Spiritoo alternatief sociaal netwerk

VRT Radio 1 "Nieuwe feiten" vergeet belangrijkste

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

VRT Radio 1 "Nieuwe feiten" vergeet belangrijkste

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di jan 15, 2013 3:01 pm

Op maandag 14 januari 2013 kwam er een item op "Nieuwe Feiten" bij Radio 1 over kwikvergiftiging en het Intergouvernementeel Onderhandelingscomité over kwik in Genève INC5. Inclusief een "kenner" Prof. Jan Tytgat, die erover werd geïnterviewd. Slotsom was dat het bij ons in west-Europa allemaal zo'n vaart niet loopt. Over kwik in amalgaamvullingen werd niet of amper gerept. Zeker geen vermelding dat het ter discussie staat, laat staan schadelijk is. Dit is een typisch mankement van de grote media: oppervlakkigheid, want het mag maar zoveel minuutjes duren. En we gaan toch de mensen niet ongerust maken. Of misschien "weten" ze niet eens dat amalgaamvullingen zo ongezond zijn, maar daar is wel een beetje research voor nodig.
Sorry mensen, niet geslaagd voor journalistiek. :oops:

Pieter

PS: ik probeerde dan te reageren op hun website maar dat lukte niet.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Marina » ma jul 08, 2013 8:30 pm

Die oppervlakkigheid is inderdaad een héél spijtig gegeven.
Ondertussen wordt er moord en brand geschreeuwd dat we ons klimaat om zeep helpen maar er wordt geen woord gerept over het feit dat we ons voeden met grote (toegelaten) rotzooien en laten verzorgen met medicatie en in dit geval metalen=het grootste gif. (On)bewuste uitroeiïng noem ik dat!
Vooral preventie onder de vorm van vraagstelling vanaf het ogenblik dat je in de tandartsstoel plaatsneemt zou een must moeten worden.
Uit mijn eigen ervaring zou ik zelfs durven zeggen dat een tandarts zou moeten verplicht worden om te polsen nr allergieën. Elke patiënt zou een technische fiche moeten meekrijgen van elke zorg die er gebeurde. Zelf heb ik dagenlang moeten aandringen bij een tandarts om de samenstelling van mijn vaste tandprothese te kennen dit naar aanleiding van een positieve allergietest voor goud(Au) en palladium(Pd). Eerst kreeg ik te horen dat ik al jarenlang geen patiënt meer was, en dat in zijn archief duiken niet te combineren was met zijn drukke agenda. Na aandringen klonk het dat hij als tandarts enkel een labopas meekrijgt bij aflevering vd prothese niks meer niks minder. Na nog meer aandringen en na 2 weken heb ik uiteindelijk de volledige technische fiche=samenstelling van mijn vaste tandprothese, gekregen. OEFFF...
Ondertussen ben ik al suf gelezen over amalgaan, palladium iridium, indium en gallium.
Ik raakte totaal vd kaart toen ik ergens via het internet (en op een buitenlandse site) las dat een tandprothese bestaande uit oa paladium, nooit mag geplaatst worden bij iemand met amalgaanvullingen.
Voor iedereen die dit leest, wees aub op je hoede!
Avatar gebruiker
Marina
 
Berichten: 32
Geregistreerd: do jul 04, 2013 6:29 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron