Spiritoo alternatief sociaal netwerk

nieuw

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

nieuw

Berichtdoor MarjaG » di okt 31, 2017 11:18 am

Beste moderator en forumleden,

Allereerst bedankt dat ik ben toegelaten tot dit forum.
Ik ben al lang ziek oa door zware metalen waaronder amalgaam. Mijn ziekte heeft ons toentertijd doen besluiten om naar de Eifel in Duitsland te verhuizen. We hebben daar ongeveer 4 jaar gewoond. Nu weer terug in Nederland. In Duitsland is veel gebeurd. Daar hoorde ik voor het eerst over amalgaam en ik heb het geluk gehad bij dr. J. Mutter behandeld te kunnen worden. Het amalgaam is op een verkeerde manier (onbeschermd) verwijderd. Daardoor een extra kwikzilververgiftiging opgelopen (ik was toen nog niet in behandeling bij dr. Mutter). DMPS injecties gehad, doe nog steeds zelf aan ontgifting met verschillende middelen. Het zal nog lange tijd nodig hebben voordat die zware metalen uit mijn hersenen zijn, ik houd daar rekening mee. Inmiddels worstel ik nog steeds met mijn ziekte. Ik ben blij dat ik dit forum ben tegen gekomen. Nadat ik me ingelezen heb op het forum zal ik actief gaan deelnemen. Aan een ieder: veel sterkte toegewenst. Want ik weet inmiddels dat een kwikzilververgiftiging vaak veel klachten en ellende met zich meebrengt.

groet, Marja
Geef nooit op en laat je leven niet langer verzieken door zware metalen!
MarjaG
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 31, 2017 10:52 am
Woonplaats: Rotterdam

Re: nieuw

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di okt 31, 2017 6:28 pm

Welkom hier Marja,

Je bent spijtig genoeg niet de enige.
Veel oorzaken blijven dikwijls verborgen, ook al omdat de kwikvergiftiging samengaat men andere oorzaken, waardoor moeilijk te definiëren.

Wat we al wel dikwijls hebben vernomen is dat DMPS als agressief ontgiftingsmiddel wordt ervaren. Zodoende wordt vaak aanbevolen om met zachtere middelen te ontgiften, zoals bv. groene bio-groenten, chlorella, enz. Dat gaat langzamer maar met minder nevenverschijnselen, omdat het natuurlijke middelen zijn. Maar ik vermoed dat je die allicht ook al hebt toegepast.

Kwik in de hersenen is moeilijk op te sporen, te bewijzen en ook niet snel te ontgiften. De gekende kwiktesten laten enkel zien wat er vrijkomt en niet wat er nog in het lichaam zit, uitgezonderd ± de haartest.

Benieuwd naar je vervolg, want alle ervaringen helpen nieuwe "amalgaam-ontdekkers" de weg vinden naar herstel van gezondheid.

Tot later en hartelijke groet,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: nieuw

Berichtdoor MarjaG » wo nov 01, 2017 12:03 pm

Hoi Pieter,

Als we over oorzaken spreken, in mijn geval een combinatie van factoren. In de eerste plaats ben ik als ongeboren kind vergiftigd met formaldehyde. Mijn moeder heeft onbeschermd als schoonmaakster in een pathalogisch laboratorium gewerkt. Foute start dus met mogelijk ontwikkelingsstoornissen, bijv. op het terrein van stofwisseling. Ik was altijd al aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Op jonge leeftijd al ernstig ziek vanwege mijn nieren, het is een wonder dat die nu goed werken. Ik zal ook wel problemen hebben met de ontgifting van afvalstoffen. Voorts ben ik op veel momenten vergiftigd allerlei gif, oa met meerdere vormen van kwikzilver (bv werken met mercurochroom in de verpleging. En dan jarenlang 10 amalgaamvullingen en een aantal gouden kronen.

Ik heb geen problemen met de DMPS injecties. Inderdaad: DMPS haalt enkel zware metalen uit plaatsen die een beetje makkelijk te bereiken zijn. Maar door osmose vanuit de cellen naar de extracellulaire ruimten kunnen de zware metalen zich dan toch weer verplaatsen (zodat er bij een volgende DMPS injectie weer zware metalen gebonden kunnen worden en uit het lichaam gehaald). Ik kan nu eindelijk,na jaren, ook voorzichtig aan Koriander tinctuur gebruiken (in combinatie met chlorella en Bärlauch). Die combi bindt en leidt de zware metalen uit het zenuwweefsel waaronder de hersenen.

De hoeveelheid kwikzilver in de hersenen kan enkel worden vastgesteld bij autopsie (J. Mutter). De DMPS test is richtinggevend. Ik zal nog wel nakijken op welke manier dr. Mutter heeft onderzocht van welke zware metalen er bij mij sprake is (ik geloof porphirine profielen , maar moet ik nog uitzoeken).

Interessante link: http://www.detoxklinik.de/publikationen/
Geef nooit op en laat je leven niet langer verzieken door zware metalen!
MarjaG
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 31, 2017 10:52 am
Woonplaats: Rotterdam

Re: nieuw

Berichtdoor Info » di nov 07, 2017 7:41 pm

Marja,
Ik volg het Andy Cutler protocol. Je vindt het ook op FB.
Even ter info :
DMPS intraveneus raadt hij af. Zoals Pieter zegt, een gevaarlijk iets. Je kan meer lezen hier : http://www.dmpsbackfire.com/test/default.shtml
Chlorella is geen chelator. Het is te zwak om kwik vast te houden en daarom ook afgeraden, in verband met redistributie van het kwik. Chlorella is een thiol en enkel dithiols zijn chelatoren van kwik.
Coriander gaat door de bloed/hersenbarrier, maar de halfwaarde tijd van coriander is niet gekend en dus wordt dit ook afgeraden, omdat er dan vlugger redistributie optreedt.
In heb protocol wordt aangeraden : DMPS of DMSA oraal te nemen in kleine dosis en rekening houdend met de halfwaardetijd en zo langzaam te ontgiften. Voor het ontgiften van de hersenen : Alpha Liponzuur. Dit heeft een halfwaarde van 4 u., dus moet je het om de 3u nemen in lage dosis.
Link : http://www.livingnetwork.co.za/chelatio ... -protocol/
Avatar gebruiker
Info
 
Berichten: 13
Geregistreerd: wo jun 08, 2016 11:22 am
Woonplaats: Limburg (België)

Re: nieuw

Berichtdoor MarjaG » wo nov 08, 2017 6:01 pm

Beste info,

Het klopt niet wat je zegt over DMPS, chlorella en koriander. Ik kan je aanraden om je verdiepen in wat dr. Mutter hierover vermeldt, bijv. in zijn boeken. Maar er zijn ook veel youtube filmpjes van lezingen van Mutter te vinden. Dr. Mutter is een van de toonaangevende artsen op het gebied van zware metaalvergiftiging. Hij heeft vele (soms ernstig zieke) mensen met goed gevolg behandeld. bij onderstaande link geeft Mutter reactie op het Cutler protocol. http://www.symptome.ch/vbboard/amalgam- ... d-u-a.html

https://www.antipsychiatrieverlag.de/ve ... _statt.htm - dit boek wordt herzien uitgegeven:
https://www.weltbild.at/artikel/buch/ge ... 14634287-1

Voor wat betreft Mutter: je kunt ook gaan lezen bij http://www.detoxklinik.de/publikationen/
Geef nooit op en laat je leven niet langer verzieken door zware metalen!
MarjaG
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 31, 2017 10:52 am
Woonplaats: Rotterdam

Re: nieuw

Berichtdoor leentje » ma nov 27, 2017 1:58 pm

Dag Marjag


Ik wil even reageren ...ik volg ook cutler. Het ala gebeuren. Kun wil jij er iets meer over zeggen aub

Heb 25 j de amalgaamvullingen gehad en toen deze eruit gingen zijn al de symptomen weggegaan die ik toen had

Ik hoop je nog te horen

Leentje
leentje
 
Berichten: 53
Geregistreerd: di maart 29, 2016 3:45 pm

Re: nieuw

Berichtdoor MarjaG » do nov 30, 2017 7:55 pm

Hoi Leentje,

Het is mooi dat al je symptomen zijn verdwenen na verwijdering van amalgaam. Dat zal ws op de goede manier gedaan zijn. Dr. Mutter zegt ook dat bij veel mensen de klachten verdwijnen na een correcte amalgaamverwijdering. Bij mij is dat goed fout gelopen. Geen kofferdam, geen beschermende maatregelen, foute tandarts. Ik wist toen nog niet dat dat noodzakelijk was. Ik zit ook nog eens met een chronische lyme die vooral in mijn hoofd zit (neuroborreliose) en veel hoofdpijn veroorzaakt. Het zal bij mij meer tijd kosten voordat de zware metalen uit de hersenen zijn. De lyme persisteert als die zware metalen er nog zitten (aldus dr. Klinghardt).
Ik kan verder niet veel zeggen over Cutler. Je kunt lezen wat dr. Mutter over Cutler heeft gezegd, zie mijn vorige bijdrage.
Geef nooit op en laat je leven niet langer verzieken door zware metalen!
MarjaG
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 31, 2017 10:52 am
Woonplaats: Rotterdam

Ik ben ook nieuw...

Berichtdoor Tamara » di feb 13, 2018 10:49 am

Dag allemaal,

Ook ik zal je mijn verhaal delen.
Ik heb al meerdere maanden pijn in mijn onderrug, ben constant moe en mijn gemoedstoestand gaat achteruit...
Ik ben op aanraden van Chloë mijn chiropractor, naar een dokter geweest in Gent (omdat na maanden behandeling van haar en kine er niks veranderde) en ik wou mijn eetstijl sowieso aanpassen omdat ik dat zelf wel aanvoelde dat die niet juist zat.
Ik wou een natuurlijke dokter (begeleider) want me volproppen met moderne geneeskunde is sowieso niet mijn ding.

Dit is de site van de dokter, als je wil kan je eens piepen http://www.herbatheekgent.be/
Dit zijn de openingszinnen van zijn site, dan heb je enig idee hoe hij werkt.

Efficiënt aanpakken van chronische gezondheidsproblemen met behulp van verschillende natuurgeneeswijzen” dat is waar het om gaat. Sedert meer dan 25 jaar gebruiken we de EAV test als centrale spil om nauwkeurig en objectief te meten welke oorzakelijke componenten een rol spelen in uw gezondheidsprobleem.

We meten naar lichamelijke (orgaan) factoren, voeding, enzovoort. Ook de psychische en emotionele component wordt bekeken. Nadien wordt een doeltreffend behandelschema opgesteld waarbij we gebruik maken van eeuwenoude natuurgeneeswijzen net als van innovatieve technieken.


Het resultaat bij mij na 30 min en vragen stellen klonk als...

Je lichaam is vergiftigd door kwik, door je grijze tandvulling (amalgaam), je moet weten ik heb 10 gevulde tanden en weet niet welke met kwik vol zitten en welke andere niet (mijn eerste tandvulling heb ik reeds van mijn 15jaar of eerder misschien en ben nu 48jaar) of zijn alle grijze tandvullingen amalgaan vullingen?

Resultaat door die vergiftiging...

Ik heb een gezwollen schildklier (gevoel alsof ik steeds een brok brood in mijn keel steken heb)
Mijn lichaam wil antistoffen aanmaken tegen die kwik maar dat veroorzaakt schimmels in mijn darmen, door de manier waarop ik at voedde ik die schimmels enorm en werden mijn darmen zwaar, heel zwaar en zakt gans mijn darmstelsel naar beneden waardoor de spier die de darmen met de buik verbind uitgetrokken wordt en die tegen mijn achterrug duwt en daardoor ik een constante onderrugpijn heb.
Ik moet 6weken deze voedingssupplementen nemen met de bedoeling de darmen weer lichter te maken en weer naar boven de laten komen op zijn originele plaats en de kwik in balans te krijgen (vooraleer ik mijn vullingen op een juiste en veilige manier moet verwijderen)

Dit zijn mijn voedingsupplementen:

- Trias-C (van elk 20 druppeltjes in een liter water)
- Resium (een volle dop in dezelfde liter water en dagelijks fles uitdrinken)
- Mercuclean (1 tablet smorgens)
- Biotics ADP (1 tablet en na 6 weken 2 tabletten per dag)
- Symbiolact Compositum (1 zakje in de vooravond in iets van water)
- Cretan Indian (dagelijks 2 koffielepels in soep of thee)

Omdat ik mijn lichaam voedt mag ik om te beginnen 3 maanden volgende niet eten (voedselintoleranties)

- Koemelk
- Geraffineerde suikers
- Tarwe
- Paprika
- Alcohol

Na 6 weken dit strikt te volgen ben ik zowat door de hel gegaan van pijnen en ongemakken...
Boeren laten en winden (te veel aan gassen in mijn darmen) misselijk, overgeven, diarree, moe tot zeer moe, geen zin om vooruit te gaan, niet goed horen en zien, niet kunnen onthouden, warm en koud op hetzelfde moment, opgeblazen harde buik alsof ik 6 maanden zwanger ben,... Kennelijk moet mijn lichaam deftig ontgiften...
Na die 6 weken dit te vertellen aan de dokter was zijn vraag hou je je wel goed aan je voeding? Kennelijk bevalt Speltmeel mij ook niet en is koffie ook niet zo een grote vriend (maar dat heb ik zelf ontdekt en voelt steeds aan als misselijk als ik het eet of drink + direct boeren laten)
Geen brood en koffie meer momenteel en nog strikter en preciezer te werk omdat ik toch wel weer lachen wil.
Je kan niet geloven waar er allemaal suiker in zit, gewoon in alles...

We zijn intussen weer 3 weken verder en nu pas begin ik te voelen dat mijn lichaam iets begint te stabiliseren.
Ik mag dan ook beginnen mijn amalgaan vullingen te verwijderen, ik heb al veel gelezen en weet nu dat dit best gebeurd op een veilige en precieze manier. Ook rustig aan en mijn tijd nemen om ze stuk voor stuk te verwijderen.
De eeuwige vraag blijft steeds, naar welke tandarts ga ik best en kent er iemand ene in regio Gent.

Ik hoop dat iemand iets heeft aan mijn verhaal al is het maar iets dat je herkent en mee geholpen bent.
Benieuwd of iemand mij kan helpen aan een tandarts want ik blijf het uitstellen omdat ik bang ben dat de persoon geen 'goeie' zal zijn.

groet,
Tamara
Avatar gebruiker
Tamara
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do feb 01, 2018 5:21 pm

Re: nieuw

Berichtdoor leentje » di feb 13, 2018 3:01 pm

Dag Tamara


Wat een ellende zeg en deze door amalgaam zeg ...vuile rotzooi dat ze ook
In mijn tandjes hebben gestoken toen ik ongeveer 13-14 jaar was en deze dus 30 j hun ding gedaan te hebben ...ik weet er veel van en vooral de ellende daarvan ...maar nu ontgif ik eerst met mercuclaen en nu met cutler wat goed gaat gebruik het ala gebeuren ttz om de 3 uur pillen nemen ook snachts wat het zwaar maakt ...maar krijg er veel voor terug en hoop dit toch volte houden

Wat ik allemaal gevoeld heb toen ik die amalgaam nog had daarvzijn geen woorden voor en amalgaam eruit enalles verdween als sneeuw voor de zon


Veel goede moed iedereen :mrgreen:
leentje
 
Berichten: 53
Geregistreerd: di maart 29, 2016 3:45 pm

Re: nieuw

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di feb 13, 2018 3:16 pm

Welkom hier.
Alvast even melden dat we speciaal voor de zoektocht naar goede tandartsen deze website hebben opgericht: http://www.biotandarts.be — waar ook reacties op staan van patiënten. Toch heb je nooit garantie hoe goed en natuurlijk ze werken.

Tot later,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Ik ben ook nieuw...

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo feb 14, 2018 1:44 pm

Tamara schreef:Je lichaam is vergiftigd door kwik, door je grijze tandvulling (amalgaam), je moet weten ik heb 10 gevulde tanden en weet niet welke met kwik vol zitten en welke andere niet (mijn eerste tandvulling heb ik reeds van mijn 15jaar of eerder misschien en ben nu 48jaar) of zijn alle grijze tandvullingen amalgaan vullingen?

Normaal is het gemakkelijk om amalgaamvullingen te herkennen, want die zijn steeds donkergrijs/zilverachtig en altijd bevatten ze ± 50% kwik + nog wat andere rommel. Maar het komt ook voor dat ze verborgen zitten onder een andere laag witte vulling. Op een scan heel duidelijk te zien altijd, maar ja daar zijn we ook al niet enthousiast over wegens de straling.

Voeding: zou ik zoveel mogelijk bio proberen te vinden, anders krijg je weer extra gifstoffen binnen.

Ongelooflijk dat vandaag de dag nog steeds amalgaamvullingen worden geplaatst, zelfs bij kinderen. Ook al is een verbod gepland door de EU.

Veel moed gewenst en succes met het vinden van een goede tandarts. Maar de perfecte bestaat niet.
We horen hier graag hoe het verder gaat.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Vraagje

Berichtdoor leentje » za maart 24, 2018 2:33 pm

Hoi Marja


Ik had graag meer gewetensnood cutler want het fb pagina is in het Engels en dat is moeilijker voor mij
Daarom had ik graag met u wat uitgewisseld.

Ik hoop tot gauw
leentje
 
Berichten: 53
Geregistreerd: di maart 29, 2016 3:45 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron