Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Europa bant kwik vanaf 2011

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Europa bant kwik vanaf 2011

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za jun 25, 2005 11:54 am

De Europese Unie gaat geen kwik meer produceren of exporteren vanaf 2011.
Dat is vastgelegd door de Europese ministers van Milieu* (actieplan Commissie tegen kwikvervuiling).
---------

Vòòr 2011 zou men nog problemen ivm kwikproductie oplossen. Voor sommige zaken gaat men ervan uit dat kwik nog nodig is (?)

*De vraag is of het hier enkel om milieu gaat, of ook om de gezondheid van de mensen in de EU (amalgaamtoepassing).

Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » di sep 16, 2008 5:32 pm

Gaat het hier over vrije kwik of kwik in gebonden vorm?
Gast
 

Berichtdoor Gast » wo sep 17, 2008 9:31 am

Hallo???
Gast
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo sep 17, 2008 8:25 pm

Beste,

Dit is een private site en forum die op 100% vrijwillige basis verzorgd worden, door mensen met doorgaans een flinke kwikbelasting en dus weinig energie. Dit in de vrije tijd, die o.a. bij mij zeer schaars is. Daarbij komt nog eventueel vakantie e.d. Het is dus heel normaal dat een antwoord soms lang kan uitblijven. Bedankt voor uw begrip alvast.

Het gaat over alle kwik, in elke vorm, zover ik weet. Maar de EU zou slechts zo'n 13 % van de kwik in de wereld produceren. Het gaat over productie, export en stockage van bestaande kwik. Dus ook dan is kwik de wereld nog niet uit.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » do sep 18, 2008 8:34 am

Strikt genomen kan je kwik niet vernietigen, het is een metaal dat voorkomt in de natuur, geen kunstmatig gemaakt materiaal als Unununium of zo.

Ik vroeg het mij af, omdat kwik in vullingen eigenlijk gebonden is en dus misschien niet onder dat verbod zou vallen. Te meer dat in een recent rapport van de EU kwikvullingen als "veilig" werden bestempeld. Dat is warm en koud blazen tegelijkertijd.
Gast
 

Berichtdoor berg444 » do sep 25, 2008 9:08 pm

En mag kwik importeren dan wel?
Las ook dat de ACTA onlangs het doceren van het leggen van kwikvullingen opnieuw heeft geïntroduceerd. Erg tegenstrijdig allemaal. Maar uitbannen doet het voorlopig dus niet, helaas.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Gast » vr sep 26, 2008 2:05 pm

berg444 schreef:En mag kwik importeren dan wel?
Las ook dat de ACTA onlangs het doceren van het leggen van kwikvullingen opnieuw heeft geïntroduceerd. Erg tegenstrijdig allemaal. Maar uitbannen doet het voorlopig dus niet, helaas.


Het leek me ook een kwakkel dat Europa kwik helemaal gaat uitbannen, dat is dus intussen bevestigd.
Gast
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do okt 02, 2008 10:57 am

Volledige uitbanning van kwik in de EU wordt hier nergens beweerd en is voorlopig een ijdele hoop.

Op een conferentie in Brussel vorig jaar hebben we vanuit de EU kunnen vernemen dat dit voor hen geen voorrang heeft.
Bovendien kaderen ze het m.i. vooral in de milieuproblematiek en zijn ze van het rechtstreeks gezondheidsprobleem van amalgaamvullingen nog steeds niet overtuigd.
We hebben de tegenstrijdige meningen van professors op dat gebied met lede ogen aanschouwd tijdens deze conferentie. Verbazend na alle bewijzen, dat wel.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron