je hier geen adressen zou krijgen voor Zuid-Nederland, kun je ook kijken op onze pagina met bio-tandartsen, waar twee links staan naar lijsten met biotandartsen in Nederland: http://www.amalgaam.be/biotandartsen.php

Veel succes met je zoektocht. :idea:
Pieter
Laatst bijgewerkt door admin-amalgaam.be op do dec 23, 2010 7:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Elsbeth79 » do dec 23, 2010 10:41 am

Hallo Pieter,

Hartelijk dank voor jouw uitgebreide, maar ook zeer heldere antwoord! Nu weet ik eindelijk hoe de vork in de steel zit met betrekking tot veilige amalgaamverwijdering! De reden waarom ik vroeg naar een tandarts in de provincie Zuid-Holland is, omdat ik merk dat de meeste bio-tandartsen meer in het noorden en het oosten van Nederland wonen. Dat is nogal ver verwijderd van mijn woonplaats.

Groetjes van Elsbeth
Avatar gebruiker
Elsbeth79
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di dec 21, 2010 8:52 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron